LiFePO4 batterijen LiTime
LiFePO4 batterijen LiTime
beste, enige tijd geleden heb ik 2 batterijen geplaatst in de camper 2 x145 amp deze zijn parallel gekoppeld ,staan naast elkaar en kabels zijn voldoende dik
ik had een groot verschil met het ontladen, een batterij stond nog op 95 procent vol en de andere op 75 procent
hoe kan ik dat maken dat deze evenveel laden en ontladen?
heb de raad al gekregen om de 2 batterijen te ontkoppelen en deze dan vol te laden, daarna ze terug aaneen koppelen ,klopt dat
groetjes
jan
batterijen waren allebei nieuw
ik had een groot verschil met het ontladen, een batterij stond nog op 95 procent vol en de andere op 75 procent
hoe kan ik dat maken dat deze evenveel laden en ontladen?
heb de raad al gekregen om de 2 batterijen te ontkoppelen en deze dan vol te laden, daarna ze terug aaneen koppelen ,klopt dat
groetjes
jan
batterijen waren allebei nieuw
Re: Lithium batterijen li time
Correct aangesloten? Dus Accu 1 is de plus en accu 2 is de min?
Als ze zo ongelijk geladen zijn is het inderdaad wel zo verstandig om ze los te halen, allebei aan een echte LFP lader te hangen en goed door te laden en te laten balanceren. Met 2 volle accu's en correct aangesloten (zie hierboven) weer opnieuw beginnen.
Als ze zo ongelijk geladen zijn is het inderdaad wel zo verstandig om ze los te halen, allebei aan een echte LFP lader te hangen en goed door te laden en te laten balanceren. Met 2 volle accu's en correct aangesloten (zie hierboven) weer opnieuw beginnen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- veetee
- Contacteer:
Heb je ze ook in de LiTime app gekoppeld / geconfigureerd (S1P2)?
.
.
Met vriendelijke campergroet, VincentPössl Roadcamp R540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Camperforum: Aanpassingen/Upgrades topic
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover Defender 110 + M416A1 met Columbus Daktent
Onze camperreizen: www.titunet.nl
zit voorlopig nog voor 2 maanden in Spanje , van zodra ik thuis ben ga ik dat doen, kan dit schade aan de batterijen ? zo als het nu is?
groetjes
groetjes
- veetee
- Contacteer:
Als je de app van LiTime op je telefoon zet, kun je daarmee niet alleen de status van je LiTime accu’s aflezen (via Bluetooth), maar ook een ‘systeem configureren’, dwz als je meerdere accu’s parallel of in serie zet (of zelfs een combinatie daarvan), dat je dat in de app kunt aangeven en dan zullen de bms’en (battery management system, zeg maar de ingebouwde regelaar in zo’n LiFePO4-accu), daar rekening mee houden met laden en ontladen.
.
.
Met vriendelijke campergroet, VincentPössl Roadcamp R540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover Defender 110 + M416A1 met Columbus Daktent
Re: Lithium batterijen LiTime
Bedankt voor de reactie , van zodra ik thuis ben ga ik dit voorleggen aan de plaatser van de batterijen
groetjes
jan
groetjes
jan
- veetee
- Contacteer:
Met het filmpje als leidraad zou je het misschien ook zelf wel kunnen? Het is geen sleutel- of electrawerk, alleen een app installeren en wat instellen daarin.
-
Charles Franconi
Bestaat dit filmke ook in het nederlands,
vanmorgen water warm gemaakt met de omvormer ; batterijen waren allebei vol , allebei stonden ze op 99% de omvormer en de waterketel aan gezet en de batterijen namen allebei ongeveer 850 watt , toen het water warm was stond batterij 1 nog op 99% en de andere op 95 %
dus van een batterij nam hij niets af , zo kom ik soms dat 1 batterij nog 90 procent vol is en de andere maar 75%
groetjes jan
vanmorgen water warm gemaakt met de omvormer ; batterijen waren allebei vol , allebei stonden ze op 99% de omvormer en de waterketel aan gezet en de batterijen namen allebei ongeveer 850 watt , toen het water warm was stond batterij 1 nog op 99% en de andere op 95 %
dus van een batterij nam hij niets af , zo kom ik soms dat 1 batterij nog 90 procent vol is en de andere maar 75%
groetjes jan
Al gekeken of het goed is aangesloten, zoals in het tweede bericht staat
- veetee
- Contacteer:
Laats eens wat foto's zien van hoe je accu's aangesloten zijn.
(Zie: Hoe plaats ik een foto?)
(Zie: Hoe plaats ik een foto?)
- veetee
- Contacteer:
Blijkbaar lees je die waarden in de app af? Dan kun je ze dus ook in die app als parallel systeem configureren. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn...Lommelaar schreef: ↑ma 09 feb 2026, 21:12Bestaat dit filmke ook in het nederlands,
groetjes jan