Aangifte in het buitenland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Aangifte in het buitenland



Bericht door Basher »

Beste mensen
Ik heb hier of op een ander forum wel eens een aangifteformulier in 3 of 4 verschillende talen voorbij zien komen. Ik kan dit met geen mogelijkheid meer terugvinden. Weet iemand van jullie waar ik dit kan vinden. :?: :?: :?:
Kon vooraf met de algemene gegevens worden ingevuld en geprint, zodat je in Spanje o.i.d. wat minder gedoe hebt op het politiebureau. :!:
Ik hoop dat iemand ons kan helpen omdat ik heeeeeel weinig Spaans en Frans spreek. Wel vloeiend Engels en Duits, maar daar heb je in die landen weinig aan heb ik ontdekt. :idea:
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Aangifte in het buitenland



Bericht door Rotec 590 »

Op het politie bureau kun je de aangifte laten invullen door de agent via de computer. Vraag dan of ze met google willen vertalen.
Je hebt toch voor de verzekering een uitdraai nodig van de aangifte.

Hebben wij zo ook in Frankrijk gedaan.
Helaas moesten we wachten tot na hun middagslaapje.
Maar dat is normaal in de zuidelijke landen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

Je hebt toch je europees aanrijdingsformulier ?

Dat is identiek in alle talen, de rubrieken en de volgorde zijn gelijk.

Op het net zal je wel originele exemplaren in andere talen kunnen downloaden.

Frans bv. zoek naar : le constat européen (beter : constat amiable )

http://www.leaseplan.lu/documents/fr_lu ... cident.pdf

Spaans : Colisión Formulario (beter : ) la declaracion amistosa de accidentes

https://www.internauto.com/parte_amistoso.pdf

Enz. ... maar nog eens : het is niet nodig, gebruik je nederlandstalig europees aanrijdingsformulier.

Ik zal hieronder even de inhoud van de rubrieken even weergeven, in het nederlands en dan in het frans.
Laatst gewijzigd door Lalonde op di 20 apr 2010, 13:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Lalonde schreef:Je hebt toch je europees aanrijdingsformulier ?
.
mijn verhaal gaat over inbraak en diefstal

voor een aanrijding in Frankrijk of Spanje heb je geen politie nodig.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

ah zo ...

Je kan via internet een aangifte doen (diefstal, overval) en dan later die gaan ondertekenen op het politiekantoor.

Dan kan je ook thuis al eens zo'n formulier invullen ook, de vaste gegevens zoals namen, nummerplaat, enz...

Het is een officiële link, geeft bij mij wel een rare opmerking ivm. onveilig of zoiets, maar gewoon doorgaan naar deze site kiezen, het is perfekt ok.

https://www.policia.es/denuncias/entrada

dan onderaan ' continuar ' klikken

dan in het roze gedeelte " robo en vehiculo " kiezen, dan " denunciar " klikken

Dan krijg je het formulier waar je de gegevens kwijt kan :

- gegevens indiener klacht
- gegevens ivm. het gebeuren (de diefstal, de overval, ... )
- extra gegevens ivm. het gebeuren
- gegevens van het voertuig
- extra gegevens van het voertuig
- aard van het gebeuren (met geweld, zonder geweld, zaten sleutels erop of niet, waren documenten in de wagen of niet, aard verzekering (WA, casco, full casco)
- verzekeraar
- gegevens ivm. gestolen voorwerpen : waarde en omschrijving.

