Dan ga ik toch eens mk3 interface halen.
Zou de afwijkende sinus van de eco mode ook kunnen tegenwerken?
Dat is enige dat niet standaard is
De rest is niks mee gedaan namelijk
En ik zag wel de ingang op generator staat plaats van walstroom dus dat lijkt dan wel ok
Generator met Easysolar 12/1600
Re: Generator met Easysolar 12/1600
De ups functie stond blijkbaar al uit van de generator.
Verkoper van de easysolar had alles zover al aangepast op een generator blijkt dus.
Verkoper van de easysolar had alles zover al aangepast op een generator blijkt dus.
Dan zou dit niet mogen gebeuren.
Heb je nu al eens de settings en de waardes met een MK3 overlopen ?
Heb je nu al eens de settings en de waardes met een MK3 overlopen ?
Groeten Kampo
We zijn weer stapje verder
De Easysolar/multi plus heeft vandaag voor eerst zelf de generator ontkoppelt omdat de ingaande spanning niet klopte
Voorheen ging altijd de generator in overload
Heeft 3 weken goed gegaan en nu dus eerste keer
Mijn vermoeden is dat in inverter modus zelfde gebeurd gaat soms ook gewoon goed en dan werkt de power assist zoale je dat verwacht
De mk3 dongel ga ik binnenkort bestellen
De Easysolar/multi plus heeft vandaag voor eerst zelf de generator ontkoppelt omdat de ingaande spanning niet klopte
Voorheen ging altijd de generator in overload
Heeft 3 weken goed gegaan en nu dus eerste keer
Mijn vermoeden is dat in inverter modus zelfde gebeurd gaat soms ook gewoon goed en dan werkt de power assist zoale je dat verwacht
De mk3 dongel ga ik binnenkort bestellen
Wand zou de generator het omschakelen van ac in naar accu als kortsluiting kunnen detecteren?
Wand dat gebeurd dan eigenlijk
Is er iemand die de onder en boven grens voor uitschakelen van de ingang stroom heeft aangepast
Standaard is de ondergrens 180 volt dacht ik
Wand dat gebeurd dan eigenlijk
Is er iemand die de onder en boven grens voor uitschakelen van de ingang stroom heeft aangepast
Standaard is de ondergrens 180 volt dacht ik
Ik heb afgelopen week het aardings relais uitgeschakeld en dat lijkt voor nu de oorzaakB12M_Ferry schreef: ↑wo 10 dec 2025, 10:29Gokje...
Kijk eens goed naar de aarding, aardingsrelais en de fasedraad.
Generator heeft meestal een zwevende fase.
Best wel kans dat bij acculaden de aardingsrelais niet inschakeld, en bij inverter modus wel.
(Bij pech zet de aardingsrelais de N naar de aarde, en de generator kan daar niet mee omgaan.)
Probeer eens de generator stekker om te draaien, of even zonder de aardedraad (test only!)
Kom daar nu pas mee omdat ik het goed wilde testen.
Dynamische stroom begrenzer veroorzaakt zelfde probleem
Power assist uitzetten en rest van de functie lossen ook op
Het lijkt er na mijn idee op dat elke plotselinge piek de generator in overload gooit
Oorzaak misschien gevonden alleen de oplossing nog
Nu is de aardlek schakelaar volledig buiten werking en dat vind ik niet wenselijk