Foto's: natuur
Re: Foto's: natuur
Leuk Thole!
Heb liters soms best leuke foto’s om jullie mee te overgieten. Nog meer dan ik al doe… Prachtige planten bijvoorbeeld, maar ja nu zag ik vandaag eindelijk eens een Nachtegaal, wiens zang ik net voor vertrek thuis al hoorde en ik sindsdien bijna dagelijks gehoord heb. Ook afgelopen nacht nog!
Heb liters soms best leuke foto’s om jullie mee te overgieten. Nog meer dan ik al doe… Prachtige planten bijvoorbeeld, maar ja nu zag ik vandaag eindelijk eens een Nachtegaal, wiens zang ik net voor vertrek thuis al hoorde en ik sindsdien bijna dagelijks gehoord heb. Ook afgelopen nacht nog!
@Hermine, leuk die Nachtegaal.
Vaak moeilijk te fotograferen omdat ze verborgen in het struweel zitten te zingen.
Even een anekdote van 10 jaar geleden die ik vast al eens hier vermeld hebt.
Op weg van Marokko naar Portugal stonden we in de buurt van Tarifa, nu 10 jaar geleden, toen er vlakbij de camper een nachtegaal zong.
Everdien pakte de iPad , speelde het geluid van een Nachtegaal af en wist zodoende de nachtegaal te lokken waarna we er een foto van konden maken.
. .
Vogels die een heel ander geluid maken, :
. Drieteenzandlopers
Vaak moeilijk te fotograferen omdat ze verborgen in het struweel zitten te zingen.
Even een anekdote van 10 jaar geleden die ik vast al eens hier vermeld hebt.
Op weg van Marokko naar Portugal stonden we in de buurt van Tarifa, nu 10 jaar geleden, toen er vlakbij de camper een nachtegaal zong.
Everdien pakte de iPad , speelde het geluid van een Nachtegaal af en wist zodoende de nachtegaal te lokken waarna we er een foto van konden maken.
. .
Vogels die een heel ander geluid maken, :
. Drieteenzandlopers
Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Wat een heerlijke anekdote Thole en een prachtige nachtegaal. En die Drieteenzandlopers: om van te smullen
.
Een Blauwe rotslijster heeft niet perse een blauw kleed. Vrouwtjes zijn sowieso overwegend bruin en ook mannetjes kunnen soms eerder grijs zijn, zo las ik althans. Ik gok dat dit een vrouwtje is.
Zag best wat Zwarte ibissen. Ze zaten in een aardige groep op een droog stuk. Blijf meldingen krijgen dat het formaat te groot is, dus sla ik voor nu even over.
Een Zwartkoprietzanger zat net als ander interessante vogels behoorlijk verscholen, maar het lukte me toch wat aardige foto’s te maken.

Een Blauwe rotslijster heeft niet perse een blauw kleed. Vrouwtjes zijn sowieso overwegend bruin en ook mannetjes kunnen soms eerder grijs zijn, zo las ik althans. Ik gok dat dit een vrouwtje is.
Zag best wat Zwarte ibissen. Ze zaten in een aardige groep op een droog stuk. Blijf meldingen krijgen dat het formaat te groot is, dus sla ik voor nu even over.
Een Zwartkoprietzanger zat net als ander interessante vogels behoorlijk verscholen, maar het lukte me toch wat aardige foto’s te maken.
Het duurde even voor ik er achter kwam dat ik (de rups van) waarschijnlijk een Zwarte heidezakdrager zag. Was een belevenis. Op natuurtijdschriften.nl las ik getiteld ‘de zakdragers van de meinweg’ een boeiend verhaal. Vroege vogels is hier op ingesprongen: https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/art ... de-meinweg
Libellen zag ik nog niet veel. Het paringsrad laat volgens ObsIdentify Lange oeverlibellen zien. Moet ik nog uitzoeken. Van de Vuurlibel ben ik wel zeker.
Libellen zag ik nog niet veel. Het paringsrad laat volgens ObsIdentify Lange oeverlibellen zien. Moet ik nog uitzoeken. Van de Vuurlibel ben ik wel zeker.
Wat weer een prachtige foto's en een leuke anekdote, Thole..... Een cadeautje voor Everdien. Wat leuk om te constateren, dat ze reactie kreeg.....
Bij de vogelkijkhutten ten noorden van Uithuizen ligt een eilandje in de plas met wel 70 nesten van de kluten. Laus sprak een mevrouw, die de nesten geteld en gemarkeerd had......
Elze.

