Nieuwe wet camper/caravan in Griekenland

Plaats reactie
paulvanulft

Re: Nieuwe wet camper/caravan in Griekenland

Bericht door paulvanulft »

Fiat 244 Buerstner Solano
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja, dat was al voorbij gekomen :D
Je mag gewoon parkeren en een hapje eten gaan.

Theo
seth_space

Bericht door seth_space »

Maar gezien de uitermate gebrekkige communicatie rondom deze wet ben je nog steeds aangewezen op de griekse politie agent en hoe zijn pet staat.
Meerdere bekeuringen tonen aan dat het niet lekker gaat daar.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
javanes

Bericht door javanes »

Benieuwd welke forumleden nu een bekeuring hebben gehad.
Groeten,
Jacques

Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc »

Ha, daaristieweer :wink:
Afbeelding
hathi

Bericht door hathi »

De Teller Staat weer op 10 Paginas ,maar ik Herken sommige Misstanden wel ,er is de laatste jaren veel ten nadele veranderd :-B …vandaar ook de aanpassingen door vele overheden,..maar eigenlijk weinig last .sta Enkel op betaalde plekken ,en daar kan ik eigenlijk alles doen , minus wat de beheerder in zijn voorschriften heeft staan ,en dat geeft Rust, en meer verlang ik eigenlijk ook niet als camperaar
Hans
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

Dafluc schreef:
vr 16 mei 2025, 19:34
:lol3:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / 90Ah LiFePO4 / 120Wp solar / EP Levelset / Busbiker.
Doordeweeks SAP-consultant, daarnaast vrijwillig schipper op https://www.deblauwebever.nl
PJD

Bericht door PJD »

Forumpakkans is denk ik nog 0% dus je kan redelijk veilig gaan.
javanes

Bericht door javanes »

Dafluc schreef:
vr 16 mei 2025, 19:34
Mag ik hier niet meer komen dan?
Groeten,
Jacques

Afbeelding
Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc »

Zeker wel Jaques. Het was de forumpakkansberekening waar ik op aan het wachten was.
Afbeelding
javanes

Bericht door javanes »

Geert505 schreef:
ma 12 mei 2025, 20:51
Na 3 dagen in Sagiada heerlijk genoten van de zee nu weer verder.
Ik ben daar, met nog een paar anderen in 2019 rond 2200uur weggestuurd. De politie kwam met een 4x4 naar beneden. We mochten wel op een parking boven op de weg gaan staan. Ik ben toen maar bij de grensovergang gaan staan.

Ik las dat iemand op 15 mei daar nog is weggestuurd.
Groeten,
Jacques

Afbeelding
1934

Bericht door 1934 »

Tja het ziet er steeds slechter uit wat betreft Griekenland als camperland,wij zijn al verschillende malen weggestuurd (gezever van beter weters en praatjesmakers als je hebt een grote camper en wil zeker niets betalen om te staan of oeverloos gezever dat wij camperaars rotzooi maken laat gerust achterwegen! )

Ja ik wil graag betalen om te staan hoor ! Wil zelfs een camping kopen of camperplaats ! Ruim al jaren met een hele hoop camperaars onze staanplaatsen of strandjes op van vuil ! Maar zoals een ieder die griekenland heeft bezocht met de camper weet dat het met het zwerfvuil slecht gesteld is in dit zo mooie land en dit komt echt gewoon van de grieken zelf !
Ach de politie die je bedankt naar drie dagen vuil ruimen met een tiental camperaars op het grote strand bij Nafplio,en vervolgens met het schaamrood op de kaken de volgende dag komt vertellen dat we absoluut weg moeten anders moeten ze gaan bekeuren ? Dit was net voor de corona,stonden overigens niet direct aan net strand maar aan de andere kant van de weg onder de grote bomen.
Op Elea Pellopenesos in de winter meerdere malen gezien dat de politie mensen meenam naar het politie bureau in Kipirisia en terug kwamen hevig teleurgesteld met een dikke prent of een oproep voor de rechtbank.
Op Lefkas net voor de brug geparkeerd iets wat we al jaren deden en bij terugkomst bij de camper een bon achter de voorruit van € 20,- verder onleesbaar dus op mijn gemakje naar de politie (in die tijd stond er nog geen verbodsbord voor campers.
Geholpen door een uiterst norse politie beambte die doodleuk vertelde dat ik daar niet mocht staan ik hem een filmpje getoond met de vraag hoe moet ik dat weten ? Hij gaf me gelijk de municipalitie had verzuimd om bet bord te plaatsen,dus bekeuring nietig verklaard na het invullen van 6 a4 vellentjes hahahah echt grieks.
In Monenvasia een bekeuring van € 300,- gekregen naast de haven waar de oude veerstoep is en juist een plaats waardus buiten het dorp al jaren campers staan ?
Vorig jaar mijn buurman nabij Vrachos ook direct een bekeuring van € 300,- uitleg werd niet gegeven,was geen campergedrag daar de mensen aan hett varen waren en de camper dus gewoon geparkeerd stond op een parkeerplaats,discussie was niet mogelijk en mijzelf werd ter verstaan gegeven mond dicht anders heeft u hem ook direct te pakken en vooral zorgen dat je binnen 15 min weg bent !

