Het is wel grappig hoe mensen hier weer dingen stellen die persoonlijk zijn. Een wifi punt bijvoorbeeld is niet wel of niet relevant, maar iemand heeft er wel of niet behoefte aan.
In de zon of schaduw plek: welke voorkeur heeft men?
Re: In de zon of schaduw plek: welke voorkeur heeft men?
Mee eens
Het is wel grappig hoe mensen hier weer dingen stellen die persoonlijk zijn. Een wifi punt bijvoorbeeld is niet wel of niet relevant, maar iemand heeft er wel of niet behoefte aan.
Macfocus schreef;
En een beetje schaduw is prima en uitstekende Wifi.
Mvrgr.Wil
En dat allemaal voor 15 euro met de voortdurend stijgende lasten ik wens je veel succes Dieseltje.Voorzieningen:
Schoon/grijswater.
Plek om je plee te legen
Container voor afval
Adres van een bakker voor vers brood
En een beetje schaduw is prima en uitstekende Wifi.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
-
PJD
Ik zeg, richt het in zoals jou het het beste uitkomt, ik begrijp dat voor een prijs <15 euro er niet teveel gewenst kan worden, en zon of schaduw, men moet het er maar mee doen, als je later uitbreid naar beide kanten kunnen we dan wel kiezen.

- dieseltje+
Klopt Will, zal stoer zijn voor minder dan €15 En toch is dat ons streven. Het is geen broodwinning voor ons, met name mijn vriendin spreekt het aan/vindt het leuk, en de juiste type daarvoor.
Daarom ook eenvoudig.
Stroom, watertappen/lozen, mogelijkheid tot zwembad. Huisdieren en cassette legen in overleg.
Zelfs de door Dolf aangedragen douche unit kan dan al niet.
btw de €2800 valt mij nog mee, echter je kan dan nog niks. Komt nog €1100 overheen voor verwarming, put en boiler. Plaatsen, aanleg elektra, waterleiding, afvoerleiding, reken maar uit.
@Dolf bedankt voor de input/info
Ik begrijp dat je mijn info zo kan opvatten m.b.t. trekken van klandizie. Opzet is echt een mogelijkheid bieden. Niet vanuit winstoogmerk. Staat er een half jaar niks, ook prima. Zoals gezegd staan er vaker campers hier en dat is ons nu een beetje teveel "houtje touwtje", de mogelijk dient zich nu aan om een grasveld aan te leggen.
Wat Peter LMC al noemt, de oostzijde geeft meer verkeersgeluid, momenteel ook extra druk (sluiproute) vanwege werkzaamheden aan de provinciale weg die parallel loopt. Peter zijn plekje had idd wel wifi maar dus ook een groter risico dat je om half 6 wakker word van een dichtslaande trekkerdeur
en om 22.00 de heftruck langs rijdt
En dat is dus "houtje touwtje" wat we dus graag anders willen, maar zal zonder wifi zijn. In overleg kan er veel Peter
Daar kan/mag o.a. Peter LMC wat over zeggen.
Het ei is gelegd....
Daarom ook eenvoudig.
Stroom, watertappen/lozen, mogelijkheid tot zwembad. Huisdieren en cassette legen in overleg.
Zelfs de door Dolf aangedragen douche unit kan dan al niet.
btw de €2800 valt mij nog mee, echter je kan dan nog niks. Komt nog €1100 overheen voor verwarming, put en boiler. Plaatsen, aanleg elektra, waterleiding, afvoerleiding, reken maar uit.
@Dolf bedankt voor de input/info
Wat Peter LMC al noemt, de oostzijde geeft meer verkeersgeluid, momenteel ook extra druk (sluiproute) vanwege werkzaamheden aan de provinciale weg die parallel loopt. Peter zijn plekje had idd wel wifi maar dus ook een groter risico dat je om half 6 wakker word van een dichtslaande trekkerdeur
en om 22.00 de heftruck langs rijdt
En dat is dus "houtje touwtje" wat we dus graag anders willen, maar zal zonder wifi zijn. In overleg kan er veel Peter
Meer heeft een mens niet nodig, al is een aardige camperplaatsbeheerder(es) wel prettig
Daar kan/mag o.a. Peter LMC wat over zeggen.
Het ei is gelegd....
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- DucatoDolf
Ah, kijk, geluid. Geen idee hoe het des nachts is, maar ik ziet liever op een rustige plek in de zon dan in de schaduw dichtbij een weg. Hierbij mijn ontopic bijdrage dan nog maar verder gespecificeerd.
Ik was eens in Zwitserland op een CP aan huis en alles werd daar (nog) met losse verlengsnoeren geregeld. Dus je hoeft niet meteen de graafmachines uit het vet te trekken. Wel uitgebreid douche/toilet. €50 per nacht
Dus gewoon terrein inrichten, openen en de balans gaan opmaken.
(Zo'n doucheunit kan nog goedkoper als je gewoon zo'n €200 geisertje op een gasfles in een leuk 2e hands tuinhuisje hangt. Zulke voorzieningen moeten zichzelf terugbetalen. Electra, wifi etc. ook vind ik.)
Ik was eens in Zwitserland op een CP aan huis en alles werd daar (nog) met losse verlengsnoeren geregeld. Dus je hoeft niet meteen de graafmachines uit het vet te trekken. Wel uitgebreid douche/toilet. €50 per nacht
Dus gewoon terrein inrichten, openen en de balans gaan opmaken.
