Warm water of geen warm water ?
Ducatodolf heeft er hierboven een mooi stukje over geschreven.
Ik wil er nog het volgende toevoegen...
In zo een compacte L3H3 gebruik je normaal een diesel luchtverwarming zoals Airtronic D2 of Airtop 2000. Je kan ook gaan voor een goedkooere maar miserie oplossing

zoals een Nordkapp 2kW. Zelf zou ik dat nooit doen op een nieuwe TGE. Altijd alles in orde met R122+R10 natuurlijk.
Veel zelfbouwcampers hebben geen warm water wegens te complex of te duur.
Je hebt het meteen over een meerprijs van 500 tot 2000 euro inclusief installatie.
Zonder warm water of met weinig warm water heb je echt veel minder comfort. Jammer van een mooie camper te bouwen en hier dan op te besparen. Een beetje warm water is ook geen oplossing. Eerder wel willen maar niet kunnen. Zo zijn mijn ervaringen met een 5 liter Elgena en een 6 liter Pundmann systeem.
Een verwijderbare aan de deur ophang doorstromer op gas ? Het werkt allemaal wel een beetje maar is niet echt veilig, niet echt handig en weinig comfort.
Halve oplossingen zijn voor mij als tentkampeerder vroeger acceptabel maar vandaag niet meer.
De enige goede maar ingrijpende en dure oplossing is een dieselbrander (verwarming zoals Hydronic 4kW) met een 10 tot 20 liter buffervat boiler. Eventueel aangevuld met een 230V elektrisch element.
Het alternatief Truma combi op gas is volgens mij niet haalbaar wegens te klein voertuig om een grote gaskast te bouwen.