Wat had je vooraf willen weten, bij aanschaf camper?
-
Re: Wat had je vooraf willen weten? (bij aanschaf camper?)
Er zijn gemeentes die het niet toestaan, dat je camper op je eigen oprit staat.
Even controleren van te voren.
Even controleren van te voren.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
- Cor Gonny en de kids
Re: Wat had je vooraf willen weten, bij aanschaf camper?
Let ook op de leeftijd van de banden, Staat op de band
in een ovaaltje bv: 1820 dan zijn ze van de 18e week van 2020.
Banden mogen van de meeste verzekeraars niet ouder zijn dan 6 jaar.
Gr. Cor
in een ovaaltje bv: 1820 dan zijn ze van de 18e week van 2020.
Banden mogen van de meeste verzekeraars niet ouder zijn dan 6 jaar.
Gr. Cor
Of de opbouwconstructie houtvrij is. En of er XPS-isolatiemateriaal is gebruikt. Met zo'n constructie voorkom je een miskoop vanwege houtrot.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Naast een hoop zinnige antwoorden die gegeven zijn, misschien iets wat heel logisch is.
- grootte van de bedden. Die willen wel een korter als 2 meter zijn en dat kan knap lastig worden.
- idem breedte. 140 is reed zat, maar tussen de wand en je toilet wordt het opeens een stuk krapper.
Zitplekken.
Kan je er langdurig een fijn plek vinden?
Wij hebben bijvoorbeeld bij de treinzit ook een langs bank. Lekker als je met meer dan 2 bent, maar ook heerlijk om je voeten op ge leggen vanuit de voorstoel.
Aan en afloophoeken.
Of te wel, kom je een beetje normaal een helling op of af bij bv. De inrit an een camping of een pontje.
Ja, je hebt een lage instap, maar ook makkelijk schade
- grootte van de bedden. Die willen wel een korter als 2 meter zijn en dat kan knap lastig worden.
- idem breedte. 140 is reed zat, maar tussen de wand en je toilet wordt het opeens een stuk krapper.
Zitplekken.
Kan je er langdurig een fijn plek vinden?
Wij hebben bijvoorbeeld bij de treinzit ook een langs bank. Lekker als je met meer dan 2 bent, maar ook heerlijk om je voeten op ge leggen vanuit de voorstoel.
Aan en afloophoeken.
Of te wel, kom je een beetje normaal een helling op of af bij bv. De inrit an een camping of een pontje.
Ja, je hebt een lage instap, maar ook makkelijk schade
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Inhakend op wat macfocus hierboven schrijft over de zit: "Kan je er langdurig een fijn plek vinden?"
Kun je er een paar uur per dag mee rijden zonder last te krijgen van de zithouding of het geluid of ......?
Tenzij je er mee in NL blijft of hooguit België of Duitsland bezoekt, zul je langer dan een uur op een dag rijden.
Zie je dat jezelf doen met plezier of wordt het al gauw werken?
Kun je er een paar uur per dag mee rijden zonder last te krijgen van de zithouding of het geluid of ......?
Tenzij je er mee in NL blijft of hooguit België of Duitsland bezoekt, zul je langer dan een uur op een dag rijden.
Zie je dat jezelf doen met plezier of wordt het al gauw werken?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Bob Diesel
- Contacteer:
Eigenlijk kan je er maar beter niet aan beginnen

Ben je weleens met een camper op pad geweest? Het ziet er op filmpjes erg leuk uit maar is het ook jou ding? Wil je op campings staan of vrij en CPs? Is bij het 1e een caravan misschien een betere optie. 3 bedden dus 2 volwassenen en een kind neem ik aan? In welke leeftijd? Kinderen zijn op jonge leeftijd graag aan het bewegen en vroeg op iets later zijn ze van het uitslapen en uitgaan. Past dat bij jullie/jouw ideeën? Na het overdenken van deze vragen nog steeds op zoek? Dan overdenken wat het budget is voor de aankoop en wat er dan nog bijkomt
Gr Aad
Gr Aad
De vraag gaat over de aanschaf van een camper. Niet over een psychologische analyse van de gezinssituatie

-
Wat ik graag had willen weten, dat na 30 jaar gebruik er onderhoud nodig was.
Ach ik had het geld niet toen. maar was ik zo veel gelukkiger met een moderne tuber-ware bak nu geweest?
Denk het niet.
viewtopic.php?p=2440001#p2440001
Theo
Ach ik had het geld niet toen. maar was ik zo veel gelukkiger met een moderne tuber-ware bak nu geweest?
Denk het niet.
viewtopic.php?p=2440001#p2440001
Theo
Tupperware. Wel je klassiekers kennen met een klassieke camper 

Was het maar tupperware, het oorspronkelijke spul was niet kapot of lek te krijgen; het vergeelde alleen
.
Maar on topic: bedenk ook of je het nu (of in de toekomst nog steeds) fijn vind als jij of je partner wakker moet worden omdat de ander 's nachts moet plassen. Dat heb je bij campers met een dwars geplaatst of Frans twee persoonsbed al vrij snel. En kun je rechtop in bed zitten of stoot je dan je hoofd of schouder?

Maar on topic: bedenk ook of je het nu (of in de toekomst nog steeds) fijn vind als jij of je partner wakker moet worden omdat de ander 's nachts moet plassen. Dat heb je bij campers met een dwars geplaatst of Frans twee persoonsbed al vrij snel. En kun je rechtop in bed zitten of stoot je dan je hoofd of schouder?
Buscamper fan
Mijn antwoord op de initiële vraag:
Ik had graag voor aanschaf geweten dst campers hoger dan 3 meter in Frankrijk veel meer tol betalen. (Vrachtwagen tarief)
Als je aan schoolvakanties gebonden bent is het fijn om in korte tijd een mooi camperrondje in het zuiden te starten.
Ik denk niet dat de hogere tol mijn aankoop (alkoof) had beïnvloed maar het was wel effe slikken.
Ik had graag voor aanschaf geweten dst campers hoger dan 3 meter in Frankrijk veel meer tol betalen. (Vrachtwagen tarief)
Als je aan schoolvakanties gebonden bent is het fijn om in korte tijd een mooi camperrondje in het zuiden te starten.
Ik denk niet dat de hogere tol mijn aankoop (alkoof) had beïnvloed maar het was wel effe slikken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat de wegenbelasting volgend jaar wat hoger wordt. Toch iets om in het vizier te hebben.
Ben je van plan om de camper te stallen en dan te schorsen? Dan is het interessant om te weten dat een 15 jaar of oudere camper een lager schorsing tarief kent.
Ben je van plan om de camper te stallen en dan te schorsen? Dan is het interessant om te weten dat een 15 jaar of oudere camper een lager schorsing tarief kent.
Camper met stapelbedden < 6.50 mtr.?? gewicht ??.
Lijkt mij een alkoof camper en die vallen in prijs mee.
Mvrgr.Wil
Lijkt mij een alkoof camper en die vallen in prijs mee.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.