Mobiele data kaartje in Frankrijk

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
roma

Re: Mobiele data kaartje in Frankrijk

Bericht door roma »

Heb mijn licht eens opgestoken bij de Vodafone infodame:

Wilde mijn StartL abonnement met 10 GB voor €14 pm omzetten naar Red Together. Zo'n abo blijft in de EU 50 GB (in Nl zelfs 200GB) pm, waarbij Red Unlimited op €25 pm komt. Dat abonnement kan weer gewijzigd worden naar StartL, maar omdat je dan terug gaat naar een goedkoper abo, komen er €25 wijzigingskosten bij!!
Dan is er ook nog Red Together Extra met 50 GB in de Eu en dat komt dan op je abo, oftewel €14 + €25, is €39pm.

Ik heb de infodame laten weten dat ik met Vodafone geen enkel voordeel zie, dat ik blijf bij mijn oude StartL van €14 met 10 GB en dat ik buiten Nl beter uit ben met een of andere kaartje aldaar gekocht.

Het enige dat ik wijzer geworden ben is, dat ik bij verblijf buiten de EU mijn Vodafone abo op pauze kan zetten.
Marcel1962
Contacteer:

Bericht door Marcel1962 »

DJSmiley schreef:
zo 08 jun 2025, 9:24
Simkaartje van free halen, 20 euro voor 300Gb in Frankrijk en 35Gb voor roaming

https://mobile.free.fr/en/voyages-forfait-europe-france
Ik ben vanochtend naar een Free winkel gereden daar een sim kaartje gekocht geldig voor een maand.
De kosten zijn inderdaad 20 euro voor 300GB maar het sim kaartje kost ook €10, in totaal €30 dus.

Sim kaartje plaatsen en pincode invoeren en het werkt!
Groet Marcel, DK1NL.
deusjevo

Bericht door deusjevo »

Ik lees dat ze ook eSIM hebben, ben benieuwd.
Kan je de data ook delen?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Marcel1962
Contacteer:

Bericht door Marcel1962 »

Geen flauw idee, dat zou je in de winkel zelf moeten vragen.
Laatst gewijzigd door Aloys op di 10 jun 2025, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groet Marcel, DK1NL.
Jacadv

Bericht door Jacadv »

CaradoT135 schreef:
ma 09 jun 2025, 20:32
Dat duurder is nog maar de vraag als je voor een simkaart eerst naar Frankrijk of Spanje moet rijden om die goedkopere varianten aan te schaffen.
De Tiekom sim krijg je thuis bezorgd en kost mij € 39,91 per maand.
Dat klopt, maar als mensen die code niet gebruiken, betalen ze wel ietsjes meer dan 40 Euro.
Ben het eigenlijk helemaal met je eens, en dat gemak van 1 kaartje en 1x de apn instellingen, super.
Bovendien, de mensen van Tiekom zijn ook nog eens enorm klantvriendelijk, daar kunnen ze in Nederland bij sommige
providers nog wat van leren.
Ad en Ria

Bericht door Ad en Ria »

Ik heb momenteel Lyca in Frankrijk, 10€ voor 200Gb, 5€ voor de simkaart, via mijn router , de Huawei B818-263, werkt prima, echter af en toe een IP-adres in Engeland,
Voor Frankrijk raad ik aan E-lecrerq, https://www.reglomobile.fr/ , 10€ voor 250Gb
Groetjes,
Ad en Ria
DynaDetty

Bericht door DynaDetty »

Wij gebruikten een extra sim kaart icm een Vodafone Red abbonement. Voor die extra sim kaart betaalde ik 5 euro per maand. Toen we weer konden verlengen hebben we gekozen om onze beide telefoons onder te brengen in 1 Vodafone abonnement. Ik had me niet gerealiseerd dat hiermee dat extra simkaartje voor de MiFi kwam te vervallen. Scheelde 60 euro per jaar, maar toch. Nu we weer konden verlengen heb ik bijna alle data van onze mobiele telefoons af laten halen. Ze zijn toch meestentijds via WiFi met het Internet verbonden. Hierdoor liep ons voordeel op tot 300 euro per jaar. Ik heb nu een fysieke e-sim gekocht en in de MiFi geplaatst. Vanaf nu nemen we lokale e-sims die we online kunnen aanschaffen en installeren. Ik heb ze inmiddels gevonden waarvan de data onbeperkt houdbaar is, bij Roamless. Een 350 GB e-sim voor 30 dagen in Italië van Iliad kost 14,95. Ik denk dat ik van de besparing zeker 200 euro ga overhouden.
D'n poot op’ t gas en...….wietergoan
Plaats reactie