Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
PJD

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door PJD »

Eindelijk het bandje voor de Jerrycan er in gemaakt zadat die vast staat.
En een steuntje voor de voorraad bakken omkasting zodat die als ladekastje fungeert, soms viel de bovenste er tussendoor naar beneden omdat die iets teveel uit elkaar ging.
En de koelkast/vriesvak ontdooit, nu op zoek naar een andere koelkast, deze vriest veel te snel dicht en dat voor een koelkast van 900 euro, weggooi troep.

Je moet wat als je vakantie door een deurwaarder die niet kan lezen wanneer je verhinderd bent word uitgesteld tot vrijdag middag omdat ik een rechtzaak begin tegen mijn oud werkgever, had vandaag in Denemarken willen zitten of tenminste halverwege.
Vavoom

Bericht door Vavoom »

Vandaag de camper weer eens laten wegen. Fietsen in de garage, volle gasfles, 75% diesel en verder alle basisvoorzieningen present. Met 3520kg (incl 2 personen) ben ik heel tevreden want er mag tot 3650 geladen worden. Ruimte genoeg voor wat eten en bagage.
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Want je hebt een C1 rijbewijs en op kenteken bij F.2 Toegestane max. massa voertuig staat 3650?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

Een losgetrild horrentouwtje in een van de achterdeuren weer op zijn plek gewurmd. Ik denk dat dat losgetrild was omdat een van de onderhoeken van de hor/verduistering niet goed vast zat, de schroef die dat moest doen hing in het luchtledige in plaats van in een -kennelijk te kort afgezaagd- aluminium stripje. Een strook ducttape moet het trillen nu maar verminderen, kijken of dat genoeg is of dat ik er thuis een keer een boutjemoertje constructie in moet zetten in plaats van die luchtschroef.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / 90Ah LiFePO4 / 120Wp solar / EP Levelset / Busbiker.
Doordeweeks SAP-consultant, daarnaast vrijwillig schipper op https://www.deblauwebever.nl
Going

Bericht door Going »

De schuifhor vastgezet zodat geen mogelijkheid het perongeluk te gebruiken. Het plastic touw geleider aan open onderkant gebroken. Dus met moeite het helemaal open kunnen krijgen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
tranny

Bericht door tranny »

Even onderzocht waar al die nattigheid onder m'n kampeerbussie opeens weg komt, m'n buurman attendeerde mij er tegen het middaguur op dat er wat lekte... maar daar was ik ook al weer vrij snel klaar mee.
Heb de bus maar even op een andere parkeerplek neer gezet en vervolgens de gemeente gebeld, want al die nattigheid sijpelt dus tussen de straatstenen uit... eindelijk een keer een probleempje wat ik niet zelf op hoef te lossen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
PaulBng

Bericht door PaulBng »

Er naartoe gefiets.
Wist van tevoren niet of dat zou lukken, omdat ik onder de A44 door moet. Maar geen probleem.

Wat spullen gedropt (waaronder een heel kleine waterkoker: stroom is gratis, gas niet) , en andere dingen weer mee naar huis die ik na het zelf(ver)bouw treffen was vergeten (eetbare dingen).

Verder de antennesplitter, die ik van Gert Jan heb gekregen, achter de radio aangesloten.
Dat ging heel vlot, omdat ik de deksel niet meer heb vastgeschroefd.

Ontvangst is nog steeds goed, maar hoe dat onder het rijden zal gaan, moet ik nog een andere keer ervaren.

De antenne waar ie nu op zit, zit boven op het dak..

Mss moet die ook vervangen? Zie foto..

Nu even wachten tot het ophoudt met druppelen buiten, en dan weer naar huis. Afbeelding

Paul

Going

Bericht door Going »

Kijk eens op de sloop naar bevoordeeld een Dacia. Op mijn Dacia Logan zit er een veel kortere maar met een extra spiraal om de sweep. Ik heb altijd perfect ontvangst in de Logan.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Ik denk dat dat wel ok is Paul. Bij Veetee en mij "kijkt" de antennen nu ook over het dak door het toepassen van een langere antenne. DAB lijkt sterker afhankelijk te zijn van zichtlijnen. Heb jij je plakantenne al verwijderd?
Buscamper fan
amigob2

Bericht door amigob2 »

Nieuw APK ( te laat), met 23400 deeltjes per cm3, de after marked elcheapo DPF doet het goed.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
PaulBng

Bericht door PaulBng »

gjvonk schreef:Heb jij je plakantenne al verwijderd?
Nee, nog niet.
Ik wil eerst constateren dat deze setup beter is.
Is dat zo, kan de plakantenne er weer af.

Paul
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Wat je eventueel nog kunt overwegen, is om een dab splitterkabel met voeding te kopen, zowel bij Veetee als bij ons zit er al een splitterkabel met voeding. Ik weet niet of zo'n voeding ook los te koop is.
Buscamper fan
Going

Bericht door Going »

Ja, gewoon bij AliExpress of Amazon
PaulBng

Bericht door PaulBng »

Dan moet je wel een antenne heb en die voeding nodig heeft.

Er staat nu een "gewone spriet met een wokkel" op het dak..

Zo'n voeding heb ik nog wel van de digitenne antenne ergens liggen (denk ik nu ).

Paul
Plaats reactie