Verstuurd vanaf mijn 2201116SG met Tapatalk

Bij de vogelkijkhutten ten noorden van Uithuizen ligt een eilandje in de plas met wel 70 nesten van de kluten. Laus sprak een mevrouw, die de nesten geteld en gemarkeerd had......
Elze.

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Interessant daar Elze
Als we weer thuis zijn ga ik toch snel eens die kant op.
Toch nog wat Zwarte ibissen geplaatst kunnen krijgen. En tussen de culturele uitstapjes door ook nog wat leuke beelden van Steltkluut en Kleine zilverreiger.

Toch nog wat Zwarte ibissen geplaatst kunnen krijgen. En tussen de culturele uitstapjes door ook nog wat leuke beelden van Steltkluut en Kleine zilverreiger.
Elze Hermine
Gr. Toon .
P.s
Deze Elze ?
https://www.google.com/maps/dir//Vogelk ... JQAg%3D%3D
Gr. Toon .

Gr. Toon .
P.s
Deze Elze ?
https://www.google.com/maps/dir//Vogelk ... JQAg%3D%3D
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Ja, Toon.... 
Hermine, in de winter zagen we zwarte ibissen, maar op jouw foto zie ik prachtige, andere kleuren..... Voorjaar? Licht speling?......?
Elze.

Hermine, in de winter zagen we zwarte ibissen, maar op jouw foto zie ik prachtige, andere kleuren..... Voorjaar? Licht speling?......?
Elze.
Elze ,
Gr. Toon .

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- hurktoilet
- Contacteer:
@Hermine: mooi paringsrad van die oeverlibellen.
In onze tuin dit jaar nog geen libellen gezien, vaak hebben we blauwe glazenmakers (waarvan de vrouwtjes overigens groen zijn).
De vuurjuffertjes daarentegen zijn enthousiast aanwezig.
In onze tuin dit jaar nog geen libellen gezien, vaak hebben we blauwe glazenmakers (waarvan de vrouwtjes overigens groen zijn).
De vuurjuffertjes daarentegen zijn enthousiast aanwezig.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Avatar met de inmiddels verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
Avatar met de inmiddels verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
Een triest bericht.In KrugerPark, iets van 200 km bij 70 km, zijn meer dan 100 gieren vergifigd door het eten van een vergiftigd karkas van een olifant. Stropers schijnen steeds vaker landbouwgif te gebruiken om een prooi te bemachtigen. In jan jl was ik ruim 2 weken in Kruger, waar het me 1 keer lukte om zo'n prachtige vogel goed in beeld te krijgen.
Het viel me op dat ik weinig wild zag. Deels omdat het de weken er voor enorm geregend had, waardoor het gras tot 1 1/2 m hoog stond, maar ook omdat in het zuidelijk deel steeds meer zwarten rond het park komen wonen, dwz dicht bij de afrastering waar ze gemakkelijk het park kunnen betreden om strikken te zetten. Ik zag foto's van grote stapels strikken die door rangers in het park gevonden waren.
https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... arkas-zuid

Het viel me op dat ik weinig wild zag. Deels omdat het de weken er voor enorm geregend had, waardoor het gras tot 1 1/2 m hoog stond, maar ook omdat in het zuidelijk deel steeds meer zwarten rond het park komen wonen, dwz dicht bij de afrastering waar ze gemakkelijk het park kunnen betreden om strikken te zetten. Ik zag foto's van grote stapels strikken die door rangers in het park gevonden waren.
https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... arkas-zuid

Een machtige, prachtige gier...
Wat een misère daar.... !
En niet alleen daar....
Elze.
Wat een misère daar.... !
En niet alleen daar....
Elze.
- hurktoilet
- Contacteer:
Nog een juffertje uit eigen tuin, in dit geval een lantaarntje
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)