Problemen met zonnepaneel opladen via Ective SSI 10 Pro

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pwhooftman

Re: Problemen met zonnepaneel opladen via Ective SSI 10 Pro

Bericht door pwhooftman »

- Als ik zoek op een Ective SSI 10 Pro kom ik uit bij een (12V naar 230V) omvormer, en niet bij een solar controller...? 0,8A is ook een normaal verbruik voor een omvormer is ruststand.

- "De walstroom loopt ook via de Ective naar start- en huishoudaccu", als we het echt hebben over een 12-230V omvormer: nee, de walstroom loopt daar niet overheen. Ook niet als we het over een solar controller hebben trouwens.

En een open klemspanning van 38V maar 0A kortsluitstroom is een vreemde combinatie, als het paneel stuk is zou ik ook geen of een lager voltage verwachten. Ik heb het idee dat je aan het verkeerde apparaat zit te meten.

Kortom, "zal ik de Ective rechtsreeks aan de accu aansluiten?". Zou ik niet doen. Als het een omvormer is, is dat al het geval.
myway

Bericht door myway »

Dan denk ik dat je wat beter moet googelen
Dat apparaat heeft alles ineen ook een mppt lader.
DJSmiley

Bericht door DJSmiley »

De Ective SSI serie is een omvormer, acculader, omschakelautomaat en MPPT in 1.

Dus die doet idd al die dingen: 230V in, 230V uit, en solar in.
k heb deze waardes gemeten op de MC4 connectoren die bij de Ective uitkomen
Kun je direct aan het paneel meten? Ik heb meermalen meegemaakt dat de koppeling paneel - aansluitkabel los ligt op het dak en volloopt met water en dus ellende gaat geven. De symptonen die jij ervaart lijken daar ook op. Nu kan zo'n paneel ook defect gaan maar in mijn ervaring is het vaker oxidatie in de stekkers op het dak dan een probleem met het paneel zelf.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Sjallus

Bericht door Sjallus »

Waarschijnlijk heb je de oplossing gevonden inmiddels, ben benieuwd. Toen ik je eerste bericht las dacht ik, bms wakker maken (kan via knopje op de ssipro) of, mits je lifepo4 BT heeft via een app. Nogmaals, ben benieuwd..
Plaats reactie