Goedemorgen Iedereen,
Ik heb een Fiat ducato 2.3mjet uit 2017.
Eventjes terug zat er water in de koplamp.
Ik heb nu een nieuwe koplamp bestelt. exact dezelfde. ook de nummers op de koplamp (en de print onderaan) zijn exact hetzelfde.
Als ik deze geplaatst heb, werkt alles perfect. ook terug de led drl.
Nu, als ik mijn gewone verlichting aanleg krijg ik na 10 sec de fout: parkeer/dagverlichting controleren.
Als ik de fout uitlees met multiecuscan krijg ik de fout B1072-86 feedback daglicht L/Parkeerlicht L. Maar alles werkt perfect.
Als ik de printplaat van onder de koplamp verwissel naar de andere koplamp heb ik hetzelfde probleem maar dan de R kant.
Ik las dat die DRL print blijkbaar kan staan op halogeen verlichting en dat deze moet geprogrammeerd worden naar led.
Als ik hem met de pc wil programmeren zie ik alles over remlicht, mistlicht, grootlicht, dimlicht,... maar ik kan nergens iets programmeren van DRL verlichting naar led.
Iemand die mij verder kan helpen?
Probleem DRL verlichting Fiat Ducato
Re: Probleem DRL verlichting Fiat Ducato
Lijkt op een alignment probleem.
De koplamp moet nog i geleerd.worden in het electrische systeem. Kan ook met multiecuscan. Ik heb het zelf nooit gedaan. Nooit nodig gehad.
Succes
groeten van Henk.
De koplamp moet nog i geleerd.worden in het electrische systeem. Kan ook met multiecuscan. Ik heb het zelf nooit gedaan. Nooit nodig gehad.
Succes
groeten van Henk.
Ergens staat er op dit forum een item over ,ik meen dat het opgelost werd met een vermogensweerstand er tussen te plaatsen ??
Hans
Ik heb dat ook met de ombouw van mijn standaard koplampen met gewone lampjes in de DRL die zijn vervangen door LED.
Ik weet dat die melding niets te betekenen heeft en laat het dus mooi zo omdat alles gewoon goed werkt. Ook bij de APK werd hierover niets opgemerkt.
Ik weet dat die melding niets te betekenen heeft en laat het dus mooi zo omdat alles gewoon goed werkt. Ook bij de APK werd hierover niets opgemerkt.
Voertuig importeren of ombouwen? Vraag dan bij ons een gratis BPM-schatting via http://www.sfa-parkstad.nl.
Hoi, heb helaas geen antwoord op je probleem. Maar wel een vraag: welke DRL led is goedgekeurd voor de openbare weg? Ik dacht dat alleen de normaal en grootlicht goedkeuring hebben van bijvoorbeeld Osram.
De dagrijverlichting niet, maar wellicht wordt daar bij de APK niet naar gekeken? Welke hebben jullie als DLR geïnstalleerd?
De dagrijverlichting niet, maar wellicht wordt daar bij de APK niet naar gekeken? Welke hebben jullie als DLR geïnstalleerd?
Ik weet niet precies vanaf welk kalenderjaar de DRL verplicht is. Dan val je inderdaad onder de APK en zal de keurmeester er iets van kunnen zeggen. Mijn 2015 camper valt daar buiten, dus werd er verder niet naar gekeken. Wel over de mistlampen kreeg ik een opmerking over foute lampjes.
Voertuig importeren of ombouwen? Vraag dan bij ons een gratis BPM-schatting via http://www.sfa-parkstad.nl.