Hallo, gisteren lid geworden van dit forum vanwege een vakantie in Noorwegen.
Kan je in Noorwegen contant Euro's wisselen naar contant Kronen?
In Tsjechie kan dit bv via supermarkten zoals Kaufland.
Bedankt voor de respons.
Contant geld wisselen?
Re: Contant geld wisselen?
In de grotere steden en natuurlijk bijvoorbeeld bij luchthavens en vast ook wel in havens waar grote cruiseschepen aanmeren vind je wisselkantoren. Bij banken kun je wisselen en soms zijn daar ook geldautomaten die wisselen. Sommige ondernemers, bijvoorbeeld de eigenaar van een kleine cp of eettentje willen ook wel in euro’s betaald worden. Ik denk niet dat je in supermarkten kunt wisselen. Anders dan in bijvoorbeeld Duitsland rouleert er sowieso weinig contant geld in Noorwegen. In sommige gevallen is het zelfs niet mogelijk om contant te betalen maar worden alleen kaarten geaccepteerd.
Alvast fijne vakantie, Noorwegen is schitterend.
Alvast fijne vakantie, Noorwegen is schitterend.
Eeh, proberen?
Maar ik denk dat je pech hebt. (Je krijgt sowieso een slechte koers.)

EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gewoon geld uit de automaat trekken. En wat je over hebt, daar betaal je mee bij de laatste benzinepomp.
- Eric 1962
Ik denk dat je geen contant geld nodig hebt in Noorwegen.
Misschien een paar 5 kronen muntstukken om op campings te douchen maar daar kun je ook aankomen door ter plaatse deze te bemachtigen.
Gaat dan wel de stand prijs iets omhoog.
In 2022 waren we in Noorwegen, geen contant geld nodig gehad iig.
Deze zomer gaan we voor de 3e keer op rij naar Denemarken en ook hier nemen we geen contant geld mee, ook niet nodig.
Misschien een paar 5 kronen muntstukken om op campings te douchen maar daar kun je ook aankomen door ter plaatse deze te bemachtigen.
Gaat dan wel de stand prijs iets omhoog.
In 2022 waren we in Noorwegen, geen contant geld nodig gehad iig.
Deze zomer gaan we voor de 3e keer op rij naar Denemarken en ook hier nemen we geen contant geld mee, ook niet nodig.
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima