Eigen slang vullen watertank?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
hathi

Re: Eigen slang vullen watertank?

Bericht door hathi »

Ik zou de waterkraan en de Gardena nippel ook nog vernieuwen😄 geintje natuurlijk ,maar waar ik water in neem zit geen slang ,....er zit meestal een beveiliging beugel zodat je alleen met een (stukje eigen) of eigen slang water kan innemen ,de gieter die ik meestal gebruik maak ik ook weer iedere keer droog en verdwijnt weer onder het bed ....dus de attributen die eenieder gebruikt is eigen verantwoordelijkheid maar je kan zoals met meerdere dingen zwaar overdrijven ik ga ook niet voorschrijven hoe iemand zich moet wassen dat kun je of kun je niet ,en heeft ook niets met een douche te maken dit als voorbeeld omdat het voor iedereen privé is wat hij of zij doet .... want de enige slang die ik tegen kom zit aan de Toilet spoel kraan
Hans
Schouwen

Bericht door Schouwen »

Als je bedoelt..maak er geen drama van..helemaal gelijk.
Als je té schoon en té steriel leeft, word je ziek van iedere kleinigheid die langskomt.
Maar er is niets tegen zorgvuldig en schoon werken bij de basis.
Later is nu al…
hathi

Bericht door hathi »

Schouwen juist dat bedoel ik :thumbup:
Hans
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Maar met een slang waar iemand zijn poep doos mee omspoelt, dat gaat mij te ver.
Dan maar iets vaker verkouden, oow nee dat wordt op een andere wijze overgebracht :mrgreen:

Theo
Pedro48

Bericht door Pedro48 »

Idem als Aloys.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn eigen slang veel goorder is dan die bij een verzorgingsplaats.
Inderdaad omdat die slang veel gebruikt wordt, en misschien wel 30 keer per dag doorgespoeld wordt.

Mijn eigen slang krijg ik echt niet droog van binnen.
Van binnen schoonmaken lukt mij ook al niet.
Wie lukt dat wel ?
En die slang hangt soms weken achter elkaar achter in de camper met wat water onderin de lussen..

Doorspoelen doe ik met alle slangen.
Ook dat meest gore ding van mij.

Maar het blijkt allemaal totaal geen punt te zijn.
We hebben het al tientallen jaren overleefd.
Adria Coral Supreme S 690SC
Schouwen

Bericht door Schouwen »

Daarom probeer ik ook helemaal niet om de slang droog te krijgen.
Op advies van collega’s bij de waterleiding probeer ik de einden te koppelen zonder dat er ook maar de minste lucht ingesloten wordt.
En dat geldt eigenlijk voor alle slangen, vooral die waardeloze krimp en rekdingen, maar ook de platte. Je krijgt ze nooit droog, en nooit lucht(zuurstof)vrij.
Later is nu al…
Pedro48

Bericht door Pedro48 »

Je krijgt een slang nooit luchtledig.
Het maakt allemaal gewoon geen bal uit hoe je de watertank vult.

Btw..wel eens gevraagd aan de waterleidingjongens hoe de leidingen er van binnen uitzien ?
Adria Coral Supreme S 690SC
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Net als o.a. Aloys en Pedro48 gebruiken we de lokale voorzieningen. Goed voor behoud van je afweermechanisme.
De laatste 20 cm van de buitenkant van de slang maken we even schoon met wat desinfecterende spray op een doekje. We laten het water even lopen om de eventuele troep uit de vuilwatertank weg te spoelen en schoon achter te laten. Als er lekker fris water uit de slang komt, houden we de slang voor de opening van de watertank, maar raakt die de opening van de vulbuis niet.
Als het niet mogelijk is de lokale voorziening te gebruiken omdat er geen slang is, heb ik zelf wat Gardena koppelingen en gebruik onze eigen 5 m. slang (die moet ik eerst weer opgraven onder uit de gaskast, naast de onderhoudsmiddelen). Voordat ik die eigen slang weer opruim, zoek ik even wat open ruimte en slinger (net als in de oude jaren 60 TV serie Thierry de Slingeraar) die slang even rond om het water er uit te slingeren, net als een slacentrifuge. Laatste redmiddel is een gebruikt bronwatertankje van 5l uit de supermarkt en heen en weer lopen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Maar Aloys werkt met (ik dacht 4) jerrycans van 10 liter. Daar zou ik ook geen probleem van maken gewoon de waterstraal vangen :lol: maar mijn 90 liter watertank vullen toch echt met mijn eigenbelang die eerst een tijdje door loopt natuurlijk :shh:

Gr Aad
Plaats reactie