De ' rare ' link komt van : http://www.policia.es/

je kan links kiezen : DENUNCIAS (aangiften) per telefoon, via internet, op het commissariaat). De link naar ' internet aangifte ' doet een beetje raar, maar het is ok.
Gebruikersavatar
Lex
Berichten: 758
Lid geworden op: vr 05 sep 2003, 23:18
Locatie: Koewacht



Bericht door Lex »

Ik heb in Frankrijk vorig jaar een schade gehad. De tegenpartij ( dame , was geloof ik honderd dertig jaar oud evenals haar Europese Schade formulier_. Het heeft de nodige moeite gekost om, ondanks dat ik mijn schade formulier in het nederlands en die van haar in frans, kon invullen. Ze lIJKEN op elkaar maar zijn het beslist niet. Uiteindelijk heb ik mijn gedeelte van het nederlandse deel in gevuld een zij het gedeelte van haar franse formulier. Later de twee ingevulde formulieren geruild.Samen hadden we dus gelukkig een schade formulier omdat we het zo konden doen.
Maar er was niets Europees aan.Mijn frans is redelijk maar porobeer maar eens een offecieel papier in te vullen en te begrijpen als beide formulieren ook de nummer volgorde van de vragen niet aanhouden!!
Lex
Carado T 135 TomTomJacq Go 940 Live Europe 920_5241
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

De huidige (niet die van honderd jaar terug) hebben een identieke nummervolgorde en die is dezelfde in alle europese landen, ook de vakjes die je gezamenlijk kan invullen, de omstandigheden in vak 12.

Zoals trouwens in een vorige posting al aangetoond is, vergelijk de franse versie met de nederlandse en lees de handleiding op de site van BFOV.

Bovendien, als je je nederlandse formulier thuis al op voorhand invult, dan weet je toch ook wat op de andere kant moet komen ?

De gezamenlijke vakjes die je kan aankruisen zijn ook gelijk.

Ze ' lijken ' niet op elkaar, ze zijn identiek qua nummering en betekenis.

Niets europees aan ? Ja, dat is weer zo'n taalverwarring. Het model is europees (afgesproken), niet het document zelf. Net zoals een europees rijbewijs niet bestaat maar wel een nationaal rijbewijs naar europees model.

Als je twijfelt en je rijdt toch naar Frankrijk, dan passeer je even België en pikt daar een franstalige versie op bij een verzekeringskantoor of nog beter : download eentje van het net.

Franstalige versie :

http://cms1.proximedia.com/files/37746/ ... 20Auto.pdf

Nederlandstalige versie :

http://allcarlease.be/lease/documenten/ ... mulier.pdf

Zoek de 7 verschillen ...
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen



Bericht door Basher »

Beste mensen
Dank voor de reacties. Het gaat echter om aangifte van diefstal, schade, inbraak etc.
De link van Lalonde werkt gedeeltelijk, maar gaat uiteindelijk niet verder, dus daar kan ik ook niets mee. :roll:
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

Je moet al eens durven klikken ook.

Als je soms op de eerste pagina terechtkomt, met zo'n politiepet en spaanse vlag, dan klik je daar gewoon op, maakt niet uit waar. Je beweegt de muis erover en dan verschijnt toch een ' handje ' ?

Afbeelding

En dan verder gaan zoals hoger beschreven.

Of zeg waar je vastzit en ik help je wel verder.

Bij mij springt windows even op met een waarschuwing ' certificaatfout ' of zoiets, maar klik gewoon op ' toch doorgaan '. Er is niets mis met de officiele politie-site.
Lalonde
Berichten: 352
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 19:30



Bericht door Lalonde »

Om een idee te geven van het electronisch formulier, kan je het ook vanop mijn google.doc downloaden :

http://docs.google.com/leaf?id=0B-E8LwZ ... ZGY5&hl=nl

Datzelfde formulier staat op de spaanse link die ik al gaf. De blauwe vakjes zijn selectievakjes op het internet formulier.

Als jullie nu nog geen idee hebben hoe een aangifte eruit ziet in Spanje ... tja ... ach ja, een .xps lezer zal iedereen wel hebben ?

Op de site kan je kiezen uit verschillende soorten aangiften naargelang de feiten.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:



Bericht door rob2 »

Vorig jaar in Frankrijk, na inbraak zelf het schadeformulier/aangifte ingevuld op het politiebureau in Nice.
'Gewoon' een engelstalig formulier op de pc, gegevens invullen ,
de Franse Gendarm zet het over in zijn pc, met franse vragen ét voilá,
cést ca !

Gr
Rob
Groet,
Rob
Plaats reactie