Welke navigatie gebruiken ivm hoogte camper?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Lammerts

Re: Welke navigatie gebruiken ivm hoogte camper?

Bericht door Lammerts »

Mooie anekdotes.....!
Op het "moment suprème" proberen kalm te blijven....... en een oplossing zoeken.....
En later genieten om deze belevenis te noteren.....

Elze.

Verstuurd vanaf mijn 2201116SG met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
DiffRental

Bericht door DiffRental »

Peter LMC schreef:
ma 06 okt 2025, 16:32
En van navigatie systemen waar je lengte hoogte breedte en zo moet instellen dat vind ik zelf ook overbodig.
Deels mee eens.
In Nederland is een camper navi vaak zelfs vervelend, zeker als je maar een buscamper hebt. Het kost onnodig veel omwegen omdat ie als een vrachtwagen formaat rekent.

Maar wat ik nu merk in de Apennijnen, google Maps en andere navi apps navigeren op de snelste weg. Hier zijn de bergwegen soms zo slecht dat 30 km/h al te hard is. De navi geeft 90 km/h aan en denkt dus dat het de snelste (en kortste) weg is.
Mijn camper navi die wel de afmetingen kent zal mij nu eerder wat om laten rijden over betere (en dus snellere) wegen.
Ben nu voor de eerste keer toch wel blij met de Garmin Camper navi.
Ander alternatief is om de route zelf voor te bereiden en te maken om dan als een track te exporteren. Vaak heb ik daar de tijd en zin niet voor.
Groeten Peter
TestCase

Bericht door TestCase »

Een goede navi heeft de mogelijkheid om vanuit bestelauto of personenwagen de maten op te geven waardoor je GEEN vrachtwagen bent.
O.a. iGO Nextgen heeft dat.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
DiffRental

Bericht door DiffRental »

Mijn Garmin heeft dat, ik ben een camper met de juiste afmetingen in de navi.
Toch overdrijft hij vaak met bv omkeren als je verkeerd bent gereden, de navi laat je al snel 10 km verder rijden om op een rotonde te draaien of om een blokje rond te rijden terwijl er meer dan genoeg mogelijkheden zijn om ff te draaien.
Dat noem ik route gedrag voor een vrachtwagen.
Groeten Peter
TestCase

Bericht door TestCase »

Dat is een instelling in iGO, nl dat de bestemming altijd rechts is of dat het niet uitmaakt. Zet ik bestemming 'altijd rechts' dan moet ik soms ook een stukje om.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
Kappa

Bericht door Kappa »

TestCase schreef:
di 07 okt 2025, 12:02
Een goede navi heeft de mogelijkheid om vanuit bestelauto of personenwagen de maten op te geven waardoor je GEEN vrachtwagen bent.
O.a. iGO Nextgen heeft dat.
MyRouteApp heeft de mogelijkheid om camper te selecteren en afmetingen / gewicht op te geven. Daarmee maakt MRA een route op basis van de kaartinformatie van Garmin incl beperkingen qua afmetingen / gewicht maar zonder specifieke beperkingen voor vrachtverkeer mee te nemen. Aangenomen dat je <3500kg bent anders houdt de app wel rekening met regels en maximum snelheden die dan van toepassing zijn.

Werkte prima tijdens de zomervakantie (in NL, BE, FR, S) Specifiek op de berekende routes gelet omdat dit het eerste jaar is dat we MRA zijn gaan gebruiken. Eén keer een omweg gehad van ±500m maar dat was waarschijnlijk een foutje in de bron (Garmin kaart info). Ter plaatsen bleek dat we wel direct rechtdoor naar de ingang van de camping mochten ipv een het blokje-om die in de route zat. Overigens wel meerdere keren gehad dat de app aangaf dat er stuken in de route zouden zitten die niet aan onze instellingen (onverhard vermijden) zou voldoen. Dat was overigens altijd correct, maar gelukkig in alle gevallen een paar meter naar de ingang van de camping :P
TestCase

Bericht door TestCase »

Net een nieuwe update van de Magic navigatie gekregen.
Je moet nu inloggen om Magic fatsoenljjk te gebruiken en er kan geen profiel van het voertuig meer ingesteld worden qua gewicht, hoogte,.... zonder de betaalde versie aan te schaffen?

Helaas, zo gaat het altijd. Eerst zieltjes winnen en dan langzamerhand sluipt de commercie steeds verder naar binnen.
Gelukkig gaat de zon nog steeds voor niets op.
WiSpi

Bericht door WiSpi »

TestCase schreef:
di 02 dec 2025, 10:23
Gelukkig gaat de zon nog steeds voor niets op.Afbeelding
Hmmm, dat brengt mij op een idee. :D :D
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

TestCase schreef:
di 02 dec 2025, 10:23
Net een nieuwe update van de Magic navigatie gekregen.
Je moet nu inloggen om Magic fatsoenljjk te gebruiken en er kan geen profiel van het voertuig meer ingesteld worden qua gewicht, hoogte,.... zonder de betaalde versie aan te schaffen?

Helaas, zo gaat het altijd. Eerst zieltjes winnen en dan langzamerhand sluipt de commercie steeds verder naar binnen.
Gelukkig gaat de zon nog steeds voor niets op.Afbeelding
Hier vh zelfde :thumbdown:

Dus verwijderd, jammer want ik vond de app gewoon goed
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Compacteadria

Bericht door Compacteadria »

Een jaarabonnement kost 0,99 euro, lijkt me overkomelijk :thumbup:
TestCase

Bericht door TestCase »

Ik dacht toch echt €14,99 per jaar om o.a. de voertuig afmetingen in te kunnen stellen. Ook dat is overkomelijk en voor mij niet de hoofdprijs maar dat bepaal ik niet voor iedereen. Ik deed een melding van de verandering.
EasyBee

Bericht door EasyBee »

De eenvoudige variant kost € 0,99 per jaar https://www.iculture.nl/nieuws/magic-ea ... bonnement/
De premium versie kost € 14,99 en nu tijdelijk € 6,00 https://www.magicearth.com/shop?section ... pp-license
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie