Groeten onderweg?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Ik groet meestal wel. En als er dan niet teruggezwaaid wordt denk ik niet gelijk aan een a-sociaal persoon, maar denk ik dat de ander mijn groet misschien niet heeft gezien (of te laat), of misschien de "gewoonte" niet kent, of gewoon geen zin heeft om naar iedere passerende camper te zwaaien.
Het lijkt mij een beetje kortzichtig om een medecamperaar te beoordelen alleen maar om het feit dat hij een groet niet beantwoord.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frako
Berichten: 310
Lid geworden op: di 21 jun 2005, 20:08



Bericht door Frako »

Ik groet op binnenwegen altijd. Op de snelweg houd ik liever twee handen aan het stuur! Leuk om te zwaaien naar elkaar en het worden er steeds meer. Het doet mij denken aan mijn motortijd.

groet
ton van camp
Berichten: 505
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 16:46
Locatie: Sliedrecht



Bericht door ton van camp »

als ik onderweg ben met de camper vindt ik het ook
leuk om naar een andere camper te groeten maar
na de een na de andere camper te zijn tegen gekomen
ben ik ook wel een beetje uitgezwaaid omdat er tegen
woordig zoveel campers op de weg en onderweg zijn
ik zwaai dan ook niet vanwege chagrijn of iets dergelijks
het is alleen bijna niet meer te doen door het grote aantal campers
ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken en volgens
mij moet dus de conclusie zijn dat het naar elkaar zwaaien eigenlijk
verwaterd door het aantal campers en niet omdat de camperaar
een ouwe chagrijn is.
dus als je me tegenkomt en ik zwaai niet bedenk dan dat ik dat
die dag al -tig- keer heb gedaan en ik iedereen toch een fijne rit
en of vakantie toewens ton van camp.
Laatst gewijzigd door ton van camp op wo 06 mei 2009, 13:20, 3 keer totaal gewijzigd.
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

ben het wel met Ton eens
maar blijf het jammer vinden
dus misschien toch maar stoppen?
voel me vaak best voor l*l zitten als iemand stug
voor zich uit kijkt
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
maartend
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 23:00
Locatie: Zeeuws-vlaanderen



Bericht door maartend »

Ik ben nieuw, maar ik rij ook motor.

Ik ben dus gewend om te groeten. Maar het valt me idd op dat niet ierdeen dat begrijpt. Maar ik kan me dat voorstellen. Als huisigenaar groet je ook niet ierdere andere huisigenaar. Ms zijn dat wel mensen die op de plek alles binnenhouden en schotel opzetten. Geen idee. Maar wij hebben wel besloten om geen TV in de camper te plaatsen.

Reden ; bang dat ik uiteindelijk te weinig buiten leef (wij zijn ook fanatieke kampeerders, vakanties is altijd met de tent, ook al hebben we nu een camper)
Als mijn Jekyll maar op de camper past
en onze kids in de alkoof
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

kanjer schreef:voel me vaak best voor l*l zitten als iemand stug
voor zich uit kijkt
Mee eens, heb trouwens ook versleten schoudergewrichten, en nee niet van het naar campers zwaaien. :wink:
Ik heb ook het hand opsteken en het stoppen als een motorrijder langs de weg stond meegemaakt. Dat was nog te doen in mijn actieve motortijd, je kwam een stuk of tien motoren tegen op een ritje naar en in de Ardennen, Eifel of Hunsrück. Gouden tijd was dat.
Nu kom je tien motoren tegen op vijf kilometer en steekt er een op de honderd de hand op, dat zijn meestal van die ouwe knarren :D

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen



Bericht door anne63 »

Wij zijn nieuwe camperaars en vinden het een heel leuk gebaar om te zwaaien ! ! We hebben nu echt een gevoel van we horen erbij :lol: :lol: Zijn net terug van 2 weken Duitsland en hebben heel wat afgezwaaid en het voelt heel goed als er wordt teruggezwaaid ! ! :D :D
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

anne63 schreef:Wij zijn nieuwe camperaars en vinden het een heel leuk gebaar om te zwaaien ! ! We hebben nu echt een gevoel van we horen erbij :lol: :lol: Zijn net terug van 2 weken Duitsland en hebben heel wat afgezwaaid en het voelt heel goed als er wordt teruggezwaaid ! ! :D :D
jullie horen erbij hoor :wink: :lol:
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen



Bericht door Henry van der Veen »

Op de motor groet ik naar motorrijders, logisch toch?

Er was een tijd dat er zelden terug gegroet werd, was te tijd dat iedereen die er bij dacht te horen, ook op latere leeftijd ineens motor dacht te moeten gaan rijden.
Was ook de tijd dat de prijs van 2e hands motoren naar eenzame hoogte steeg.

Maar merk weer dat de motor hype voorbij is en er weer netjes gegroet wordt zoals het al 50 jaar lang hoort.

En in de camper? het zelfde, ik groet me een tennis elleboog en blijf dat lekker doen!

Maar die starre gezichten is niet altijd onwil maar het zijn ook vaak mensen die bol van de spanning in hun camper rijden, vooral als de weg smaller dan acht meter wordt en er een beetje zijwind is en ze persé 100 km/uur willen rijden om "het" te halen :)

Zou al beter gaan als ze eens lekker achterover hangend, met de armpjes op de armsteunen en een grijns op de bakkes de snelheid gaan rijden waar ze zich lekker mee voelen. :P
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

ik mag ook graag groeten :D maar ook ik mis wel eens een camper :oops: sorry :oops:
en als wij op de camperplek arriveren dan willen we geen gezeur aan onze kop want we hebben de hele week al aardig gedaan en ik heb me rot gezwaaid onderweg dus dan doen we de gordijnen dicht,de honden naar buiten en er gaat 220 op de camper,de koelkast open en de schotel omhoog :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

Volgens mij is het zo dat waar er weinig van zijn er gegroet wordt. Motorrijden doe ik nog steeds en al wordt je als motorrijder steeds minder als paria aangemerkt door de vierwielers, het is nog steeds een min of meer selecte groep, m.u.v. de de mensen die (heel verstandig) per motor naar hun werk en terug rijden. dat zijn per definitie geen "echte" motorrijders en dus groeten die ook niet. Ook busschauffeurs groeten elkaar, mooi! Op een bepaald moment had ik er 3. Motor, een Ami Van en ik was busschauffeur. En hoewel ik dus druk groetend door het leven ga zijn er daardoor geen gewrichten versleten. Inmiddels is de Van vervangen door een Hyundai I10 maar het aantal blijft 3. Hoezo? De motor, het af en toe busrijden en dan nu de buscamper, die dus door de dames en heren busschauffeurs als touringcar wordt aangezien en die dan dus bijna allemaal groeten. Ach, ik vindt het leuk en blijf het doen.
sjaantje
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 18:00
Locatie: pieterburen



Bericht door sjaantje »

wij wonen bij Pieterburen aan een smalle doorgaande weg waar tientallen campers door heen rijden richting Lauwersoog. Onze camper staat heel zichtbaar naast het huis, wij zij erg vaak bezig in de tuin en met de camper, van de 20 die op een zaterdag langs komen, zwaaien er misschien 3 naar ons, ze stoppen ook allemaal voor ons huis doordat ze de bocht door moeten dus zwaaien is ook hier niet meer aan de orde
Plaats reactie