Hoe zit dat nu precies: parkeren camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
EasyBee

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper

Bericht door EasyBee »

Arie55 schreef:
za 16 nov 2024, 19:26
ik zou niets liever willen doen dan een gesprek aangaan. Echter vrees dat als ik naar het gemeentehuis ga, dat ik een ambtenaar achter het loket tref die me van het kastje naar de muur verwijst. Helaas gebeurt dat maar al te vaak. En niet alleen in Barendrecht. Dus een antwoord krijgen wat ik zou kunnen doen zal uitblijven
Als je op voorhand al zo'n negatief verwachtingspatroon hebt en dat dus daardoor ook uitstraalt, kom je zeer waarschijnlijk ook zo nors en narrig over op de medewerkers bij de gemeente dat niemand aan de andere kant van de tafel/achter het loket nou eens het gevoel krijgt : waar kan ik u mee van dienst zijn/ blij mee maken.
Je grond- en/of basisinstelling heeft een negatieve uitstraling en dat geeft aan je gesprekspartner geen enkele energie. Klinkt allemaal heel wazig en woke, maar is bittere realiteit. Heel lullig gezegd : er komt een oudere narrige sacherijnige man binnen. Daar gaat niets positiefs van uit.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Arie55

Bericht door Arie55 »

ik meldde mijn standpunt, meer niet. Weet intussen wel alle ins en outs, doordat ik mijn huiswerk gedaan heb. Deden dat er maar meer camperaars. Heb me anders zat keren zitten te verbijten in NL en het buitenland over het gedrag van de dan buren. Puntje bij paaltje hebben jullie beiden gelijk

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
GroteEd

Bericht door GroteEd »

Ja, hoe zit dat nou?
Die 3 dagen is het maximum, maar per welke termijn?
Is dat hij mag daar 3 dagen staan en daarna nooit meer?
is dat perweek?
Per maand?
Per kwartaal?
Per jaar?
Als ik op vrijdag wegga, op zondagavond terugkom, woensdag ermee boodschappen ga doen en vervolgens vrijdag weer weg ga, wat dan?

Wat als ik hem wisselend ergens neerzet?

Ik heb gemerkt dat ze een streepje op je band en op de weg zetten, zo zien ze of je hem verplaatst heb, maar wat nu als je weg bent geweest en weer op dezelfde plek terugzet? Streepjes komen dan niet overeen.
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

Hoofdnoorman had daar een mooi bordje voor gemaakt. Kun je zelf invullen wanneer je geparkeerd hebt. Om te bewijzen dat je weg bent geweest.
tranny

Bericht door tranny »

Normaliter is het maximaal 3 aaneengesloten dagen parkeren waarbij een dagdeel ook als 1 dag gerekend wordt... maandag 0.01 uur parkeren en woensdag 23.59 uur weg is dan 3 dagen staan, maar maandag 23.59 uur parkeren en woensdag 0.01 uur weg is ook 3 dagen staan.
Dus 3 dagen parkeren, en dan eerst 1 dag weg voordat je daar weer terug mag parkeren.
Maar raadpleeg de plaatselijke APV hiervoor ook even want elke gemeente is vrij om daar een eigen afwijkende invulling daar aan te geven.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Kijk het is geregeld in de APV art 4 en 5 die kan je van elke gemeente digitaal vinden en kan in theorie ook in elke gemeente anders zijn. Dus je wil weten zeg ff hoe is het geregeld in de gemeente Goes ff googelen en je weet het. Je zult verbaasd zijn over de verschillen per gemeente

Gr Aad
Ronald53

Bericht door Ronald53 »

Uit de APV van mijn gemeente:
"Artikel 5:6 Kampeermiddelen en andere voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een door het college aangewezen weg, waar dit naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;
"

Mijn reactie: Als mijn camper voor recreatie wordt gebruikt, dan ben ik ermee onderweg en staat-ie dus niet op een parkeerplaats. En als-ie op de parkeerplaats staat, dan wordt-ie niet voor recreatie gebruikt.
Pössl Globecar Summit 540 (2022, 140 pk, Jumper)
Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc »

Nou, daar zal degene die moet handhaven na een klacht heel erg van onder de indruk zijn (not).
Puur het feit dat op je kenteken of inrichting kampeerauto of m1/sa staat laat je vallen onder de recreatievoertuigen.
En dus ook de maximaal zo lang parkeren regel.
Afbeelding
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Mijn reactie: Als mijn camper voor recreatie wordt gebruikt, dan ben ik ermee onderweg en staat-ie dus niet op een parkeerplaats. En als-ie op de parkeerplaats staat, dan wordt-ie niet voor recreatie gebruikt.
Iets zegt me dat jouw camper bij de RDW te boek staat als personenwagen met inrichting kampeerauto. Een rechter gaat daaruit afleiden dat het een recreatievoertuig is, ook als hij stilstaat.
Hier bij ons mag je dat recreatievoertuig niet langer dan 72 uren binnen de gemeente op de openbare weg hebben staan. Dus rijden en een straatje of 2 verderop is geen oplossing. Maar het hele jaar achter in de tuin achter een afgesloten hek is geen probleem.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Arie55

Bericht door Arie55 »

onlangs opgezocht wat het verschil in parkeren en stallen is. Beide begrippen worden erg vaag omschreven. Stallen wordt landbouw voertuigen genoemd.

Het plaatsen van een camper in Barendrecht is na die 3 dagen, dat de camper buiten de wijk moet zijn geweest. Ik zette dan 3 dagen in de volgende wijk, bij een voetbalveld. Van een mede-reiziger weet ik dat het in Den Haag strenger is. Na 3 dagen dient de camper buiten de stads grenzen zijn geweest.
Van weer een andere medereiziger weet ik dat het plaatsen in de gemeente Borsele, naast het huis op eigen grond mag, zolang de camper achter de rooilijn staat. M.a.w. onderzoek goed wat de regels zijn in jouw gemeente.

Dus over het op eigen grond plaatsen zal ook het laatste woord nog niet gezegd zijn. Vooral als we het dan hebben over stallen of parkeren. Heb het hier en daar met kennissen over gehad, wel, de meningen zijn verdeelt: Leuk gevonden, gaat niet op. Ook hier geen heldere wel of niet.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
FrankdB

Bericht door FrankdB »

Het begrip parkeren is als volgt gedefinieerd in artikel 1 RVV
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

Frank
Stieneke en Donald

Bericht door Stieneke en Donald »

Wat jij quote is niet parkeren maar "stil staan".

Stil staan is het vrijwillig stil zetten van het voertuig om/tot:

- Het onmiddellijk in en uit laten stappen van passagiers. Bijvoorbeeld bij een bushalte, winkelcentrum, woonhuis.
- Het onmiddellijk laden en lossen van goederen. Bijvoorbeeld even snel een boodschap doen of pinnen valt niet onder stilstaan.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
PJD

Bericht door PJD »

Over het woordjes "anders dan" gelezen. :wink:

Dat "anders dan" is idd geen parkeren wat er daarna word opgesomt, dus de rest is parkeren, ik meen dat de definitie van parkeren staat omschreven als, "voertuig onbeheerd achterlaten"
Stieneke en Donald

Bericht door Stieneke en Donald »

Je hebt gelijk. Helemaal overheen gelezen dat er "anders dan" staat. :bang: Het is nog vroeg. :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie