Camperen in het hoogseizoen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
JanJD

Re: Camperen in het hoogseizoen

Bericht door JanJD »

Vanwege zowel werk in het onderwijs als een schoolgaand kind zijn ook wij gebonden aan schoolvakanties. Tot dit jaar gingen wij in het voor- en naseizoen met de camper en in het hoogseizoen met de vouwwagen. Wij reizen altijd op de bonnefooi; dit gaat prima zolang je de dure vijfsterrencampings of campings aan de kust vermijdt. Dit jaar gaan wij in de zomer ook met de camper en verwacht ik nog meer vrijheid te hebben. Met een camper zijn wij niet meer aan campings gebonden, maar kunnen we ook op officiële of op bekende, maar vaak niet-officiële camperplaatsen overnachten. Wij verblijven tot nu toe in het hoogseizoen veel in de Franse Alpen. Met de camper zullen wij ook wat meer 'verblijf-stops' onderweg gaan maken.

Wij gaan graag naar downhill-mountainbikeparken. Dit zijn vaak wintersportoorden waar in de zomer downhill-tracks worden geëxploiteerd en de skiliften voor fietsvervoer zijn aangepast. Helaas liggen er maar zelden campings dicht bij de skiliften, maar worden campers op diverse in de buurt aanwezige parkeerplaatsen of veldjes toegestaan of gedoogd.
En hoe leuk kan het zijn om onderweg op een bergpas op een idyllisch plekje hoog in de bergen te overnachten?
Ook verblijf ik graag op plaatsen waar paragliding (schermvliegen) mogelijk is.
Degenen die deze sporten beoefenen, vormen al snel een community die met elkaar in de omgeving verblijft. Met een camper haak je hier in het algemeen gemakkelijk bij aan.

Ik ken geen horrorverhalen over overvolle campings in het hoogseizoen; voor ons was er altijd plaats. Wat betreft camperplaatsen ga ik dit deze zomer ervaren, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat ook dat helemaal goed komt.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Plaats reactie