Powerstation EcoFlow River Pro 2
-
Waarheen63
Powerstation EcoFlow River Pro 2
Hallo,
Voor mijn 2 grootste hobby's ben ik aan het kijken voor een powerstation, in dit geval de EcoFlow River Pro 2.
Enerzijds wil ik deze gebruiken als ik ga vissen waar geen stroomvoorziening aanwezig is maar wil deze ook voor nood kunnen gebruiken in de camper met name als we onderweg zijn. Om deze te gebruiken bij mijn visstek heb ik niet veel nodig maar bij de camper zou ik het fijn vinden om bv onderweg een kopje koffie te kunnen zetten. Nu zag ik dat dit station een continue vermogen heeft van 800 watt en een piekvermogen van 1600 watt.
Nu ben ik meer een mechanische man dan een electrische maar was even benieuwd of een koffie machine van 850 watt ook op dit powerstation zou kunnen? En dan om even een bakje koffie te zetten en verder geen zware apparaten continue erop. Zou dat een probleem zijn?
Mvrgr
Peter
Voor mijn 2 grootste hobby's ben ik aan het kijken voor een powerstation, in dit geval de EcoFlow River Pro 2.
Enerzijds wil ik deze gebruiken als ik ga vissen waar geen stroomvoorziening aanwezig is maar wil deze ook voor nood kunnen gebruiken in de camper met name als we onderweg zijn. Om deze te gebruiken bij mijn visstek heb ik niet veel nodig maar bij de camper zou ik het fijn vinden om bv onderweg een kopje koffie te kunnen zetten. Nu zag ik dat dit station een continue vermogen heeft van 800 watt en een piekvermogen van 1600 watt.
Nu ben ik meer een mechanische man dan een electrische maar was even benieuwd of een koffie machine van 850 watt ook op dit powerstation zou kunnen? En dan om even een bakje koffie te zetten en verder geen zware apparaten continue erop. Zou dat een probleem zijn?
Mvrgr
Peter
Re: EcoFlow River Pro 2
Er bestaat vanalles waarmee je koffie kan zetten maar de kleinste Nespresso trekt 1260W uit de 230V.
Dan heb je een toestel nodig dat minstens 1300 of 1400 W continu kan leveren.
Een kleine Airfryer begint bij 900W en een kleine inductiekookplaat is meestal 2000W. 2 ebikes laden doe je met een inverter vanaf 500W.
Zonder dit alles is het goedkoopst
Verder moet ook je accu capaciteit voldoende zijn...
Dan heb je een toestel nodig dat minstens 1300 of 1400 W continu kan leveren.
Een kleine Airfryer begint bij 900W en een kleine inductiekookplaat is meestal 2000W. 2 ebikes laden doe je met een inverter vanaf 500W.
Zonder dit alles is het goedkoopst
Verder moet ook je accu capaciteit voldoende zijn...
Groeten Kampo
-
Waarheen63
Hoi Kampo,
Bedankt voor je reactie.
Er zijn idd legio manieren om koffie te zetten en in mijn geval heb ik een apparaat voor Nespresso met een vermogen van 850watt ( zal straks ff kijken welke merk ik heb ) Ik ga verder geen (zware) apparaten met het powerstation gebruiken.
Dus begrijp ik het goed dat in mijn geval zou het toereikend moeten zijn om de EcoFlow River Pro 2 daarvoor te gebruiken?
Mvrgr
Peter
Bedankt voor je reactie.
Er zijn idd legio manieren om koffie te zetten en in mijn geval heb ik een apparaat voor Nespresso met een vermogen van 850watt ( zal straks ff kijken welke merk ik heb ) Ik ga verder geen (zware) apparaten met het powerstation gebruiken.
Dus begrijp ik het goed dat in mijn geval zou het toereikend moeten zijn om de EcoFlow River Pro 2 daarvoor te gebruiken?
Mvrgr
Peter
Het antwoord zit al in de vraag:
Het powerstation kan 800Watt continu leveren en 1600W piek.
De koffiezetter vraag 850W continu, dat is meer dan 800W en is dus af te raden of gaat niet.
Het piekvermogen is echt voor kortstondige pieken zoals het aanlopen van motoren.
Een laagvermogen koffiezetter (daar valt hetgenoemde 850W exemplaar onder) kan zo 20 minuten nodig hebben voor het zetten, dat valt in de categorie continu verbruik.
Het powerstation kan 800Watt continu leveren en 1600W piek.
De koffiezetter vraag 850W continu, dat is meer dan 800W en is dus af te raden of gaat niet.
Het piekvermogen is echt voor kortstondige pieken zoals het aanlopen van motoren.
Een laagvermogen koffiezetter (daar valt hetgenoemde 850W exemplaar onder) kan zo 20 minuten nodig hebben voor het zetten, dat valt in de categorie continu verbruik.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Met een koffiezettijd van zo'n 20 minuten op 850 w doe je een behoorlijke aanslag op de accu.