Hoe nu verder alles ,lijkt op totale willekeur,als je geluk hebt krijg je geen bekeuring ,op een griekse camping voor zover die er zijn is in de zomer geen plaats ! En in het voorjaar najaar en winter zijn ze eigelijk echt bijna allemaal gesloten ?
Camperplaatsen zijn er zeer schaars,mooie plaatsen waar je echt niemand tot last bent genoeg, ja wij hebben onze plaatsjes en eten graag bij de plaatselijke taverne,s etc etc etc spenderen gewoon geld in griekenland doen daar ons onderhoud en reparatie aan techniek en camper gedeelte.

Kortom weer een nieuwe vervelende wet die ons linksom of rechtsom gaat raken,de grieken klagen al even door allerlei nieuwe wetten mede daardoor word de atmosfeer in dit zo prachtige land steeds grimmiger en minder leuk !!

Een oplossing heb ik niet,de NKC of hun griekse collega,s ook niet,de ambassade kan en doet ook niets heb ikzelf helaas ondervonden in coronatijd.
De ferry boten zijn erg duur geworden,camping aan boord is nu echt overal verdwenen,campers langer dan tien meter worden bij grimaldi/minoen en oom bij anek/superfast geboekt als vrachtauto als bijkomend verschijnsel dat je een 4 persoons cabin deelt met je vrouw en als je geluk hebt een bulgaarse of turkse chauffeur !!
Over land is ook een heerlijke optie,oostenrijk of zwitserland daar zijn ze dol op te zware camperaars,laten we het vooral niet hebben over wachttijden bij Gotthard of Brenner,of de uiterst correcte Servische politie ahum,hun Bulgaarse collega,s kunnen er ook wat van hoor,ook de grenspassage Montenegro of Albanië is niet echt snel te noemen en sta je zomaar 8 uur.
Heb ik het nog niet over van allerlei beperkingen voor wat betreft milieu zone,s of andere idiote beperkingen.
Misschien dat de verhoging van de wegenbelasting er voor gaat zorgen dat we minder campers krijgen ?
De oude situatie in de middelandse zee landen komt er ben ik bang voor niet mee terug voor ons camperaars.

T,s veel off topic,misschien wat negatief of te realistisch ? Snel weer over tot de orde van de dag,en ja wij blijven gewoon camperen hoor.

Op naar een mooie zomer,en bij grote problemen gewoon meer Tsipourou drinken :cheers:
Schouwen

Bericht door Schouwen »

Té realistisch kan haast niet.
Wat er speelt is wel duidelijk.
Maar zoals overal wordt het benoemen van de olifant in de kamer vermeden of verboden.
De ruzie in ucraine mag hier wél breeduit besproken en bediscussieerd worden….🤮
Later is nu al…
gjvonk

Bericht door gjvonk »

Uhm, een deel van de inhoud van deze post snap ik niet? Olifant en de relatie met de oorlog in Oekraïne?
Laatst gewijzigd door gjvonk op do 22 mei 2025, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Plaats reactie