Cruise control in nieuwe Fiat Ducato faalt

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jheeck
Contacteer:

Re: Cruise control in nieuwe Fiat Ducato faalt

Bericht door jheeck »

Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / 90Ah LiFePO4 / 120Wp solar / EP Levelset / Busbiker.
Doordeweeks SAP-consultant, daarnaast vrijwillig schipper op https://www.deblauwebever.nl
broembroem

Bericht door broembroem »

Vandaag nog maar eens met de garage gebeld. Ze hadden nu feedback van Fiat gekregen.
Blijkbaar moeten zij het chassisnummers doorgeven aan Fiat, die zouden ze dan in het fabriek vrijschakelen en daarna pas zou je de update in de garage kunnen doen.
Wel een rommeltje dat die precies zoveel manueel werk is vooraleer de update kan plaatsvinden :-?
broembroem

Bericht door broembroem »

Vrijdag nog eens bij de garage geweest. Initieel leek het allemaal niet te lukken. Maar uiteindelijk is de update wel gelukt en rijdt de cruise control nu prima 90+.
Hier is enkel de update F52? erop gezet, dit was blijkbaar de enige die nodig was. Was de eerste keer dat ze dit in de garage deden en was wel wat zoek werk, maar uiteindelijk is het gelukt. Zeer blij hier :P
seth_space

Bericht door seth_space »

Dus de favrikant: Malibu kiest een chassis/kop combo die als typegoedkeuring n1/n2 heeft en dus door fiat kennelijk conform typegoedkeuring op 90kmu beperkt is.
Verandering van typegoedkeuring lijkt nodig te zijn (geweest) om de vrij simpele patch uit te voeren.

Fiat is hier dus niet de schuldige lijkt me.

Wat me wel verwonderd is dat niemand andwoorde op de vraag of de adaptief CC niet uitgeschakeld of teruggeschroefd kan worden.
Diverse acc autos die ik ken hebben deze mogelijkheid.
Standaard qcc bij langer indrukken cc bijv.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
hathi

Bericht door hathi »

Seth schreef : Dus de favrikant: Malibu kiest een chassis/kop combo die als typegoedkeuring n1/n2 heeft en dus door fiat kennelijk conform typegoedkeuring op 90kmu beperkt is.
Verandering van typegoedkeuring lijkt nodig te zijn (geweest) om de vrij simpele patch uit te voeren.

Exact,en niet alleen bij Malibu ,dus de typegoedkeuring zal aangepast moeten worden,en dat heeft tijd nodig
Hans
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Las net op de site van de NKC dat het geregeld is en mensen naar de dealer kunnen om het op te lossen

Gr Aad
MickM

Bericht door MickM »

Als het op de NKC website staat dan is het waar :lol:
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Wel ik neem aan dat als de NKC op haar website vermeld dat ze met Stellantis hier over contact hebben gehad en die deze toezegging hebben gedaan het wel klopt! Zou voo de NKC en Stellantis toch een flinke afgang zijn als dat niet zou kloppen! Wat natuurlijk niet wil zeggen dat elke wagen morgen ff gefikst zal worden

Gr Aad
janseman

Bericht door janseman »

Update om de cruisecontrol van mijn nieuwe Fiat Ducato goed te laten werken:
Door de Fiat Professional dealer werd ik de vorige week gebeld dat de update gearriveerd was en dat het probleem daarmee verholpen zou kunnen worden. De update werd geïnstalleerd met als resultaat dat de auto het helemaal niet meer deed, kon niet starten, wielen geblokkeerd en nu dus dat hij het nog steeds niet doet. Wederom is er een ‘ticket ‘aangemaakt bij Fiat en deze week werd ik gebeld dat er een nieuwe boordcomputer in moet , die moet besteld worden: duur: ongeveer twee weken. Afwachten dus maar weer…
Ik hoor van mijn verkoper helemaal niks, ook geen blijk van excuus en zo, ik weet wel dat de verkoper van de camper er ook niks aan kan doen, maar om je helemaal stil te houden en alles aan de FIAT dealer over te laten vind ik op zijn minst gezegd toch weinig klantvriendelijk, zeker nu nadat het probleem na negen maande nog niet is opgelost.
Ik heb inmiddels al 7 keer 140 km heen en weer moeten rijden, planning van tripjes waren beperkt het afgelopen jaar en ergernis en vertrouwen in de dealer zitten bij het nulpunt.
hathi

Bericht door hathi »

Nu zo,n reactie begrijp,ik dan weer niet ,hoe dikwijls je dan op en neer rijd ,doe je zelf ,dat je enkel korte ritjes kan plannen ook ( zonder CC loopt deze even goed ) ,het is een probleem dat Fiat veroorzaakt heeft ,dus daar moet je ook zijn voor de oplossing ,welke blaam treft dan die Dealer ?….mss iets van geen geduld?
Hans
janseman

Bericht door janseman »

Negen maande wachten en nog steeds niet opgelost en dan denken dat er geen geduld is? Ik snap niet wat u daarmee bedoelt.
Zeven keer heen en weer rijden: keer 1 naar de dealer, keer twee afspraak bij dealer voor volgende verdieping van het probleem, keer 3 rijden naar Fiat professional, die kan het niet snel oplossen, keer 4 afspraak gemaakt voor oplossen, lukt hun niet. Keer 5 update 1 uitgevoerd, geen resultaat, keer 6 opnieuw voor een update, opnieuw geen resultaat,auto doet het niet meer, keer 7 mijn vrouw moet met eigen mij auto ophalen, keer 8 zal dan hopelijk de oplossing bieden.
Of ik met de Fiat moet bellen? lIjkt mij toch echt de dealer die op zijn minst lat zien dat hij verantwoordelijkheid naar zij klanten onderhoudt.
hathi

Bericht door hathi »

Je hebt hier tig keer kunnen lezen dat er nog ( steeds)geen updates waren vanwege de type goedkeuring ,dus met vakantie gaan was ook geen probleem geweest …..100 den doen dat zonder CC ,met de Dealer afspreken om ff te laten weten als de update er wel was ,was ook een mogelijkheid ,er waren ( toen) toch ( nog) geen Camper problemen , waarom dan steeds naar de Dealer rijden ,ik begrijp echt niet dat je nu zo afgeeft op die Dealer,Fiat had ik nog een beetje kunnen begrijpen, Dat deze Nu niet loopt lijkt me domme pech,maar bij deze ,wat meer Succes
Hans
MickM

Bericht door MickM »

Ik begrijp de frustratie wel.
Zelf zou ik het probleem waarschijnlijk hebben ontdekt doordat het hier is gemeld, want ik gebruik CC zelden en zou er dus weinig last van hebben.
hbeekh

Bericht door hbeekh »

Gisteren bij de Fiat professional geweest. Twee updates gekregen en problemen w.o. cruise control opgelost.
Plaats reactie