Vorige week een zgn wc/douchetent gekocht, uit de omschrijving maakte ik op dat deze geleverd werd incl bevestigingsmateriaal, helaas bleek dit niet zo te zijn. Ik kan 'm terugsturen maar ik dacht hoe moeilijk kan het zijn zelf even iets in elkaar de fabriceren. Ik heb het ophangsysteem klaar alleen zoek ik nu iets waar mee ik het hele zaakje aan de dakdrager kan bevestigen. Ik heb begrepen dat je niet zomaar in zo'n dakdrager mag boren
Ik heb het met tie wraps geprobeerd vast te zetten, maar daarmee kan je het niet stevig genoeg vast zetten. Weet iemand of er beugels zijn die je aan een dakdrager kan bevestigen, het gaat om een Fiat Doblo 2007
Al vast bedankt
Dakdrager
ophangsysteem die ik graag aan de dakdrager wil bevestigen
Tentje die aan de dakdrager bevestigd moet worden
Je kunt proberen de klemming meer vormgesloten te maken door ook aan de achterzijde een blokje te maken. Als beiden de vorm van de dakrail enigszins volgen, kun je beter klemmen. Door middel van bouten onder en boven de rail, dus niet er doorheen kun je het ongetwijfeld goed genoeg vastzetten.
Misschien de bevestiging van een dakdrager opofferen?
Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Ik heb op warme plekken veel buiten geslapen onder een klamboe naast de bus waar ook een drager op zat.
Ik had een bamboestaak gesneden en die onder de verste drager en boven de drager aan de klamboekant gestoken.
Eventueel met een touwtje vastzetten.
Blijft prima zitten zonder veel moeite. Bij rijden de staak met het touwtje aan de drager vastmaken.
Natuurlijk wel een houtje, touwtje oplossing.
Een beetje dit idee, maar dan aan de zijkant van het busje:
klamboe-voor-op-reis_2.jpg (81.3 KiB) 805 keer bekeken
Al lijkt mij dit hier, in dit ariede gebied van de foto, een beetje overkill.
Muggen hebben water nodig voor hun levenscyclus.
Hier ben je beter af met een zeiltje met de hoeken opgeknoopt zodat de randen omhoog staan.
De schorpioenen kunnen er dan niet op klimmen.
Nee, meer iets zo als JohanGo plaatste, maar dan groter. Heb al lijmklemmen geprobeerd, maar die blijven ook niet zitten omdat het dakdragers niet recht zijn maar een beetje taps lopen.
Ik dacht oprecht dat er gewoon wel zoiets te koop zou zijn.
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 28 mei 2025, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Niet quoten als je rechtstreeks reageert. Gebruik knop Plaats reactie links onder of oranje pijl bij Tapatalk.
Je kunt proberen de klemming meer vormgesloten te maken door ook aan de achterzijde een blokje te maken. Als beiden de vorm van de dakrail enigszins volgen, kun je beter klemmen. Door middel van bouten onder en boven de rail, dus niet er doorheen kun je het ongetwijfeld goed genoeg vastzetten.
@Druivenplukker:
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, ik heb wel langere buizen. En ze dan onder de beide dakdragers schuiven en ze vast zetten met een stukje touw of een tie wrap. Desnoods, om lakschade te voorkomen er stukjes Noodle omheen maken
Probeer aan frame klemmen van een fietsdrager te komen.
Die kun je over de dakrail zetten, vast draaien, zowel links als rechts. En dan iets fabrieken dat je eraan vast maakt en aan één kant voldoende uitsteekt....
Misschien lukt het ook wel om ze alleen rechts vast te klemmen, en iets op de dakrand te laten leunen...
Vorige week een zgn wc/douchetent gekocht, uit de omschrijving maakte ik op dat deze geleverd werd incl bevestigingsmateriaal, helaas bleek dit niet zo te zijn. Ik kan 'm terugsturen maar ik dacht hoe moeilijk kan het zijn zelf even iets in elkaar de fabriceren. Ik heb het ophangsysteem klaar alleen zoek ik nu iets waar mee ik het hele zaakje aan de dakdrager kan bevestigen. Ik heb begrepen dat je niet zomaar in zo'n dakdrager mag boren
Ik heb het met tie wraps geprobeerd vast te zetten, maar daarmee kan je het niet stevig genoeg vast zetten. Weet iemand of er beugels zijn die je aan een dakdrager kan bevestigen, het gaat om een Fiat Doblo 2007
Al vast bedankt
Dakdrager
ophangsysteem die ik graag aan de dakdrager wil bevestigen
Tentje die aan de dakdrager bevestigd moet worden
Er zijn universele U-beugels en speciale dakdragerklemmen te koop bij bouwmarkten of kampeerwinkels waarmee je zonder boren veilig iets aan je dakdrager kunt bevestigen. Deze beugels zijn vaak geschikt voor verschillende modellen, dus ook voor de Fiat Doblo 2007.