Jouw oprit mijn oprit?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
DucatoDolf

Re: Jouw oprit mijn oprit?

Bericht door DucatoDolf »

Snap ik, maar een te volle afvalbak is een probleem wat je kunt voorkomen. Natuurlijk kun je als gast beter je afval meenemen en ergens anders dumpen. Maar kom op, dit zijn 2 punten die gewoon waren te voorkomen. Of in iedere geval waar je van kunt leren door meer afvalcapaciteit te bieden. Als je 10 gasten hebt gehad, dan dumpen die daar allemaal hun afval van 1 of meer dagen. Logisch dat dit fout gaat met 1 kliko die 1x per week geleegd wordt. Ik zeg maar wat hoor. Dit zijn gewoon puntjes waar je van moet leren en kunt oplossen. Ik zou daar niet meteen de boel voor dichtgooien.

En last but not least zou ik deez' daags een cameraatje ophangen. Niet helemaal op de plek, maar wel zodat je kunt zien wie er geweest is. En een gastenboek?

Een besloten Facebook is hetzelfde als een openbaar forum. De anonimiteit is zo goed als even hoog. Ik zou toch een functie je aanbrengen waarin ik iig iets van contact zou hebben met de bezoekers. Ik zou zelf gewoon een P4N adres invoeren en een minimale 'gift' vragen. Dat zou dergelijke 'minpuntjes' verzachten.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Inderdaad je bent gast en als je vuil niet in de daarvoor bestemde bak past om welke reden dan ook neem je het mee! Geen tuinslang met je handen oprapen en een paar emmers of teiltjes water er overheen. In mijn ogen een echt “ik” gedrag! Mag geheel gratis ergens gebruik van maken en dan zo misbruiken ik vindt daar wat van en dat is zeer vriendelijk uit gedrukt

Gr Aad
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Ik ben het met Easybee en Aad eens: ook ik geef Dekker-Achterhoek groot gelijk. Dit is niet leuk. Letterlijk schijt hebben aan algemene fatsoensnormen: "laat niet als dank voor het aangenaam verpozen, de eigenaar de schillen en de dozen". En helaas gezien de beschreven inhoud van de vuilniszak zou het de generatie van "onze kinderen" kunnen zijn die hier verantwoordelijk voor is.

Reagerend op Ducato-Dolf: als je allerlei extra moeite moet doen om te zorgen dat gasten die gratis van jouw gastvrijheid mogen genieten zich aan jouw regels houden vind ik in ieder geval niet normaal.

Jammer dat zo'n leuk initiatief op deze manier verziekt wordt.

Buscamper fan
CaradoT135

Bericht door CaradoT135 »

DucatoDolf schreef:
vr 04 jul 2025, 14:48
Logisch dat dit fout gaat met 1 kliko die 1x per week geleegd wordt. Ik zeg maar wat hoor.
Dat laatste blijkt, hoe het met het ophalen van afval bij Rob is geregeld weet ik niet, maar bij ons wordt restafval eens in de 6 weken geleegd en PMD eens in de 3 weken.
veetee
Contacteer:

Bericht door veetee »

Rob is 6 weken weg geweest. In die tijd zal de kliko wellicht niet geleegd zijn, dus overvol gaat dan snel, maar dat wil niet zeggen dat men er dan maar een zooitje van moet maken.
Mooi initiatief, maar ik zoiets alleen doen als ik een oogje in het zeil zou kunnen houden, niet als ik zo lang weg zou zijn…
Afbeelding Met vriendelijke campergroet, Vincent
Pössl Roadcamp R 540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Camperforum: Aanpassingen/Upgrades topic
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover 110 + M416A1 met Columbus Daktent
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Hier eens in de 4 weken tegen de kostprijs van 12€ nog wat. Bij ons dus hooguit 2 keer per jaar :shh: goed sorteren plastic en gft zit in de gewone heffing reinigingsrechten. Maar buiten dat van een beetje camperaar hoor je niet dat hij er is en je ziet niet dat hij geweest is. Nu weet ik niet hoe het met de buren van Dekker Achterhoek is maar als die er dan ook nog last van hebben gehad :bang:

Gr Aad
Dekker-Achterhoek
Contacteer:

Bericht door Dekker-Achterhoek »

DucatoDolf schreef: ↑vr 04 jul 2025, 13:48
Logisch dat dit fout gaat met 1 kliko die 1x per week geleegd wordt. Ik zeg maar wat hoor. Maar een volle afvalbak met kop is een ding van te weinig capaciteit.
= Was de afvalbak IN de kapschuur, niet de Clico. Los daarvan, een 'Grijze'-restafvalbak welke nog redelijk leeg was bij thuiskomst.
Blijven er nog 2 punten over. Een volle zak luiers in een container die daar niet is voor bestemd. Maar beter daarin dan los op het veld, want de afvalcontainer zat vol.
= Zie hierboven, en die 'PMD'-Clico wordt NIET geleegd hier, als er onjuist afval in wordt aangetroffen! Dus mocht ik dit kadootje overpakken.
Blijft er dus eigenlijk nog maar 1 puntje over. Spaghetti op de vloer. Zal een oepsje geweest zijn, niet netjes dat het niet opgeruimd is. Maar ja, niet iedereen heeft een tuinslang bij zich.
= Daarvoor moet je toch tenminste een looskraan openen ! ! En een tuinslang (zou ik niet voor drinkwater gebruiken) hing op een oprolhaspel tegen de kapschuur.

Ik zie vooral heel veel succes. Als je dus iets met je afvalcapaciteit verbeterd is er eigenlijk niets aan de hand. Maar ik zal wel te positief zijn ingesteld.
= Dus ik moet het 'afvalprobleem' aanpassen ? :bang: :bang: :bang:

Mooie plek overigens :thumbup:
= En daarom, als het in 6 weken voorseizoen al niet lukt :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Geprobeerd, over en sluiten mijn "Jouw oprit mijn oprit" experiment, Rob
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op ma 07 jul 2025, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
"Camperlife, 50 Year On The Road".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 + automaat / PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ / Ducato 250, 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. (2021 - >> )
[ Upgrade CaraBus 540 volgen ? = viewtopic.php?t=8480354 ]
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Je hebt groot gelijk.
Buscamper fan
DucatoDolf

Bericht door DucatoDolf »

Tjah ik zei al, waarschijnlijk ben ik te naïef. Jammer voor je. Had leuk geweest
Plaats reactie