Als je toch nog aan het kijken bent. Koop een grotere.Waarheen63 schreef: ↑di 10 feb 2026, 13:01Voor mijn 2 grootste hobby's ben ik aan het kijken voor een powerstation, in dit geval de EcoFlow River Pro 2.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
850watt vermogen uit een 12v accu vraagt incl omzet verlies in de omvormer +- 81ampere , dan heb je een stevige accucapaciteit nodig om wat levensduur te houden, hoe groot is de accu in die ecoflow, om bij benadering te kunnen zeggen of het uberhaupt haalbaar is dat koffie zetten op deze ecoflow ?
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.
too old to worry about anything
In dit soort powerstations zitten vaak verschillende voltage accu’s en dat kan zelfs per model verschillen.
- evdoetelaar+larana
Misschien een ander merk powerstation kopen, een die meer capaciteit heeft dan 800W. Bijv. een Allpower R1500 Lite https://www.iallpowers.de. Is ook voordeliger dan de Eco Flow River Pro 2.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
-
Waarheen63
Iedereen bedankt voor het meedenken en de snelle reacties.
@ evdoetelaar+larana , thx voor de link naar een zwaarder model. Heb even vlug gekeken en ziet er goed uit, zeker in combinatie met een zonnepaneel erbij. Ga dat zeker eens goed bekijken, thx
@ evdoetelaar+larana , thx voor de link naar een zwaarder model. Heb even vlug gekeken en ziet er goed uit, zeker in combinatie met een zonnepaneel erbij. Ga dat zeker eens goed bekijken, thx
@Waarheen63
viewtopic.php?p=2482381#p2482381
Je kunt er zelfs een wasmachine, met een klein wasje mee draaien.
viewtopic.php?p=2482381#p2482381
Je kunt er zelfs een wasmachine, met een klein wasje mee draaien.
Met vriendelijke groet,
Hein en José
Bedford 1979/ Dethleffs alkoof 1994 / Dethleffs integraal 1995/ Hymer B 524 SL/ Pilote P740c
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Hein en José
Bedford 1979/ Dethleffs alkoof 1994 / Dethleffs integraal 1995/ Hymer B 524 SL/ Pilote P740c
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
- Bob Diesel
- Contacteer:
Wij hebben al een paar jaar een Ecoflow river pro 2. We gebruiken een MOA koffiecup-machine van 1400Watt en die werkt gewoon op de Ecoflow, kunnen 50 kopjes koffie zetten op 1 lading. Ook de koffiecup-machine van het eigen AH-merk Blue werkt op de Ecoflow.
Maar de Nespresso Inissia die we ook hebben, werkt er niet op.
Maar de Nespresso Inissia die we ook hebben, werkt er niet op.
Wij zetten koffie met de AeroPress. Wat warm water in de thermosfles meenemen, wat koffie erbij en je maakt de lekkerste koffie.
"De AeroPress is een zetmethode die behoort tot de groep van slow-coffee. Het is een eenvoudig te gebruiken methode en vereist weinig voorkennis. De AeroPress Coffee Maker is makkelijk mee te nemen, snel schoon te krijgen en heeft bovendien geen stroom nodig. Ideaal dus op vakantie of te gebruiken op de camping. De AeroPress wordt geleverd met de volgende accessoires: een maatschep, een roerspatel en 100 filters."
Wij hebben de Ecoflow River Pro 3. Op zich bevalt die wel goed, maar ik vind al de aansluitingen (XT60i e.d.) best wel kwetsbaar. Eigenlijk zoek ik op den duur een ander die gewoon wat robuuster is wat zonnepanelen aansluitingen. We zetten daar geen koffie mee.
"De AeroPress is een zetmethode die behoort tot de groep van slow-coffee. Het is een eenvoudig te gebruiken methode en vereist weinig voorkennis. De AeroPress Coffee Maker is makkelijk mee te nemen, snel schoon te krijgen en heeft bovendien geen stroom nodig. Ideaal dus op vakantie of te gebruiken op de camping. De AeroPress wordt geleverd met de volgende accessoires: een maatschep, een roerspatel en 100 filters."
Wij hebben de Ecoflow River Pro 3. Op zich bevalt die wel goed, maar ik vind al de aansluitingen (XT60i e.d.) best wel kwetsbaar. Eigenlijk zoek ik op den duur een ander die gewoon wat robuuster is wat zonnepanelen aansluitingen. We zetten daar geen koffie mee.
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Sla ecoflow over
Na 3 jaar al behoorlijke terugloop gehad van de accu
Ik heb nu drie bluetti toestellen en bevalt een stuk beter dan allpower of evoflow
Na 3 jaar al behoorlijke terugloop gehad van de accu
Ik heb nu drie bluetti toestellen en bevalt een stuk beter dan allpower of evoflow