(Zo'n doucheunit kan nog goedkoper als je gewoon zo'n €200 geisertje op een gasfles in een leuk 2e hands tuinhuisje hangt. Zulke voorzieningen moeten zichzelf terugbetalen. Electra, wifi etc. ook vind ik.)
Toiletten en douche zou ik zeker niet direct mee beginnen.
Naast de forse investering om dat netjes op te bouwen heb je er ook dagelijks werk aan want ze moeten minimaal 1 keer per dag schoongemaakt worden anders krijg je al snel negatieve beoordelingen op internet.
Ben je zelf niet elke dag thuis dan zul je daar toch mensen voor moeten inhuren en dat kan zeker met je streven van 15 euro per nacht niet uit.
Je kan nog wel een keer een vriend of familielid vragen om een oogje in het zeil te houden en 1 keer per dag de brievenbus met enveloppen leeg te halen maar voor toiletten schoonmaken zou ik dat niet willen vragen.
Als je echt een alternatief zou willen hebben is een buitendouche misschien een idee, een kleine overkapping met een vaste douche waar je in zwemkleding vooral met goed weer even kunt opfrissen zo simpel mogelijk zodat er weinig schoonmaakwerk aan is maar dan moet je al ergens riool en water in de buurt hebben anders wordt het alsnog een dure oplossing.
Naast de forse investering om dat netjes op te bouwen heb je er ook dagelijks werk aan want ze moeten minimaal 1 keer per dag schoongemaakt worden anders krijg je al snel negatieve beoordelingen op internet.
Ben je zelf niet elke dag thuis dan zul je daar toch mensen voor moeten inhuren en dat kan zeker met je streven van 15 euro per nacht niet uit.
Je kan nog wel een keer een vriend of familielid vragen om een oogje in het zeil te houden en 1 keer per dag de brievenbus met enveloppen leeg te halen maar voor toiletten schoonmaken zou ik dat niet willen vragen.
Als je echt een alternatief zou willen hebben is een buitendouche misschien een idee, een kleine overkapping met een vaste douche waar je in zwemkleding vooral met goed weer even kunt opfrissen zo simpel mogelijk zodat er weinig schoonmaakwerk aan is maar dan moet je al ergens riool en water in de buurt hebben anders wordt het alsnog een dure oplossing.
Optie 2 is voor mij een must. Wil altijd zon hoe warm het ook is. Doe je optie 1 dan kom ik niet eens. En maak er een adult only plek van. Dan heb je over het algemeen lekker rust
Nog 2 jaar en drieëneenhalve maand, dan mag je me bellen voor een plekje in de schaduw
In de polder staat er doorgaans wat meer wind dan elders. Dus het zal er daarom ook net even wat minder warm wezen in de zon.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
1. Kies voor de kant met het minste lawaai. Ik zou geen rekening houden met zon of bomen.
2. Wc-Cassette loosplaats, anders gooit men het mogelijk ergens in de natuur, in het slechtste geval
3. Grijs water lozen, anders laat men het gewoon weglopen….in het slechtste geval
Natuurlijk gaat iedereen reageren: dat doe ik nooit, maar helaas zie je dit regelmatig toch gebeuren…
Overwegingen:
Wifi kan men zelf voor zorgen of ergens anders gebruiken. Geen absolute noodzaak dus.
Douchen is ook niet noodzakelijk, kan bv bij een zwembad of camping wel. De rest kan met een washandje en watercontainer of flessen water.
Huisvuil mee naar huis nemen. Onhandig? Dan moet men gewoon op een camping gaan staan, lijkt mij.
Ik spreek uit ervaring….
2. Wc-Cassette loosplaats, anders gooit men het mogelijk ergens in de natuur, in het slechtste geval
3. Grijs water lozen, anders laat men het gewoon weglopen….in het slechtste geval
Natuurlijk gaat iedereen reageren: dat doe ik nooit, maar helaas zie je dit regelmatig toch gebeuren…
Overwegingen:
Wifi kan men zelf voor zorgen of ergens anders gebruiken. Geen absolute noodzaak dus.
Douchen is ook niet noodzakelijk, kan bv bij een zwembad of camping wel. De rest kan met een washandje en watercontainer of flessen water.
Huisvuil mee naar huis nemen. Onhandig? Dan moet men gewoon op een camping gaan staan, lijkt mij.
Ik spreek uit ervaring….
De ideale cp voor óns:
Basisprijs voor parkeren.
Alleen betalen voor alles wat je meer wil.
We hebben gewoon een grote hekel aan betalen voor wat we niet nodig hebben of gebruiken.
Dat is een heel vervelende ontwikkeling van deze tijd. Alles moet luxer, alles moet er zijn.
Maakt het alleen maar duurder en onaantrekkelijker voor reizigers als wij.
Zelfs het item service hoeft niet inbegrepen te zijn. Er zijn er zo veel, waar je apart betaalt voor lozen en vullen.
Een verticale buis of putdeksel voor cassette legen is voor ons al voldoende, grijs kan dan ook via die cassette..
Basisprijs voor parkeren.
Alleen betalen voor alles wat je meer wil.
We hebben gewoon een grote hekel aan betalen voor wat we niet nodig hebben of gebruiken.
Dat is een heel vervelende ontwikkeling van deze tijd. Alles moet luxer, alles moet er zijn.
Maakt het alleen maar duurder en onaantrekkelijker voor reizigers als wij.
Zelfs het item service hoeft niet inbegrepen te zijn. Er zijn er zo veel, waar je apart betaalt voor lozen en vullen.
Een verticale buis of putdeksel voor cassette legen is voor ons al voldoende, grijs kan dan ook via die cassette..
Later is nu al…