Nieuw hier? Stel je even voor!
Re: Nieuw hier? Stel je even voor!
Welkom
Met vriendelijke groet,
Hein en José
Bedford 1979/ Dethleffs alkoof 1994 / Dethleffs integraal 1995/ Hymer B 524 SL/ Pilote P740c
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Hein en José
Bedford 1979/ Dethleffs alkoof 1994 / Dethleffs integraal 1995/ Hymer B 524 SL/ Pilote P740c
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Hallo, wil me even voorstellen
Wilco, 64 jaar uit de Achterhoek
Ik sta op het punt mijn eerste camper te kopen en heb me aangemeld omdat ik als leek vast tegen vragen aanloop waar ik hier de antwoorden op hoop te vinden.
Ben motorrijder, en niet vd hotels en een tentje begin ik te oud voor te worden dus een camper, aanhanger met de motor erachter en doooooor.
Wie weet zijn dr hier wel meer mensen die het net zo doen,
Groet Wilco
Wilco, 64 jaar uit de Achterhoek
Ik sta op het punt mijn eerste camper te kopen en heb me aangemeld omdat ik als leek vast tegen vragen aanloop waar ik hier de antwoorden op hoop te vinden.
Ben motorrijder, en niet vd hotels en een tentje begin ik te oud voor te worden dus een camper, aanhanger met de motor erachter en doooooor.
Wie weet zijn dr hier wel meer mensen die het net zo doen,
Groet Wilco
-
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Wilco,
Ik heb jaren mijn motorscooter achterop de camper gehad.
Nu we een kleine hebben wordt er tijdens de caravan/camper vakanties geen motor meer gereden. Met zijn drieën er op vraagt om een zijspan. Mij lijkt me dat wel een leuke optie maar mijn vrouw is (nog) niet overtuigd.
Voor gebruik achter de personenauto heb ik een lichtgewicht aanhangertje voor 1 motor.
Onze camper heeft (nog) geen trekhaak.
Met mijn 48 jaren vind ik mezelf nog niet te oud voor een tentje
en mijn motor routes zijn misschien iets avontuurlijker dan die van de gemiddelde motorrijder.
Hier nog net mijn vorige motor, een Guzzi V85:
Ik heb jaren mijn motorscooter achterop de camper gehad.
Nu we een kleine hebben wordt er tijdens de caravan/camper vakanties geen motor meer gereden. Met zijn drieën er op vraagt om een zijspan. Mij lijkt me dat wel een leuke optie maar mijn vrouw is (nog) niet overtuigd.
Voor gebruik achter de personenauto heb ik een lichtgewicht aanhangertje voor 1 motor.
Onze camper heeft (nog) geen trekhaak.
Met mijn 48 jaren vind ik mezelf nog niet te oud voor een tentje

Hier nog net mijn vorige motor, een Guzzi V85:
- neanderthaler
Hallo Wilco
ik loop tegen de 70 en ga juist weer is in een tentje kamperen met de motor. Daarvoor heb ik zelf een motorfiets aanhanger gebouwd
om dit jaar en met de camper en de motor in de bus en om weg te gaan en tevens ook met de motor weer is ouderwets op stap te gaan:-B met een tentje daarvoor heb ik nu een klein zonnen paneel aangeschaft voor de board accu aan hanger tzt voor de bed pomp en telefoon en andere div. dingen op te laden
Kijken of dat ook gaat bevallen
ik loop tegen de 70 en ga juist weer is in een tentje kamperen met de motor. Daarvoor heb ik zelf een motorfiets aanhanger gebouwd
om dit jaar en met de camper en de motor in de bus en om weg te gaan en tevens ook met de motor weer is ouderwets op stap te gaan:-B met een tentje daarvoor heb ik nu een klein zonnen paneel aangeschaft voor de board accu aan hanger tzt voor de bed pomp en telefoon en andere div. dingen op te laden
Kijken of dat ook gaat bevallen

- Bijlagen
-
- IMG_20241219_185654.jpg (65.01 KiB) 958 keer bekeken
Laatst gewijzigd door neanderthaler op za 05 apr 2025, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou krijg ik ff een mega deja vu nou ik dat aanhangertje zie,
Is de motor ervoor soms een v strom?
En heet de Neanderthaler eigenlijk Frits?
Zo ja, dan heb ik je bouwprojecten met veel interesse en vooral respect gevolgd
Het is weer eens een kleine wereld
Is de motor ervoor soms een v strom?
En heet de Neanderthaler eigenlijk Frits?
Zo ja, dan heb ik je bouwprojecten met veel interesse en vooral respect gevolgd
Het is weer eens een kleine wereld

