Het verlengen van m'n vrachtwagenrijbewijs
Het verlengen van m'n vrachtwagenrijbewijs
In maart 2026 verloopt mijn rijbewijs.
In december 2026 wordt ik 75.
Ik dacht, en mijn omgeving ook, dat wordt 2x verlengen. In maart en in december. En daar zat ik over in, dat vond ik vervelend.
De RDW heb ik gebeld en ze vertelde: dan vraagt u voor maart een vrachtwagen rijbewijs keuring aan.
En dan is het is opgelost.
Mooie oplossing dus.
In december 2026 wordt ik 75.
Ik dacht, en mijn omgeving ook, dat wordt 2x verlengen. In maart en in december. En daar zat ik over in, dat vond ik vervelend.
De RDW heb ik gebeld en ze vertelde: dan vraagt u voor maart een vrachtwagen rijbewijs keuring aan.
En dan is het is opgelost.
Mooie oplossing dus.
Re: Het verlengen van m'n vrachtwagenrijbewijs
De keuring is 1 jaar geldig en kun je in december dus nog gebruiken, tja
Het is nog beter:
als ik zometeen word goedgekeurd, heb ik weer voor 5 jaar een grootrijbewijs. Dus er is geen gedoe meer in december.
als ik zometeen word goedgekeurd, heb ik weer voor 5 jaar een grootrijbewijs. Dus er is geen gedoe meer in december.
En ,volgens mij kun je de medische keuring 3 maanden vtv laten doen ,zodat het een gewone rijbewijs verlenging is , de keuring staat dan al groen aangevinkt op het gemeentehuis ,of waar dan ook
Hans
Het eenvoudigst is om alles online te doen digitale foto etc. en dan komt het rijbewijs vanzelf, keuringsarts stuurt alles door naar het CBR.
Vervangen duurde niet langer dan een week.
Vervangen duurde niet langer dan een week.
Met vriendelijke groet,
Gerard
Gerard
- dedruivenplukker
Er zijn speciale keuringsartsen die alleen maandelijks rijbewijs keuringen doen in een afgehuurde ruimte. Kan je vinden met Google.
Goedkoper vaak, en ik was eerder bij een gewone (andere) huisarts die niet precies wist waar hij naar moest kijken, en ik maar opmerkte : " Misschien of mijn ogen nog goed zijn? "
Hij merkte ook nog op dat ik versleten knieën had, dat is misschien weer belangrijk bij het remmen en gasgeven?
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Het geluk bestaat uit het besef dat het allemaal een grote vreemde droom is. Jack Kerouac
-
Zijspan
Ik ben toen nog in Nederland eens gekeurd met een afspraak via internet, kwam op een rijschool terecht, de keuring arts was te laat en met hal vol wachtende werd ik er uit gepikt, ik had m’n werk kleding aan.
Al met al duurde de keuring zeker 10 minuten lang en tussen door de vragen werd het formulier ingevuld, ik kon weer weg, de rest staat in mooie kleding dus die kunnen wachten, jij bent in je werkkleding.
Kosten toen 45 euro, misschien word de keuring meer zorgvuldig als je ouder bent? Heb geen idee.
Gisteren in Portugal geweest en was het niet uitgebreider dan toen in Nederland.
Al met al duurde de keuring zeker 10 minuten lang en tussen door de vragen werd het formulier ingevuld, ik kon weer weg, de rest staat in mooie kleding dus die kunnen wachten, jij bent in je werkkleding.
Kosten toen 45 euro, misschien word de keuring meer zorgvuldig als je ouder bent? Heb geen idee.
Gisteren in Portugal geweest en was het niet uitgebreider dan toen in Nederland.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Ik betaalde iets van 110€ afspraak bij een keuringsarts kom daar binnen 10 minuten te vroeg na 8 minuten naar binnen ogen bloeddruk druppeltje bloed en plasje fluistertest praatje pot tot dat het plasje en het druppeltje bloed was na gekeken en een prettige dag na precies 20 minuten kon ik naar buiten! Bij de auto aangekomen stond de keuringsuitslag al bij het CBR!
Volgende keer toch eens zoeken naar een goedkoper adres
Gr Aad
Volgende keer toch eens zoeken naar een goedkoper adres
Gr Aad
Druppeltje bloed?
Wat voor keuring had je dan?
Voor m’n laatste groot rijbewijs keuring vorig jaar hoefde ik alleen een plasje mee te nemen.
Wat lettertjes aflezen van een kaart aan de muur, bloeddruk meten, staafje in plasje en keuringsarts keek of ik een pen kon volgen die ze voor m’n ogen heen en weer bewoog.
Keuring was 1 grote aanfluiting, stond binnen 10 minuten weer buiten, gelukkig maar €45 armer.
Zit er veel verschil in bijvoorbeeld een 75 jaar keuring en een groot rijbewijs keuring?
Voor m’n laatste groot rijbewijs keuring vorig jaar hoefde ik alleen een plasje mee te nemen.
Wat lettertjes aflezen van een kaart aan de muur, bloeddruk meten, staafje in plasje en keuringsarts keek of ik een pen kon volgen die ze voor m’n ogen heen en weer bewoog.
Keuring was 1 grote aanfluiting, stond binnen 10 minuten weer buiten, gelukkig maar €45 armer.
Zit er veel verschil in bijvoorbeeld een 75 jaar keuring en een groot rijbewijs keuring?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Ik was toen nog net 66 of net 67 kwam voor alle rijbewijzen en voor de keuring medischeverklaring personenvervoer bus/taxi hoewel ik die laatste niet meer gebruik.
Gr Aad
Gr Aad
Deusjevo schreef: Keuring was 1 grote aanfluiting, stond binnen 10 minuten weer buiten, gelukkig maar €45 armer.
Je weet toch dat hier alles om geld draait,.......en door dit te schrijven zal het zeker weer veel ingewikkelder en duurder gaan worden , terwijl het een momentopname is net zoals een Apk :-ik zou er mijn voordeel mee doen , ipv negatief , je word er toch niet gezonder van ,als je iets mankeert, dus dat zit bij jouw wel goed,daarom ging het ook zo snel
Je weet toch dat hier alles om geld draait,.......en door dit te schrijven zal het zeker weer veel ingewikkelder en duurder gaan worden , terwijl het een momentopname is net zoals een Apk :-ik zou er mijn voordeel mee doen , ipv negatief , je word er toch niet gezonder van ,als je iets mankeert, dus dat zit bij jouw wel goed,daarom ging het ook zo snel
Hans
Bij mij was de keuring net zo, mijn leeftijd is echter 81 jaren oud.deusjevo schreef: ↑wo 19 nov 2025, 10:02Druppeltje bloed?
Met vriendelijke groet,
Gerard
Gerard
volgens mij begrijpen sommigen hier niet dat de noodzakelijke medische gegevens,bij een Rijbewijs keuring al gewoon bekend zijn bij de keuringinstanties ,daarom gaat het bij de een nu eenmaal wat vlugger dan bij de ander
Hans