Foto's: natuur
Re: Foto's: natuur
In onze oude (101 jaar oud huis) brievenbus hebben een paar pimpelmezen voor nakomelingen gezorgd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Speaking of....
Jaaaaren geleden (meer dan 10 jaar), camping even bezuiden stad Luxemburg.
Receptie:"Wilt u stroom?" Ik: "Graag".
Plek x.
Trek daar de stroom kast open, nest met blèrende jonkies (merk weet ik niet, denk mus) die dachten dat het diner geserveerd werd...
Ik terug naar receptie: verhuur maar even niet mét stroom.
Gingen ze doen.
Stroom uit een andere paal gehaald.
Denk niet dat ik de foto nog terug kan vinden....
Paul
Jaaaaren geleden (meer dan 10 jaar), camping even bezuiden stad Luxemburg.
Receptie:"Wilt u stroom?" Ik: "Graag".
Plek x.
Trek daar de stroom kast open, nest met blèrende jonkies (merk weet ik niet, denk mus) die dachten dat het diner geserveerd werd...
Ik terug naar receptie: verhuur maar even niet mét stroom.
Gingen ze doen.
Stroom uit een andere paal gehaald.
Denk niet dat ik de foto nog terug kan vinden....
Paul
Leuk die mezen in de brievenbus 

Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Zo'n oude stenen brievenbus naast de voordeur die niet meer gebruikt wordt, want te ver van de straat en de opening is te klein.
Wordt dus absoluut niet gebruikt en lekker veilige plek voor kleine vogels.
Wordt dus absoluut niet gebruikt en lekker veilige plek voor kleine vogels.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- WoutS
- Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.
Het was weer druk bij de vijver:
Groet,
Wout.
Groet,
Wout.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Bij mij thuis zitten er in de brievenbus (is zo'n simpel PTT geval aan de straatkant) geen Pimpelmezen en bij de vijver zie ik van alles, maar geen Vuurjuffers, dus dank jullie wel!
Flamingo’s. Met een beetje fantasie was het net of ik naar een dansvoorstelling keek.
Flamingo’s. Met een beetje fantasie was het net of ik naar een dansvoorstelling keek.
Meeuwen vind ik ontzettend moeilijk om te herkennen. Dit zijn denk ik wel Geelpootmeeuwen. De eerste in vlucht waarschijnlijk een wat jonger exemplaar. Tweede en derde foto gezien het kleed al volwassener, maar opmerkelijk was dat de ene bedelend rond de andere hupste en die andere vervolgens iets uit de keel liet komen wat vervolgens gezamenlijk opgepeuzeld werd.
En weer een verwen dagje hier.r
Wat het voeren van de volwassen meeuwen betreft heeft simpel weg met paarvorming te maken .
Eerder had ik ondermeer kwartels in mijn volière ,ik kon er opwachten bij het geven van meelwormen
het mannetje al snel in een gebogen houding het vrouwtje een meelworm aanbood.
Gr. Toon .

Wat het voeren van de volwassen meeuwen betreft heeft simpel weg met paarvorming te maken .
Eerder had ik ondermeer kwartels in mijn volière ,ik kon er opwachten bij het geven van meelwormen
het mannetje al snel in een gebogen houding het vrouwtje een meelworm aanbood.
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Weer mooie foto's en aanvullende info van Toon.
En Hermine voor die laatste foto van die flamingo's heb je niet veel fantasie nodig om daar een balletpose in te zien

En Hermine voor die laatste foto van die flamingo's heb je niet veel fantasie nodig om daar een balletpose in te zien

Groeten, Thole
- hurktoilet
- Contacteer:
@Hermine: die laatste flamingofoto is geweldig, alsof de pose door een choreograaf bedacht is.
En die meeuwen, mooi moment. Ritueel komt overigens vaker voor, zag laatst nog een filmpje van ijsvogelmannetje die een vrouwtje een visje aanbiedt.
En die meeuwen, mooi moment. Ritueel komt overigens vaker voor, zag laatst nog een filmpje van ijsvogelmannetje die een vrouwtje een visje aanbiedt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Avatar met de inmiddels verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
Twitter: @Camper_toerist
Avatar met de inmiddels verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
Trompetboom, La Pobla de Farnals
Groeten, Thole
Jee, geen moment stilgestaan bij het feit dat het bij die meeuwen om paar- of bindingsvorming zou kunnen gaan. Dank
Mooie foto van Trompetboom!
In het Nederlands een Muurgekko of Tjiktjak, Latijnse naam Taurentola mauretanica. Afhankelijk van waar in Spanje je je bevindt worden er meerdere benamingen gebruikt voor deze meestal vanaf de schemering actieve hagedis. Ze kunnen hun staart afwerpen als ze dat nodig vinden en die groeit dan gewoon weer aan. Gezegd wordt dat een ontmoeting met dit dier je geluk brengt. Ze kunnen net als sommige striphelden tegen het plafond aan lopen en zoals ik dacht te zien ook rusten. Tweede foto is dus niet ondersteboven geplaatst.

Mooie foto van Trompetboom!
In het Nederlands een Muurgekko of Tjiktjak, Latijnse naam Taurentola mauretanica. Afhankelijk van waar in Spanje je je bevindt worden er meerdere benamingen gebruikt voor deze meestal vanaf de schemering actieve hagedis. Ze kunnen hun staart afwerpen als ze dat nodig vinden en die groeit dan gewoon weer aan. Gezegd wordt dat een ontmoeting met dit dier je geluk brengt. Ze kunnen net als sommige striphelden tegen het plafond aan lopen en zoals ik dacht te zien ook rusten. Tweede foto is dus niet ondersteboven geplaatst.

Verstuurd vanaf mijn 2201116SG met Tapatalk
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
En vandaag een trompetboom ,vind de bloei een beetje richting paardekastanje.
Leuk
Hermine .
Komt met een Gekko die hadden we als ik het goed heb nog niet gehad.
En Hermine ook onze inlandse hagedissen kunnen hun staart verliezen ,waar dan zo weer een nieuwe verschijnt...
Gr, Toon .
Leuk

Hermine .
Komt met een Gekko die hadden we als ik het goed heb nog niet gehad.
En Hermine ook onze inlandse hagedissen kunnen hun staart verliezen ,waar dan zo weer een nieuwe verschijnt...

Gr, Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de