Pas op met foto's linken vanuit Flickr

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Pas op met foto's linken vanuit Flickr

Bericht door Aloys »

Wanneer je foto's wilt laten zien in het forum, link die dan niet vanaf Flickr wanneer ze groter zijn dan 1024 pixels breed. Flickr staat dat niet langer toe, zie onderstaand persbericht:
Starting May 15, 2025, Flickr will restrict the downloading of original and large (larger than 1024px) sizes of photos owned by free accounts. If you use a free account, this update applies to both your own content and to content shared by other free members. In addition, videos stored on free accounts will no longer be downloadable once the change takes effect.
Upload ze gewoon in het forum zélf, dan blijven ze (voor altijd?) beschikbaar! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen. We zijn nú onderweg in Frankrijk.
deusjevo

Re: Pas op met foto's linken vanuit Flickr

Bericht door deusjevo »

Dit gaat toch over downloaden en niet linken?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

Wanneer ik hier een link plaats naar een foto op Flickr, en jij klikt erop, dan wordt ie toch gedownload?
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Gaat wel om de gratis users/free accounts.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
pwhooftman

Bericht door pwhooftman »

Sowieso zou ik Flickr, Paste image etc ontmoedigen want na een tijdje verdwijnen de foto's en verliezen topics een groot deel van hun waarde.
deusjevo

Bericht door deusjevo »

Aloys schreef:
wo 16 apr 2025, 9:26
Wanneer ik hier een link plaats naar een foto op Flickr, en jij klikt erop, dan wordt ie toch gedownload?
Volgens mij niet, downloaden is opslaan op een computer of andere geheugen drager.
Ik heb een gratis Flickr account maar volgens mij kun je mijn foto’s wel linken maar niet downloaden.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Aloys
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Aloys »

pwhooftman schreef:
wo 16 apr 2025, 12:37
Sowieso zou ik Flickr, Paste image etc ontmoedigen want na een tijdje verdwijnen de foto's en verliezen topics een groot deel van hun waarde.
Kijk, daar gaat het om! Upload ze dan liever naar het forum zélf.
WimZ

Bericht door WimZ »

deusjevo schreef:
wo 16 apr 2025, 15:20
Ik heb een gratis Flickr account maar volgens mij kun je mijn foto’s wel linken maar niet downloaden.
Foto's die je kunt zien in de browser zijn al gedownload want zo werkt een browser. Alles ophalen en dan laten zien.
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Dat is ook de hele crux van het linken naar foto's op een externe site als Flickr of Postimages en zo voort.
Je belast deze server van het forum niet met de benodigde opslagruimte, maar op het moment dat jouw bericht gelezen wordt, download de software de foto uit jouw link.

Als ik een bericht hier post met de foto's, kan ik maar 3 foto's in een bericht zetten. Met links naar externe servers als Flickr of Postimages, kan ik wel 10 of 20 foto's in 1 bericht linken. Download gebeurt pas bij lezen bericht op de achtergrond en daar merk jij dus niets van, tenzij de server van Flickr of Postimages heel traag is.
hurktoilet
Contacteer:

Bericht door hurktoilet »

EasyBee schreef:
wo 16 apr 2025, 20:35
Dat is ook de hele crux van het linken naar foto's op een externe site als Flickr of Postimages en zo voort.
Je belast deze server van het forum niet met de benodigde opslagruimte, maar op het moment dat jouw bericht gelezen wordt, download de software de foto uit jouw link.
Die foto wordt dan dus inderdaad op aanwijzing van CF door de gebruiker van Flikckr en dergelijke direct naar zijn pc/laptop gedownload en dus ben je dan afhankelijk van de vraag hoe lang die sites dit gebruik mogelijk maken, daar heb je geen invloed op.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Avatar met de inmiddels verkochte rode wolkenridder vervangen door één met onze huidige bus: Goldie
EasyBee

Bericht door EasyBee »

Vandaar de boodschap van Aloys als topicstarter:
als jij een gratis account hebt bij Flickr en grote afbeeldingen daar neerzet, wordt het linken naar die afbeelding na 15 mei niet meer ondersteund.
Plaats reactie