Weet je dat zeker dat je voor de E-auto pas later gaat betalen. Ik heb namelijk van hen een brief gehad dat ze een nacalculatie gaan doen voor de weken dat er niet betaald is vanaf 1-1-2025.LMC591A28JTD schreef: ↑zo 16 feb 2025, 20:52Ik heb namelijk een volledig elektrische auto en dacht ook dat ik vanaf 1-1-2025 motorrijtuigenbelasting zou moeten gaan betalen. Maar dat is niet zo. Mijn Tesla S heeft namelijk een tijdvak tot en met 13 maart 2025 en pas vanaf 14 maart gaat de belastingdienst incasseren. Dit jaar kost het het kwarttarief, volgend jaar het driekwarttarief voor een benzine auto. Hoe logisch kunnen we het maken??
Kennelijk kunnen ze het toch wel een beetje leuker maken .....
Correctie halftarief naar kwarttarief na aankoop verhuurcamper
Re: Correctie halftarief naar kwarttarief na aankoop verhuurcamper
Voertuig importeren? Vraag dan bij ons een gratis BPM-schatting via http://www.sfa-parkstad.nl.
Dat zou best kunnen,…..ze hebben de centjes hard nodig momenteel,en alle beetjes helpen ,ik kreeg jaren terug mijn AOW ook al op de 1 e van de maand terwijl ik het laatst van de maand pas 65 werd,maar dat is ook al lang niet meer
Hans
Dit heeft geen zin want de termijn waarover je betaald blijft staan zoals het altijd is, onafhankelijk van de opheffing schorsing. Dus betaal je altijd de eerste periode 11 feb - 10 mei dan zal dat zo blijven.
Als topicstarter meld ik nog even hoe mijn aanvraag voor het kwarttarief is afgelopen. Nadat de belastingtelefoon me op 13 februari had laten weten dat ik geen bezwaar moest maken tegen het halftarief maar een verzoek moest indienen voor toekenning van het kwarttarief, heb ik op 15 februari het verzoek bijzonder tarief mrb ingediend, met daarbij acht foto's. Vandaag 8 maart kreeg ik de beschikking van de belastingdienst binnen. Op 17 februari is mijn verzoek ontvangen en volgens de beschikking wordt nu kwarttarief toegekend vanaf 11 december 2024, de datum van aankoop. Eind goed al goed dus, want de belastingtelefoon had me laten weten dat het wel "een paar maanden" kon duren voordat het verzoek behandeld zou worden. Iedereen bedankt voor de nuttige inbreng.
En jij bedankt voor deze terugkoppeling.