Pas op in Barcelona
- Bob Diesel
- Contacteer:
Re: Pas op in Barcelona
Ook op de campings aldaar word regelmatig ingebroken ,fietsen of drogende handoeken gejat
25 jaar geleden ook al ,op klaar lichte dag ervaren
Sinds die tijd mist Elly een paar spulletjes
En waren waren een klein bedragje armer
Met de touring car ,altijd maar 1 deur open
Lastig voor de passagiers , maar anders werd alles weg geroofd omdat je 2 deuren niet bewaken kan
En ondanks waarschuwingen
Altijd wel 1 passagier die iets kwijt was
Maar een schitterende stad
25 jaar geleden ook al ,op klaar lichte dag ervaren
Sinds die tijd mist Elly een paar spulletjes
En waren waren een klein bedragje armer
Met de touring car ,altijd maar 1 deur open
Lastig voor de passagiers , maar anders werd alles weg geroofd omdat je 2 deuren niet bewaken kan
En ondanks waarschuwingen
Altijd wel 1 passagier die iets kwijt was
Maar een schitterende stad
Heb hier gegumd. Te kinderachtig voor woorden. Met excuses aan Aad, want ik ben 1 bericht te ver doorgeschoten met gummen.
En wat de andere heren betreft; alsjeblieft zeg. Als je het dan echt niet wist bleek wat het was al uit de helaas verwijderde post van Aad.
Maar kom, ben de kwaadste niet:
Wat bedoelen de Engelsen met een pickpocket?
to steal things out of people's pockets or bags, especially in a crowd: Someone pickpocketed my wallet.
Oftewel: zakkenroller. zelfstandig naamwoord. zakkenroller. : een dief die stiekem geld of waardevolle spullen uit de zakken of van een individu steelt .
Zo, nu een Ranja met een rietje en niet meer zeuren.
En wat de andere heren betreft; alsjeblieft zeg. Als je het dan echt niet wist bleek wat het was al uit de helaas verwijderde post van Aad.
to steal things out of people's pockets or bags, especially in a crowd: Someone pickpocketed my wallet.
Oftewel: zakkenroller. zelfstandig naamwoord. zakkenroller. : een dief die stiekem geld of waardevolle spullen uit de zakken of van een individu steelt .
-
Ik had inmiddels gevonden wat het was, zakkenrollers. Met dank aan Aad.
Waarom zo moeilijk doen op een forum, waar Nederlands de voertaal is?
Zakkenrollers dus
Theo
Waarom zo moeilijk doen op een forum, waar Nederlands de voertaal is?
Zakkenrollers dus

Theo
Geef niks LucDafluc schreef: ↑di 06 mei 2025, 13:01Heb hier gegumd. Te kinderachtig voor woorden. Met excuses aan Aad, want ik ben 1 bericht te ver doorgeschoten met gummen.

Als aanvulling op de zakkenrollers, de politie in 020 heeft een heel team met lokslachtoffers en al om ze te pakken te krijgen. Ook in andere wereldsteden hebben ze dat soort teams. Eerlijk gezegt sommige mensen nodigen er ook wel toe uit. Betalen uit een overvolle portemonnee en die dan half in de kontzak steken

Gr Aad
Jammer, dat mijn verwijzing naar “pickpockets /Barcelona/Londen/ Rome/Amsterdam op YouTube “verwijderd is.
Honderden filmpjes over het gemakkelijke zakkenrollen, waar bijna iedereen slachtoffer van kan worden.
Kijk eens en je weet waar je rekening mee moet houden om je spullen veilig bij je te kunnen houden.
Simpele dingen als rugzak op de borst, een buidel voor je papieren onder shirt of hemd etc .
Na een paar filmpjes herken je zelf de zakkenrolmethodes.
Honderden filmpjes over het gemakkelijke zakkenrollen, waar bijna iedereen slachtoffer van kan worden.
Kijk eens en je weet waar je rekening mee moet houden om je spullen veilig bij je te kunnen houden.
Simpele dingen als rugzak op de borst, een buidel voor je papieren onder shirt of hemd etc .
Na een paar filmpjes herken je zelf de zakkenrolmethodes.
Ging deze keer niet om jouw bericht, maar om het bericht waarop je reageerde. Dat heb ik gegumd. Dan kan ik een reactie niet laten staan. C'est la vie (voor Theo: zo is het leven). On topic.
-
En dan is er de fameuze Amsterdammer met de nickname boevenspotter, die aan de lopende band pickpockets (voor Theo zakkenrollers) in handen van de politie weet te krijgen. Zie: https://www.youtube.com/results?search_ ... venspotter
Nu vindt ik dat Theo best een beetje gelijk heeft. Al het Engels in Nederland als voertaal geeft toch wel te denken. In mijn OV tijd stond er in de concessieeisen en gunning dat het personeel Nederlandstalig moest zijn. Nu halen we chauffeurs uit de Filipijnen dat ze geen Nederlands spreken geeft niet zegt de directeur van het uitzendbureau want “als je in de horeca iets wil bestellen moet dat bijna ook altijd in het Engels”
dus gewoon iets meer Nederlandse taal in Nederland gebruiken ben ik wel voor! Ja ik weet vele Engelstalige begrippen vertalen zich wat lastig! Of wordt het dan toch tijd voor dat ooit geopperde idee van Esperanto als voertaal in groot Europa
Gr Aad

Gr Aad
Ik gebruikte de term die ik het meest in die filmpjes tegenkwam, anders had ik gewoon zakkenrollers gebruikt.
Wel vreemd overigens dat Theo geen problemen had met die lappen Engelse tekst in de Griekenland Parkeren topic.
Wel vreemd overigens dat Theo geen problemen had met die lappen Engelse tekst in de Griekenland Parkeren topic.
We staan ten zuiden van Barcelona op een camping, morgen met de bus naar de stad
We gaan in de blote kont, dit om zakkenrollers voor te zijn betalen doen we achteraf, we vertrouwen erop dat de Spanjaarden dit accepteren
Even zonder gekheid, bedankt voor jullie tips, we gaan proberen zonder gezakrold te worden er een mooie dag van te maken
We gaan in de blote kont, dit om zakkenrollers voor te zijn betalen doen we achteraf, we vertrouwen erop dat de Spanjaarden dit accepteren

Even zonder gekheid, bedankt voor jullie tips, we gaan proberen zonder gezakrold te worden er een mooie dag van te maken

Nou vooruit: Casa Batlo in Barcelona

Aangezien blote kontjes onder de forumcensuur vallen, dan maar een paar benen uit Barcelona:

Aangezien blote kontjes onder de forumcensuur vallen, dan maar een paar benen uit Barcelona: