Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Kroppie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Kroppie »

en een setje torx bitjes met gaatje kost ook maar een paar euro, en ik gooi die achterlijke schroefje als ik ze eruit heb gewoon weg en doe er een gewoon schroefje in, ga geen 2x zitten klooen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.

too old to worry about anything
Zijspan

Bericht door Zijspan »

Dat zou dan de resie torx zijn volgens mij, m’n waterkoker die ik probeerde te maken was er een van de Action, dus niet teveel euro aan reparatie want dat kost meer dan een nieuwe, de nieuwe waterkoker komt nu van een caravan winkel, met een losse onderplaat een wens van m’n vrouw en dat voor een kleine 40 euro.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Je hebt ook van die torx bitjes met een gaatje erin voor dat pinnetje :lol: gewoon je assortiment gereedschap wat uitbreiden Paul :lol:

Gr Aad
Kroppie

Bericht door Kroppie »

zoals ik reeds zei.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen.

too old to worry about anything
Schouwen

Bericht door Schouwen »

Plankje op maat gemaakt om het deksel van de cassette eenvoudig en schadevrij los te halen.
Een kopie van de originele plastieke, maar dan langer.
Laatst gewijzigd door Schouwen op za 29 nov 2025, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Later is nu al…
jaap van duijn

Bericht door jaap van duijn »

Linker voor dimlicht lamp vervangen.
Zag er apen en beren in, maar - natuurlijk - lezen van instructie boekje EN youtube - bleek het eenvoudiger als vroeger bij mijn Mercedes :).
Aangezien ik in reserve lampen door verkeerd had kon ik onderweg niet wisselen dus thuis in garage gedaan en voor 2 x 4,50 € bij Action de linker vervangen maar ook de rechter als er een gaat volgt de volgende toch?
Nu ook een goede reserve gekocht tenslotte moet dat toch ook kloppen.
2 schroeven los draaien 1 stekker uit nemen en voorzichtig gehele lamp unit demonteren, dekseltje van dimlicht lamp af en de kapotte lamp met tang er uithalen, even de blokkering meehelpen door met kleine schroevendraaier weg te duwen.
Dus weer goede verlichting.
Ik hoor en lees wel over LED lampen maar daar ben ik even van weg gebleven maar gewoon weer 3 Philips lampen en origineel.

Grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF
metatoon

Bericht door metatoon »

Nu jaap de led lampen benoemt ,ik vind veel mensen rijden met fel licht.Zijn dat led,s

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

Toon, vaak wel, maar het is niet omdat het led is dat het (te) fel lijkt, maar vaak zijn er kwalitatief slechte aftermarket led lampen gemonteerd en/of niet goed afgesteld. Een goede (aftermarket) led lamp is goedgekeurd voor bepaalde typen armaturen en geeft dan een goed lichtbeeld. Osram heeft bijvoorbeeld een 'compatability list' waar in staat voor welke merk / type / bouwjaar auto de led vervangingslampen gecertificeerd zijn.
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Camperforum: Aanpassingen/Upgrades topic
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover 110 + M416A1 met Columbus Daktent
Onze camperreizen: www.titunet.nl
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Camper weer in de stalling gezet, wel een beetje kaal nu op de parkeerplaats tegenover onze woning.

Afbeelding
metatoon

Bericht door metatoon »

Vincent .
Dank voor terugkoppeling.
Info opgeslagen .

:cheers:

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
rondepon

Bericht door rondepon »

12 jaar oud 140wp paneeltje vervangen voor 2 maal 330wp. Is in serie maar ook parallel te schakelen. De panelen voor de zekerheid aan de onderkant verstrekt met 2 profielen.
Bijlagen
IMG20250912181211.jpg
IMG20250912181211.jpg (245.2 KiB) 697 keer bekeken
IMG20251110122330.jpg
IMG20251110122330.jpg (289.83 KiB) 697 keer bekeken
IMG20251111075351.jpg
IMG20251111075351.jpg (229.56 KiB) 697 keer bekeken
rondepon

Bericht door rondepon »

Apk afkeur ::S linker voorwiel lager kapot. Gelukkig een doe het zelf garage in de buurt met een pers. Paar uurtjes sleutelen de boel zat behoorlijk vast.. maar alles weer goed nu ::)
Muug

Bericht door Muug »

Nieuwe dikke stroomkabels aangelegd vanaf de startaccu tot bij de huishoudaccu. Een gepriegel om alles goed weggewerkt te krijgen. Maar ik ben wel tevreden van het resultaat. 8-)
GeVaSta

Bericht door GeVaSta »

ariedekreij schreef:
wo 26 nov 2025, 20:13
Wat doet zo’n relais dan?
In aanvulling op het defect raken van de kraanschakelaar.

In de meeste gevallen gaat trouwens het aansluitdraadje (vlak bij de schakelaar) van het relais stuk. Deze breekt door de vele zwenkbewegingen die de kraanhandle maakt.
Heb nog niet meegemaakt dat het contact zelf het probleem was.
Neemt niet weg dat een relais sowieso een goed idee is. Geeft ook veel minder spanningsval over de bedrading waardoor de pomp beter presteert.
Een nog beter idee is een DC solid state relais te gebruiken. Heb je dat getik van het relais ook niet.
Plaats reactie