Extra USB-aansluiting

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
hathi

Re: Extra USB-aansluiting

Bericht door hathi »

Ik heb diverse USB aansluitingen aangezien bij mij alles op 12 V draait! ….En tussen Elke usb zit een schakelaartje van €1;50 om de 12 V aan/uit te schakelen ,en dat word nooit vergeten ,aangezien de usb verlichting dan ook nog aan is……
IMG_6893.png
IMG_6893.png (149.81 KiB) 543 keer bekeken
Hans
albertrietjens

Bericht door albertrietjens »

Deze hebben de schakelaar al ingebouwd:

https://nl.aliexpress.com/item/10050059 ... pt=glo2nld

Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (58.98 KiB) 495 keer bekeken
Tommy Turtle

Bericht door Tommy Turtle »

amigob2 schreef:
ma 14 apr 2025, 20:01
voordat je fatsoenlijk advies kunt geven op deze vraag met de TS eerst aan geven wat jij op de USB aansluiting wilt aansluiten.
USB gaat van een paar watt tot 240W
Het gaat hier om mijn GSM en mijn mini-router te laden, dus geen grote slurpers.
Ik ga hem nu eerst aan de andere kant van de camper aanleggen waar ik m aansluit op de vaste USB aansluiting van de camper. Het "probleem" hier is dat deze gewoon hinderlijk ligt, diep onder de tafel in een hoek.
Doordat ik m daar op aanluit is hij in iedergeval goed gezekerd en geschakeld met de hoofdschakelaar

gr Leon
hathi

Bericht door hathi »

Albert schreef : Deze hebben de schakelaar al ingebouwd: ……..Klopt Albert,maar ik heb ze graag spatwaterdicht,en gebruik daarom de Boot uitvoering,kun je ook in de badkamer plaatsen ,daar staan n.m. mijn Scheerapparaat en 2 Tanden borstels USB te laden , precies zoals thuis ,maar dan op 12 V, en niet via de 230v :-B
Hans
Will

Bericht door Will »

Zo hoort het Haïti veel camperaars denken in 230 volt zoals thuis terwijl een camper geheel is ingericht voor 12 volt.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
hathi

Bericht door hathi »

:thumbup: Will , zelfs nog erger :-B …….de meeste apparatuur is tegenwoordig 12/5 Volt ,en word door die dikke 230 V stekker omlaag getransformeerd ,waarom dan weer eerst terug naar 230 V ,terwijl een simpel kabeltje in de USB voldoende is :-B ……..kost alleen maar meer energie die weer terug in die Accu moet!
Hans
jan-

Bericht door jan- »

Niemand begint hier over 230V, behalve hathi.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
hathi

Bericht door hathi »

Daar kan een Camperaar zijn eigen conclusie uit trekken Jan,…..Als je om een USB aansluiting vraagt,gebruik je in ieder geval 12 V ,wat eigen is aan een Camper!…….maar die denkt ,als hij hier leest , He ik moet ook nog een omvormer in de Camper ,en dat is natuurlijk helemaal niet zo ,is enkel voor bijzondere wensen ,maar zeker geen noodzaak !en het geeft tevens minder stroom/ accuproblemen,vooral bij de beginners :?:
Hans
jheeck
Contacteer:

Bericht door jheeck »

In dit specifieke geval gooi je wel wat ruis op de lijn, TS vroeg:
Weet iemand waar het makkelijkste / beste de 12V afgenomen kan worden aldaar.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / 90Ah LiFePO4 / 120Wp solar / EP Levelset / Busbiker.
Doordeweeks SAP-consultant, daarnaast vrijwillig schipper op https://www.deblauwebever.nl
Camper_02

Bericht door Camper_02 »

Bij mijn camper zijn ook alle verbruikers 12 volt en met soortgelijke USB adapters die echt waterdicht zijn en met een ingebouwde aan/uit schakelaar. Maar wij hebben geen fietsen meer vanwege onze leeftijd. Dus geen 220volt nodig.
Met vriendelijke groet,
Gerard
Plaats reactie