dakluik of dekluik voor lijkauto
- annoh
- Contacteer:
Re: dakluik of dekluik voor lijkauto
Ik heb nog geen foto's van interieur. Ik heb wel een schetsje gemaakt.
Op het schetsje zie je blokken in grijs, van links naar rechts:
Deel van matras, is neerklapbaar.
Zitgedeelte, 2 ledig, namelijk links en rechts
Rugleuning, 2 ledig, namelijk links en rechts. Neerklapbaar.
Kopse kant van keuken, alleen linker helft van auto.
Over de slaapbank het volgende:
Veel dinettes in campers zitten beroerd. Dat heeft te maken met zowel de hoek van het zitgedeelte als van de rug. Als harde eis van mijn slaapbank is dat de rugleuning verstelbaar is. Inmiddels heb ik een constructie gevonden, even test opstelling maken, waarbij de rugleuning een verstelbare hoek heeft. Ik ben nog aan het nadenken over verstelbaarheid zitmatras. Ook die hoek is kritisch!
Op het schetsje zie je blokken in grijs, van links naar rechts:
Deel van matras, is neerklapbaar.
Zitgedeelte, 2 ledig, namelijk links en rechts
Rugleuning, 2 ledig, namelijk links en rechts. Neerklapbaar.
Kopse kant van keuken, alleen linker helft van auto.
Over de slaapbank het volgende:
Veel dinettes in campers zitten beroerd. Dat heeft te maken met zowel de hoek van het zitgedeelte als van de rug. Als harde eis van mijn slaapbank is dat de rugleuning verstelbaar is. Inmiddels heb ik een constructie gevonden, even test opstelling maken, waarbij de rugleuning een verstelbare hoek heeft. Ik ben nog aan het nadenken over verstelbaarheid zitmatras. Ook die hoek is kritisch!
Mijn camper in wording viewtopic.php?t=8490523
- De Boer op toer
Wij hebben twee Gebo flushline's en twee Reimo's op het dak liggen en wat Kampo al bevestigd, de Gebo's spatten bij een klein beetje regen al water naar binnen omdat er geen hoge rand op zit, bij de beide Reimo's door de hoge rand bijna geen spatwater.
Ook bij ons sterke condens vorming op de binnenrand en met regen valt er bijna niet te ventileren om het condens probleem op te lossen.
Voordeel is dat je overeen kan lopen, zo sterk zijn ze.
Maar als ik kiezen moest, komen er bij mij geen Gebo's meer op, zit zelfs al te overwegen om ze een keer te verwisselen voor twee Reimo's.
Ook bij ons sterke condens vorming op de binnenrand en met regen valt er bijna niet te ventileren om het condens probleem op te lossen.
Voordeel is dat je overeen kan lopen, zo sterk zijn ze.
Maar als ik kiezen moest, komen er bij mij geen Gebo's meer op, zit zelfs al te overwegen om ze een keer te verwisselen voor twee Reimo's.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer
Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Blog
En wat is het merk want Reimo is een Duitse groothandel die zowat ieder merk verdeeld.
Groeten Kampo
- De Boer op toer
Deze heb ik gemonteerd van Reimo, op de doos stond alleen maar Reimo en verder geen merknaam.
Waarschijnlijk een eigenmerk, hetzelfde type was destijds ook al door camperbouwer Niesmann gemonteerd en heeft er 35 jaar op gezeten.
Waarschijnlijk een eigenmerk, hetzelfde type was destijds ook al door camperbouwer Niesmann gemonteerd en heeft er 35 jaar op gezeten.
Groetn,
Blog
Blog
Het ziet er uit als een basic luik van Fiamma.
Niet echt te vergelijken met de stevige Flushline versie van Gebo, zo dun en fragiel is dit soort witte ABS plastic. En waarschijnlijk meer dan dubbel zo hoog. Kost wel geen drol
Alles kan maar ik zie het niet op die lijkwagen staan.
Niet echt te vergelijken met de stevige Flushline versie van Gebo, zo dun en fragiel is dit soort witte ABS plastic. En waarschijnlijk meer dan dubbel zo hoog. Kost wel geen drol

Alles kan maar ik zie het niet op die lijkwagen staan.
Groeten Kampo
Ik zou een schuifkanteldak (laten) monteren. Lekkage mag niet voorkomen, is óf het gevolg van slechte montage, of gebrek aan onderhoud: vaak zijn verstopte afwateringsgootjes of slangetjes (meestal door de A-stijl naar beneden) de oorzaak.

Pössl Roadcamp R 540 | Citroën Jumper 96 kW (130 pk) 2.0 2019 Euro6 HDi Adblue | "Free Wielie".
Camperforum: Aanpassingen/Upgrades topic
Voorheen: Carado T345 (Fiat Ducato), Land Rover 110 + M416A1 met Columbus Daktent
- annoh
- Contacteer:
Inmiddels heb ik contact gehad met (schuif) kanteldaken. Vanwege andere bolling kan zo'n dak niet geplaatst worden.
- henk en lila
- Contacteer:
Nogmaals Annoh, juist bij regen wil je ventileren. Zeker als je na een natte wandeling binnen stapt. Dat gaat alleen met een normaal camper dakluik. Je zou ook nog een lage paddenstoel kunnen overwegen met ventilator.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- annoh
- Contacteer:
Dat is een heel goede tip! Nooit gedacht aan opspattend water.
Overigens, wij kiezen de streek waar we kamperen altijd uit op basis van 'geen regen'. Tot nu toe altijd gelukt.
Overigens, wij kiezen de streek waar we kamperen altijd uit op basis van 'geen regen'. Tot nu toe altijd gelukt.