Goedkope kampeerterreinen in de Alpen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
winter1969
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 20:26

Goedkope kampeerterreinen in de Alpen?



Bericht door winter1969 »

Wij willen volgende week, 10 dagen naar de Alpen.
En dan vooral in de regio van Davos Zwitserland of Karinthie Oostenrijk.
We willen graag gezonde berglucht opsnuiven. Mijn vrouw heeft longproblemen en we hopen dat dat een beetje kan helpen.
Maar de kampeerplekken die we tot nu toe gevonden hebben kosten meer dan 20 euro per nacht en dat is niet de prijsklasse die we zoeken.
Het liefst een klein en rustig kampeerterrein bij een boer o.i.d. Maar we kunnen niet veel vinden in die hoek.
Is er misschien iemand die een site of kampeerterrein weet waar we voor 10 tot 15 euro/nacht kunnen staan.
Groeten Winter.
Ieder kruispunt geeft nieuwe mogelijkheden.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Heb je hier wat aan?
http://www.bauernhof-ferien.ch/

Of probeer eens een Zwitsers verkeersbureau te vinden.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.



Bericht door Malamu »

Het is overal in Zwitserland al moeilijk om nog een goedkope camping te vinden. Maar Davos is per definitie een duur gebied. Bijkomend probleem is dat de goedkoopste campings hoog gelegen zijn en die campings zijn nog niet open. Misschien zie ik het verkeerd maar als je 10 dagen gaat en een tientje per nacht meer betaalt ben je 100 euro meer kwijt. En dat op een tocht naar Zwitserland / Oostenrijk. Misschien kan je dan beter naar Beieren gaan en proberen een camperplek te vinden.

Wybo Miedema
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
JHV
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 19:58



Bericht door JHV »

Wij komen al jaren in Zwitserland. En ben in ons overzicht van campings gaan kijken. Wij zoeken ook altijd de wat kleinere en goedkopere campings. Vaak omdat die ook wat rustiger zijn. Zoals Malamu al aan geeft is 20 euro een prijs die je veel tegen zult komen. En de goedkopere liggen hoger en hebben minder voorzieningen. Maar bovenal zijn ze vaak nog dicht om deze tijd van het jaar. Daarbij zoek je in een dure omgeving, bv Davos.
Wat belet je om een paar nachten van die 10 dagen op een camperplaats te gaan staan in een dorp of stad. Wat je dan uitspaart kun je besteden aan een paar duurdere camping.
Wanneer de 200euro niet in het totaal budget past en max 100-150 is kun je eventueel om bezuinigingstips vragen. Wanneer het alleen een principekwestie is zou ik nadenken hoeveel tijd en energie je wilt besteden aan een goedkopere camping zoeken.
En een tip is om in de bieb een campinggids Europa te lenen. Of zelf te kopen uiteraard. Dan heb je overzicht van prijzen en openingstijden.
Johan
Moveo Ergo Sum
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30



Bericht door FrS »

al geken of er acsi en/of canpingcheques campings zijn? 14 / 15 euro p/n/ incl.
Elly
Berichten: 227
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 13:50
Locatie: Achterhoek



Bericht door Elly »

Mag het ook een camperstaplaats zijn? Wij hebben een paar jaar geleden bij Rinerlodge Talstation, aan de voet van de Rinerhornbahn gestaan op een camperstaplaats. Dit was in april, omdat de voorzieningen gesloten waren konden we er gratis staan, ik weet niet hoe hoog de kosten zijn als de voorzieningen geopend zijn. Deze camperstaplaats is een paar kilometer ten zuiden van Davos, de coördinaten kan ik niet zo gauw vinden.
Mijn longen knapten goed op van een week in deze omgeving.

Groet Elly
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Goedkope kampeerterreinen in de Alpen?



Bericht door fendje »

winter1969 schreef:Wij willen volgende week, 10 dagen naar de Alpen.
En dan vooral in de regio van Davos Zwitserland of Karinthie Oostenrijk.
We willen graag gezonde berglucht opsnuiven. Mijn vrouw heeft longproblemen en we hopen dat dat een beetje kan helpen.
Maar de kampeerplekken die we tot nu toe gevonden hebben kosten meer dan 20 euro per nacht en dat is niet de prijsklasse die we zoeken.
Het liefst een klein en rustig kampeerterrein bij een boer o.i.d. Maar we kunnen niet veel vinden in die hoek.
Is er misschien iemand die een site of kampeerterrein weet waar we voor 10 tot 15 euro/nacht kunnen staan.
Groeten Winter.
En rustig, en bergen, en wandelen, en niet duur : mag de bestemming iets naar links zijn? : pagina 6891 campercontact

Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
marcel en nynke
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 29 dec 2004, 21:11
Locatie: dalfsen
Contacteer:



Bericht door marcel en nynke »

Een leuke "boeren"camping bij de Millstattersee is de Gauglerhof. Nederlandse eigenaren.
www.gauglerhof.com
Veel succes

Groet Marcel
Volgende week staan wij er zelf ook
crejo
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 aug 2005, 20:39
Locatie: Sint Odiliënberg



Bericht door crejo »

Hoi winter kijk even op deze site ik weet niet of het in de buurt is waar je heen wilt maar het is er wel super en niet duur.
http://www.camping-wyler.com/home.htm
:lol: :lol: :lol:
Het is bij een boer iedere dag verse melk.
Niks zo fijn als met de NO STRESS EXPRESS onderweg te zijn
winter1969
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 20:26



Bericht door winter1969 »

Ondertussen weer terug en een leuke tijd gehad. Een mooi plekje gevonden in Ennetbühl. Niet duur en goede voorzieningen (bedankt Elmar)Maar helaas werkte het weer er niet mee, was er voorspeld dat het er drog en zonnig zu zijn er is niets veranderlijker als het weer en dus regende het er met pijpestelen en de verwachting was niet veel zonniger.
Dus uitgeweken naar Lausanne ook een prima plekje bij een Camping aan het meer van Geneve. Wel een stuk duurder maar vooral veel zon, en lekkere temp. Naar het Olympisch museum geweest. Maar in Lausanne bleek Zwitserland toch wel heel erg duur te zijn en we zijn uiteindelijk uitgeweken naar het zwarte Woud. Daar nog een paar heerlijke dagen gehad. Voor wie nog een leuke gratis plek zoekt in de buurt van een fantastisch zwembad met 220V mogelijkheid, moet het maar even melden ik weet er nu een aantal.
Groeten Winter.


P.s. Ik kan niet wachten tot de volgende reis.
Ieder kruispunt geeft nieuwe mogelijkheden.
willeme 1



Bericht door willeme 1 »

trek de volgende reis naar het tauerendal oostenrijk
bij wald im pinzgau kosten de campings weinig en volop gezonde lucht

ook zijn er div. taxi`s/busjes die je voor een paar euro naar boven en naar beneden brengen zodat je echt in de frisse lucht zit in de buurt van een leuke berghut waar je kunt genieten van een bergsteigermaal uit eigen tuin voor een habbekrats

dat gedeelte van oostenrijk is het goedkoopste vakantiegebied van europa
Plaats reactie