- In gesloten stand maximaal 57cm lang
- In uitgeschoven toestand minimaal 53cm maximaal 60cm (full extension)
- In uitgeschoeven toestand moet de arm vergrendelbaar zijn, zodat hij niet gaat schuiven
- Het moet heel eenvouding uit te schuiven zijn aangezien dit meerdere malen per dag moet gebeuren
Een ander en veel mooier systeem lijkt mij het gebruik van een ladegeleider. In de lades van het keukenkastje hebben we hele fijne full extension ladegeleiders gebruikt die ook nog een veel goedkoper waren dan alle andere leveranciers. Deze hebben we gehaald bij Metaalreus en waren rond de €10 per set van 55cm met een laadvermogen van 45kg. Super goede prijs voor de kwaliteit, aangezien je voor vergelijkbare geleiders bij andere winkels al snel rond de 40-50 euro betaalt. Deze hebben echter één nadeel en dat is dat ze niet vergrendbaar zijn in uitgeschoven stand.
Ik ben verder gaan zoeken zowel binnen als buiten Nederland en voor vergrendelbare full extension ladegeleiders van 55cm betaal je al snel €70 of meer... Dat vind ik nogal een verschil met mijn originele die prima werken, vooral omdat ik er maar 1 nodig heb.
Heeft iemand een enkele vergrendelbare ladegeleider liggen die ik zou mogen overkopen, of heb je een andere oplossing voor de arm of een website waar ik ze wél goedkoop kan krijgen, hoor ik het graag!