Deur niet op slot zonder startaccu, ook niet met de sleutel
Re: Deur niet op slot zonder startaccu, ook niet met de sleutel
Net boven het slot van de bijrijderdeur zit een klein gaatje. Daar kun je een palletje van het vergrendelmechaniek bedienen.
Openen zonder spanning lukt op deze manier in ieder geval bij een Jumper van 2019.
Misschien even testen of googlen.
Openen zonder spanning lukt op deze manier in ieder geval bij een Jumper van 2019.
Misschien even testen of googlen.
Laatst gewijzigd door jtham op vr 06 feb 2026, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je wel bij de bestuurderskant er weer in kunnen, anders kom je er niet meer in.

Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
Dat van Aad klopt gewoon
gezien toen een Citroën dealer in Frankrijk mijn start accu wisselde toen die kaduk was. Heb er ook nog ergens een beschrijving van in het Duits van Fiat
Gr Aad
Gr Aad
Met de truc uit de video kun je de deur nu al goed afsluiten zonder accu.
hallo allen
bestuurders kan is ook gewoon met sleutel

bestuurders kan is ook gewoon met sleutel
Dan passen de deuren niet. 
Groet, Ron Greven
-
Oemoemenoe
Ik heb een Heosafe slot in mijn fiat ducato camper op beide voordeuren. Die kan je kopen met of zonder sleutel.
Monteren (in mijn Fiat) is geen enkel probleem, enkel gaatje maken in de stijl, op de deur kan je de hoek er af schroeven en slot monteren.
[youtubecode]https://www.youtube.com/watch?v=jLX_RQOnoXk[/youtubecode]
[youtubecode]https://www.youtube.com/watch?v=gUZIC7L_Ocs&t=528s[/youtubecode]
Misschien een idee.
Voorkomt ook dat een crimineel met enkel een schroevedraaier en een ijzeren pinnetje je beide voordeuren open maakt op 10 seconden tijd.
Een spanbandje tussen beide deuren werd me afgeraden door fiat dealer omdat volgens hem met flink wat kracht de panelen van de deuren gerukt kunnen worden. Of dat klopt weet ik niet.
Monteren (in mijn Fiat) is geen enkel probleem, enkel gaatje maken in de stijl, op de deur kan je de hoek er af schroeven en slot monteren.
[youtubecode]https://www.youtube.com/watch?v=jLX_RQOnoXk[/youtubecode]
[youtubecode]https://www.youtube.com/watch?v=gUZIC7L_Ocs&t=528s[/youtubecode]
Misschien een idee.
Voorkomt ook dat een crimineel met enkel een schroevedraaier en een ijzeren pinnetje je beide voordeuren open maakt op 10 seconden tijd.
Een spanbandje tussen beide deuren werd me afgeraden door fiat dealer omdat volgens hem met flink wat kracht de panelen van de deuren gerukt kunnen worden. Of dat klopt weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Oemoemenoe op za 07 feb 2026, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
McLouis Sovereign 74 150PK Gerobotiseerde Schakelbak.
-
CaradoT135
Je kan van alles bedenken, maar dan draai je in jouw geval de bus dan heb je de bestuurderskant bij de voordeur en kan je er wel uit. Sterker nog er kan in dat geval niemand via de bijrijderskant en schuifdeur naar binnen als je dat laatste stukje van de carport dicht zou maken.
Maar in jouw geval heb je geen hinder van een kamperstalling waar de accu's niet aan de lader kunnen Die camper van jou kan je gewoon thuis aan de buitenaansluiting bijladen.
Ik heb inderdaad geen probleem. Foto was bedoeld als voorbeeld dat het op slot doen van de bijrijdersdeur met een truc niet altijd werkt.
De bus kan ik niet omdraaien, want dat past niet onder de carport. Dat was bijna al een keer fout gegaan. Verder is het onhandig wanneer je via de voorstoelen moet klauteren om in het campergedeelte te kunnen komen.
En het ziet er nu naar uit dat ik in de winterperiode de accu's helemaal niet hoeft te laden, ondanks dat mijn paneel niks onder het dak doet. Ik heb het sluipverbruik naar beneden gebracht, maar klokjes en de radio blijft wel aangesloten, zodat ik die niet steeds opnieuw hoef in te stellen.
De bus kan ik niet omdraaien, want dat past niet onder de carport. Dat was bijna al een keer fout gegaan. Verder is het onhandig wanneer je via de voorstoelen moet klauteren om in het campergedeelte te kunnen komen.
En het ziet er nu naar uit dat ik in de winterperiode de accu's helemaal niet hoeft te laden, ondanks dat mijn paneel niks onder het dak doet. Ik heb het sluipverbruik naar beneden gebracht, maar klokjes en de radio blijft wel aangesloten, zodat ik die niet steeds opnieuw hoef in te stellen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Ik begrijp nog steeds niet waarom die startaccu er uit moet. Zeker als je voor eigen deur kan parkeren. Voor velen de ideale situatie. Druppelladertje erop, gemakkelijker kan niet.
hallo allen
voor de duidelijkheid hij staat in staling zonderstroom dus die discussie van lader thuis is niet nodig

voor de duidelijkheid hij staat in staling zonderstroom dus die discussie van lader thuis is niet nodig
Sorry, dacht dat het om de camper op de foto ging. Die zorgt voor verwarring in deze topic.
Hallo allen
Oké snap het

Oké snap het
Laatst gewijzigd door Marius op ma 09 feb 2026, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd gebruik aub de knop Plaats reactie
Reden: Onnodige quote verwijderd gebruik aub de knop Plaats reactie