Peugeot Expert Fixxter XXL navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Guus&Marjatta

Peugeot Expert Fixxter XXL navigatie

Bericht door Guus&Marjatta »

Binnenkort staat onze Peugeot Expert Fixxter XXL op de stoep. Uitgerust met een standaard radio zou ik er graag een radio/navigatie unit inbouwen.
Zie door de bomen het bos niet meer. De meeste draaien op apple/android. Ze worden door Bol verkocht en ook door Ali express. Gaat dat via mijn smartphone? En hoeveel data verstook ik daarmee? Bestaan er ook inbouwunits die gebaseerd zijn op Garmin of Tom Tom. Wat is een financieel interessante oplossing. Kan ik dat zelf inbouwen of kan ik dat door een bedrijf laten doen?
VW California Freestyle - Kip Kompakt - Fixxter XXL.......... weer zin in.
Vlindor

Re: Fixxter XXL navigatie

Bericht door Vlindor »

Ja het gaat via je telefoon. Is vrij intuïtief en anders ff kijken op YouTube. Appeltje eitje
Het gaat dan idd via data (kan geloof ik ook met gedownloade kaarten) en het verbruik is afhankelijk van wat je doet. Welke navigatie en andere zaken zoals Spotify p4n. ik vond het niet veel en kreeg het nooit op met 100 gb.

Ik heb een los scherm welke je niet hoefde in te bouwen maar nu ook een vaste radio.
Beiden hebben voor en tegens. In mijn geval was het scherm groter en kon draaien. Mijn vaste radio met scherm niet.
Maar gelukkig heb je ook hier veel varianten en prijs klasse in.

Geen concreet antwoord maar alles is een afweging.
LT35

Bericht door LT35 »

Heb je zo’n interieur?
Bij deze radio’s is het zeker geen plug&play.
Dit is nl. geen 2DIN systeem.
IMG_0156.jpeg
IMG_0156.jpeg (170.96 KiB) 2644 keer bekeken
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

In een nieuwe bus de audio eruit slopen zou ik zelf niet zo snel doen. Gebruik een fatsoenlijke tablet met Google Maps. Online of Offline met een gedownloade kaart. Lekker groot beeld en sneller geregeld. Een goede houder is dan het belangrijkste wat je nodig hebt.
Afbeelding

De tablet heb je misschien al en anders heb je daar meteen veel meer aan dan alleen een nieuw navigatiesysteem. Google Maps is gratis. Kost data als je de actuele verkeersinformatie wilt zien. Kost niets als je van te voren thuis de juiste kaarten download op het apparaat en kiest voor offline navigatie.

Is dit totaal niet wat je wilt, vergeet mijn geste.

Anders zoiets:
Afbeelding
https://www.audiovolt.nl/product/citroe ... -mEALw_wcB

Maar die had je waarschijnlijk al gezien. Dit soort oplossingen via AliExpress zijn niet altijd de beste. Hierop kun je gewoon apps zetten als TomTom. Dit gaat via je telefoon, sommige apps moet je betalen. Voor actuele verkeersinformatie kost dat altijd data. Vaak kun je navigatieapps ook offline gebruiken. Bepaal eerst welke app je wilt gebruiken en zoek dan wat de kosten zijn.
kowa

Bericht door kowa »

Na jaren pielen met een T T een Samsung tablet gekocht en deze nu in gebruik als navigatiesysteem.
Groot beeld en kan ook nog als mailbox etc. etc. gebruikt worden, dus multifunctioneel.
Goede beugel om hem vast te zetten is wel een must.
Succes verzekerd
Ach ja, why not
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

De ingebouwde nav in mijn personenwagen (bj 2006) werd functioneerde steeds slechter en slechter. Geen zin om het 2DIN systeem compleet te vervangen, dus bij Bol een CarPlay schermpje van €62 gekocht. En ik sta echt versteld van de kwaliteit en functionaliteit. Ik gebruik 'm met een iPhone en de Apple kaarten app, maar hij werkt ook met een Android telefoon.
.
IMG_8638.jpeg
IMG_8638.jpeg (319.12 KiB) 1485 keer bekeken
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Camperforum: Aanpassingen/Upgrades topic
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover Defender 110 + M416A1 met Columbus Daktent
Onze camperreizen: www.titunet.nl
Plaats reactie