Met de camper naar Mallorca?
- Karelkaywa
Met de camper naar Mallorca?
Momenteel zijn wij in noord Frankrijk en zijn aan het dubben welke kant we op zullen gaan. In eerste instantie dachten we richting San Sebastián en van daaruit naar Portugal. Nu lazen we een enthousiast reisverhaal in de NKC Kampeerauto nr. 9 van 2024 over een stel dat Mallorca heeft bezocht. Zijn er onder ons ook leden die ervaring hebben met dit eiland?
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
- Karelkaywa
Re: Met de camper naar Mallorca?
Niemand ooit met de camper op Mallorca geweest? Inmiddels hebben wij besloten om het roer om te gooien en gaan nu richting Barcelona. Mochten er alsnog lezers zijn die ervaringen hebben en ons tips kunnen geven, dan lezen we dat graag.
Groeten van Karel
Lijkt me in een interessante bestemming, we hebben er wel eens naar gekeken.
Wat we toen misten zijn de plekken om te laden en te lossen, we hebben die niet ontdekt toen.
Wel wat plekken om vrij te staan, zal nog eens kijken of er inmiddels wat veranderd is..
Maar het zou leuk zijn als er zich iemand meldt met een ervaring over dit eiland.
Edit: inmiddels wel een paar servicestations ontdekt via P4N
Wat we toen misten zijn de plekken om te laden en te lossen, we hebben die niet ontdekt toen.
Wel wat plekken om vrij te staan, zal nog eens kijken of er inmiddels wat veranderd is..
Maar het zou leuk zijn als er zich iemand meldt met een ervaring over dit eiland.
Edit: inmiddels wel een paar servicestations ontdekt via P4N

Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
https://www.youtube.com/watch?v=exmlGSWHqG4
Zij zijn er geweest met de camper. vlog 132,133,134,135
Zij zijn er geweest met de camper. vlog 132,133,134,135
- Karelkaywa
Alweer een tijdje geleden maar wij zijn er dus geweest. Na een paar weken rond getoerd te hebben zijn we ook nog naar Ibiza overgestoken. Beide eilanden zijn camper onvriendelijk. Gelukkig waren wij er niet in het hoogseizoen want dan denk ik dat wild kamperen niet is toegestaan. Nu hebben wij overal vrij gestaan op de mooiste plekjes. Voorzieningen moet je met een lantaarntje zoeken. Op Mallorca kun je in Palma naar de gemeentewerf gaan, daar is een complete voorziening. En verder moet je onderweg goed opletten. Via P4N vonden we bijvoorbeeld een waterkraan bij een bouwmarkt. Daar liep ook een afvoergoot. Bij tankstations eerst vragen of je water mocht tappen en grijs water kon afvoeren. Niet teveel tanken want na een paar dagen ben je weer aan de beurt. Maar het waren prachtige eilanden, we hebben genoten.
Groeten van Karel