Kosten vergelijk

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Dorsthorst
Contacteer:

Kosten vergelijk

Bericht door Dorsthorst »

Hallo, ik kreeg vandaag de vraag wat het eigenlijk kost met de camper naar de wintersport. We , ik en een vriend waren 4 dagen skiën in Waidring, 5 nachten op camping Steinplatte, 4 dagen skipas, we hebben deels zelf gekookt, totaal waren we € 550,00 per persoon kwijt incl alles. Dat vond de meneer die de vraag stelde erg weinig. Hij was met kerst geweest, met 6 personen een appartement gehuurd, kosten alleen het appartement € 4500,00 daar komt de rest nog bij, skipas, eten, diesel onderweg. Ik vond dat nogal pittig voor een week, toch? Hij kijkt nu anders aan tegen wintersport met de camper……..
Eric 1962

Re: Kosten vergelijk

Bericht door Eric 1962 »

Dat lijkt een koopje maar..vergis je niet, je hebt moeten investeren in de camper, zijn onderhoud - stalling - verzekering - belasting - noem maar op
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
SkiRon
Contacteer:

Bericht door SkiRon »

had dat appartement gouden kranen of zo, ik was voor een 6-8 persoons appartement in Hinterglemm (duur groot gebied) 2450 kwijt voor 7 nachten met kerst.
Dorsthorst
Contacteer:

Bericht door Dorsthorst »

Dat lijkt een koopje maar..vergis je niet, je hebt moeten investeren in de camper, zijn onderhoud - stalling - verzekering - belasting - noem maar op

Je hebt natuurlijk gelijk, maar we gaan er natuurlijk het hele jaar mee op pad.
Maar men doet soms een beetje meewarig, met de camper naar de sneeuw, dan moet je toch wel erg wanhopig zijn........( ik doe dat al 30 jaar)

Ik weet dat je e.e.a. eigenlijk niet vergelijken kunt maar het werd wel erg stil aan tafel, ik vond dat wel erg leuk.
Bovendien was de vriend in kwestie de eerste keer mee naar de sneeuw met de camper en hij vond het erg leuk....
Die gaat normaal altijd met zijn vrouw in een hotel zitten want de dame in kwestie wil 'savonds zwemmen en in de sauna......... :wink:
AadenAnke

Bericht door AadenAnke »

Tel dat op bij jouw kosten en het verschil is al flink minder :lol: voor alle faciliteiten betaal je ook als je ze niet gebruik. Ontbijt in de camper wat broodjes en klaar in een hotel ruime keuze uit diverse eieren worst kaas koffie thee en zuivel buikje rond en wegwezen. In de camper nog eerst ff opruimen en afwassen dat soort dingen tikken aan. Appartement huren ja wat is beschikbaar en hoe luxe zag pas een 8 persoons advertentie voorbij komen 4 slaapkamers met tv ieder een eigen douche en toilet een separate badkamer met 2 persoonsbad een keuken met van alles wat je kan bedenken ja dat heb je niet in de camper wil je dat ja dan betaal je! Zoals ook al genoemd de kosten van een camper totaal loopt ook aardig op.
Wintersport vakantie voor geen goud kou en sport alle twee iets waar ik niet van hou :shh:

Gr Ad
Lebowski

Bericht door Lebowski »

En het belangrijkste is nog geeneens benoemd, iets dat een Rob vd S (Fiat Ducato L4H3 conversie naar ‘Klein Knoevenstein’) hier ook benadrukte; als er geen sneeuw ligt rij je door naar de volgende lokatie en koop je daar een dagpas.

Anders zit je in je 4500 euro dure appartement temidden de groene weides...
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
beatrix18

Bericht door beatrix18 »

Ik heb het net even uitgerekend wat het me kost als we met onze oude fiets, een tentje, goede slaapzak en een kookstelletje gaan........

Moet ik nu weer opnieuw gaan rekenen want ik hoor dat ik dan maar alleen moet gaan...... :lol3:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag(2x) en hoog, nu VW T6.0, met onderhoudsvrije opstap en leveller, 4 Seasons, AGM, LiFePO4, zonnepaneeltje, Android auto-maat, Aqua Kem en Pressol jerrycan met tuit - 5 liter!

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
rongreven

Bericht door rongreven »

Ach, zo heeft iedereen zijn eigen problemen?

https://youtube.com/shorts/RJAnRrG0vzk?feature=shared
Groet, Ron Greven
3DBen

Bericht door 3DBen »

Als ik alles bij elkaar optel wat ik uitgeef aan mijn camper met reisjes kan ik ook vaak all in op hotel gaan. Maar ik verkies wel mijn camper boven een luxe hotel, andere kiezen dan weer voor het luxe hotel.
Gelukkig dat smaken verschillen...
jepebe

Bericht door jepebe »

Ik heb mijn camper behoorlijk autarkisch gemaakt met zonnepanelen, lifepo zelfbouw accu, planar dieselkachel etc.

Op regenachtige avonden spit ik de diverse sites en apps door op zoek naar leuke plekjes in skigebieden. Zo heb ik elk jaar een aantal plekjes op het oog. Afh van de sneeuwcondities neem ik een paar dagen voor vertrek de beslissing waarheen.

Wij (ik en twee koters van 18 en 15) staan meestal gratis en soms voor een tientje op een camperplaats. Zo dicht mogelijk bij pistes en liften.

De besparing is niet het belangrijkst maar wel een erg prettige bijkomstigheid. Weekje appartement kost toch snel 2000 of meer lijkt me.

De lol van deze manier skien vind ik de keuzevrijheid, het niet hoeven reserveren tot maanden vooraf, en de beste skiplek van dat moment zoeken.

Ook besparend is het overnachten op heen en of terugweg: Ik reserveer ook dan niets. S'avonds een camperplek of perkeerplek, meestal bij een duits kuuroord om ff te relaxen. Meestal rijd ik heen in 1 x en terug met een overnachting. Wij skien meestal een dag of vijf (maar van vroeg tot laat) en dan hebben we het wel een beetje gehad. Dus een dagje later weg en een dagje eerder terug, geen files. terug na de vijfde dag einde middag, en dan de volgende ochtend naar huus toe.

Dit bevalt uitstekend. Ik hoef geen appartementen of hotels hiervoor. Ik schat de besparing op ca 2000-2500 per keer skien.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie