Zelfbouw opstap voor Mercedes Sprinter W906
Re: Zelfbouw opstap voor Mercedes Sprinter W906
Maak gebruik van een elektrisch locker slot om hem te beveiligen en de motor te ontzien
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
De as is gewoon een lange M10 bout met gedeeltelijk draad gesneden, kop er af geslepen en vast gelast in de arm
Alle ander zijn gewoon M10 bouten. Even wat matrial wat ik gebruikt heb
20mm x20mm voor de armen.
Zijplaaten zijn 6mm dik ( 3mm was echt te weinig )
Voorste balk van de step is 2mm dik matriaal , minder was te weinig voor mijn gewicht
Frame is dunwandig.
De truc is om overal waar het moet scharnieren, een bus er in te lassen.
Alle ander zijn gewoon M10 bouten. Even wat matrial wat ik gebruikt heb
20mm x20mm voor de armen.
Zijplaaten zijn 6mm dik ( 3mm was echt te weinig )
Voorste balk van de step is 2mm dik matriaal , minder was te weinig voor mijn gewicht
Frame is dunwandig.
De truc is om overal waar het moet scharnieren, een bus er in te lassen.
- Bijlagen
-
- IMG_20250312_101705.jpg (20.66 KiB) 449 keer bekeken
Met Spaceclaim kun je de geometrie ook testen
door de Actuatorarm1 te selecteren en dan de manipulatie tool aan de binnen kant van de arm te plaatsen https://www.youtube.com/watch?v=b-1a2NI-WpI
Als het iets raars doet iets terug loslaten en weer verder roteren
door de Actuatorarm1 te selecteren en dan de manipulatie tool aan de binnen kant van de arm te plaatsen https://www.youtube.com/watch?v=b-1a2NI-WpI
Als het iets raars doet iets terug loslaten en weer verder roteren
- Bijlagen
-
- step4.zip
- (119.83 KiB) 7 keer gedownload
Bedankt voor het delen, ziet er goed uit en degelijk uit in vergelijking tot de commercieel verkrijgbare.
Ik ga er naar kijken en eventueel aanpassen voor mijn situatie, misschien heb ik 2 tredes nodig, wegaan het zien.
Edit, Ik kan het bestand niet openen in SolidWorks, het is een scdoc file, heb je eventueel een step file?
Ik ga er naar kijken en eventueel aanpassen voor mijn situatie, misschien heb ik 2 tredes nodig, wegaan het zien.
Edit, Ik kan het bestand niet openen in SolidWorks, het is een scdoc file, heb je eventueel een step file?
- jaap van duijn
@ArjanV,
Deze is hand bediend en als je weg rijd zal deze niet vanzelf inklappen
.
Dit model wordt door TEMU ook steeds aangeprezen maar ook hand bediend.
De Project 2000 kosten heel wat meer dacht rond 600 € maar zijn dan wel elektrisch bediend en goed gemonteerd kan met draaiende motor deze niet uit, ergo klapt vanzelf in als motor gestart wordt.
Grtn Jaap van Duijn
Deze is hand bediend en als je weg rijd zal deze niet vanzelf inklappen

Dit model wordt door TEMU ook steeds aangeprezen maar ook hand bediend.
De Project 2000 kosten heel wat meer dacht rond 600 € maar zijn dan wel elektrisch bediend en goed gemonteerd kan met draaiende motor deze niet uit, ergo klapt vanzelf in als motor gestart wordt.
Grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
-
Dankjewel voor het delen van je werk! Goed om te zien dat de opstap werkt en volledig weggeklapt kan worden zonder verlies van bodemvrijheid.
Ik kan je bestand niet lezen, (mac gebruiker) maar je foto’s geven veel informatie. Ik vermoed dat ik voor mijn sprinter de maatvoering iets moet aanpassen omdat het geen 4x4 is. Ik ga maar eerst eens passen met een karton model.
Ik kan je bestand niet lezen, (mac gebruiker) maar je foto’s geven veel informatie. Ik vermoed dat ik voor mijn sprinter de maatvoering iets moet aanpassen omdat het geen 4x4 is. Ik ga maar eerst eens passen met een karton model.