- neanderthaler
klopt Wilco40
En welke camper gaat het worden
en zorg dat je motor eventueel erin kan zetten
langslaper 

En welke camper gaat het worden

-
Goedenavond!
Graag praat ik met jullie mee (en maak vooral gebruik van jullie kennis). Ik ben Rozemarijn. Wij hebben voor het eerst een kampeervoertuig. Een oude Volvo 265 ambulance die aan de buitenkant is hersteld in originele kleuren, en van binnen een tweepersoonsbed bevat. We kijken er naar uit om met Frida (zo heet ze) te gaan kamperen! Wel hebben we, als onervaren camper-eigenaren, allerlei vragen. Kamperen is ons niet vreemd, dat hebben we jarenlang gedaan, variërend van wildkamperen met tentje op de rug tot met het hele gezin in een vouwwagen. Maar een kampeervoertuig is dan weer iets heel anders!
Graag praat ik met jullie mee (en maak vooral gebruik van jullie kennis). Ik ben Rozemarijn. Wij hebben voor het eerst een kampeervoertuig. Een oude Volvo 265 ambulance die aan de buitenkant is hersteld in originele kleuren, en van binnen een tweepersoonsbed bevat. We kijken er naar uit om met Frida (zo heet ze) te gaan kamperen! Wel hebben we, als onervaren camper-eigenaren, allerlei vragen. Kamperen is ons niet vreemd, dat hebben we jarenlang gedaan, variërend van wildkamperen met tentje op de rug tot met het hele gezin in een vouwwagen. Maar een kampeervoertuig is dan weer iets heel anders!
neanderthaler schreef: ↑za 05 apr 2025, 21:23klopt Wilco40![]()
En welke camper gaat het wordenen zorg dat je motor eventueel erin kan zetten
langslaper
![]()
Het is een kleintje geworden, een renault trafic
Ik wilde het wel graag een beetje basic houden, net iets luxer dan een tent is al goed voor mij.
De motor gaat dan mee op de aanhanger
Heb een lorries mt1, super compact ding, super stabiel en neemt niks geen ruimte in als ie leeg is, inklappen en rechtop zetten
Welkom Wilco en Volvocamper. Dit is het voorsteltopic, Heb je vragen dan graag een topic aanmaken in het desbetreffende subforum.
-
Wij zijn sinds 12 april 2025 in het bezit van een Hymer Car 312. Een tweepersoons camper op basis van Fiat Ducato uit bouwjaar 2009. De camper is in 2014 ingevoerd in Nederland. De vorige eigenaars zijn zuinig geweest op de wagen en er staan pas 104000 km op de teller. Uitgerust met een Webasto diesel kachel en boiler. De Hymer is nog basic 2009. Niks verprutst, maar ik wil nog wel usb laadpunten, navigatie, achteruitcamera en een solar paneel monteren. Daarvoor ga ik hier op dit forum vast veel goede tips en uitleg vinden.
- Bijlagen
-
- IMG-20250401-WA0003.jpg (152.91 KiB) 291 keer bekeken
Hymer Car 312 op basis van Fiat Ducato, bouwjaar 2009
Welkom! mooie camper hoor..
Met vriendelijke groet,
Hein en José
Hein en José
-
Goedenavond,
Graag stel ik mezelf even voor op het camperforum. Mijn naam is Christina. Mijn vriend en ik zijn sinds dit jaar de trotse eigenaars van een leuke na tweedehands camper: een Dethleffs Globetrotter met een Fiat Ducato uit 2000. Deze verkeert nog in uitstekende staat; we hebben alleen het interieur een beetje opgeknapt.
We zijn van plan om er een half jaar mee op pad te gaan, waarvan de eerste anderhalve maand er inmiddels al op zit. Tot nu toe heb ik veel gehad aan alle informatie op het forum, en ik weet zeker dat ik er in de toekomst nog vaak gebruik van zal maken.
Een fijn weekend toegewenst,
ChristinaPerregrina
Graag stel ik mezelf even voor op het camperforum. Mijn naam is Christina. Mijn vriend en ik zijn sinds dit jaar de trotse eigenaars van een leuke na tweedehands camper: een Dethleffs Globetrotter met een Fiat Ducato uit 2000. Deze verkeert nog in uitstekende staat; we hebben alleen het interieur een beetje opgeknapt.
We zijn van plan om er een half jaar mee op pad te gaan, waarvan de eerste anderhalve maand er inmiddels al op zit. Tot nu toe heb ik veel gehad aan alle informatie op het forum, en ik weet zeker dat ik er in de toekomst nog vaak gebruik van zal maken.
Een fijn weekend toegewenst,
ChristinaPerregrina