Ik heb sindskort een vw westfalia van 1982 welke oorspronkelijk uit amerika komt, en wil nu de gastank vullen die onder de camper hangt alleen kan ik geen geschikt bedrijf vinden. Ik heb al een bekend gasvulbedrijf in hoogezand gebeld maar die kunnen het niet.
Ik woon in omgeving assen groningen, iemand een suggestie?
Waarom kon het bedrijf in Hoogezand de tank niet vullen?
Welke aansluiting zit er op de tank?
Welk gas zoek je, butaan, propaan of een mix daarvan lpg.
Door de telefoon kunnen ze hem ook niet vullen maar het is een normale europa aansluiting die bij elk lpg station gevuld kan worden maar je moet er wel naar toe
PS Hoe oud is die tank, het ziet er wel roestig uit, mischien is dat de oorzaak van niet willen vullen.
Cor
Met Texelse Groet, Jammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ok dan zal ik eens naar een pompstation rijden de tank is wat roestig maar niet rot ofzo.. vul nippel is nog als nieuw en is normaal ook afgesloten met een dop.
westfalia82 schreef:Ok dan zal ik eens naar een pompstation rijden de tank is wat roestig maar niet rot ofzo.. vul nippel is nog als nieuw en is normaal ook afgesloten met een dop.
De tank moet eens in de tien jaar gekeurd worden, zal ik eerst maar eens laten doen, voor het geval dat. succes.
Wellicht ten overvloede:
Mocht je hem vullen, vergeet niet dat schroefje rechts naast de slangaansluiting eerst los te draaien!!
Dat is namelijk je 80% aanduiding. Zogauw er vloeibaar gas uitkomt zit de tank voor 80% vol en moet je stoppen met tanken.
Ik ben alleen bang dat een keuring van deze tank door het stoomwezen duurder uit zal pakken dan het monteren van een nieuwe dampgastank.
Je gasinstallatie kan je op gasdichtheid laten controleren bij elke goede caravandealer.
Volgens mij kun je hier een bajonetnippel in draaien en kun je dan zelf tanken bij de LPG pomp.
Zit er een 80% vulbegrenzer op of moet je nog een ontluchtingsnippel opendraaien?
De meeste tankstaions hebben daar een verloop voor, maar je kunt er ook een andere indraaien !
Daar kun je dan weer voor heel europa verloopnippels krijgen, kijk maar eens bij de ANBW!