In Nederland is het zo geregeld dat bij problemen met chassisnummers je wordt door verwezen naar de RDW. Daar maak je dan een afspraak en volgt er een identiteitsonderzoek. Als de identiteit vast staat kan er een herinslag van het nummer plaats vinden. Bijvoorbeeld als het nummer weg geroest is en niet meer leesbaar.
Het opnieuw zelf inslaan van het niet of slecht leesbare nummer is verboden.
Na inslag wijzigt de RDW ook de plaats op de kenteken papieren.
In dit geval zal de keuringsinstantie twijfelen of het nummer wel op een vast voertuigdeel is ingeslagen. Daarmee neem ik wel aan dat het nummer compleet leesbaar is en klopt met het kenteken register.
In België zal het anders geregeld zijn.
Hymer chassisnummer
- Bas vd laar
Re: Hymer chassisnummer
Oude Amerikaanse auto's hadden vaak het vin-nummer alleen op een plaatje op het dashboard gepopt, en niks op een chassisbalk o.i.d.
Bij invoer bij de RDW liet ik dan direct het vin-nummer erin rammelen met een apparaat wat een enorme herrie maakt.
Zo'n onderzoek en vin-nummer erin laten zetten is nog vrij duur.
Bij invoer bij de RDW liet ik dan direct het vin-nummer erin rammelen met een apparaat wat een enorme herrie maakt.
Zo'n onderzoek en vin-nummer erin laten zetten is nog vrij duur.
- ducati 900
Wij sloegen de nummers er zelf in, ook bij motorfietsen want daarbij gingen Amerikanen vaak
van het motornummer uit.
Ben.
van het motornummer uit.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
-
lucas0001 schreef: ↑di 28 sep 2021, 21:53mijn hymer b544 is afgekeurd voor de chassisnummer..al rijd ik er al 6jaar mee rond-blijkbaar zou er geknoeid zijn-de nummer staat achter de gasflessen in een uitsparing die volgens hun zelf gefabriceerd is..is geslagen op de polyster ,gelezen dat die in Frankrijk met de hand zijn geslagen wat dus twijfel oplevert blijkbaar -de achterkant is metaal en daarin een opening waar de polyester te zien is met het nummer..is dit origineel? En heeft iemand een foto die hetzelfde laat zien ? Of ben ik de enige ..Hymer B544 citroen 2.5 diesel van 1992 -zou er ergens anders nog een chassisnummer geklopt zijn in metaal geklopt? Hoe kan ik bewijzen dat dit comform is voor deze modellen ..moet een attest hebben voor de keuring ..bij citroen zullen ze het hoogstwaarschijnlijk niet weten en juist die moeten een attest geven..![]()
alvast bedankt Luc
Hallo Luc,
Ik heb ondertussen hetzelfde probleem. Hoe heb jij toen aangetoond dat dit normaal is?
Groet,
Neil
Onder iedere naam + eventuele avatar staat een contacteerknop. Probeer je het via e-mail versturen.
Niet geschoten is altijd mis.
Niet geschoten is altijd mis.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Ik zou de stationschef van het keuringsstation contacteren en best ook de hymerinvoerder. Die invoerder kan dan verklaren wat bij Hymer de normale gang van zaken is.
Bij onze 2017 integraal (Itineo op fiat) is het VIN nr ook te lezen op het chassis via een gat in de gaskast (en het tweede VIN op de radiatorsteun in het motorcompartiment).
Maar als het VIN op het polyester is ingeslagen, dan voldoet het niet aan de eisen. Zo zal Hymer het nooit hebben afgeleverd.
Bij onze 2017 integraal (Itineo op fiat) is het VIN nr ook te lezen op het chassis via een gat in de gaskast (en het tweede VIN op de radiatorsteun in het motorcompartiment).
Maar als het VIN op het polyester is ingeslagen, dan voldoet het niet aan de eisen. Zo zal Hymer het nooit hebben afgeleverd.
H20
-
- Moderator
- Contacteer:
Nu hebben we 2 draadjes lopen over dit zelfde onderwerp.
Voor de duidelijkheid gaan we in dat andere topic verder, dat is recenter.
viewtopic.php?p=2413268#p2413268
Voor de duidelijkheid gaan we in dat andere topic verder, dat is recenter.
viewtopic.php?p=2413268#p2413268