De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Top. Dan hoop ik dat deze Vmax regels meegaan wanneer de grens van 3500 naar 4250kg gaat, kan je vrij rap Duitsland door, op voorwaarde dat er geen Baustelle ist.
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Dat van 3500 naar 4250kg traject gaat nog heel lang duren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Wat is jouw verwachting mbt ingangsdatum?
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
- Marco Polo
- Berichten: 28828
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Kan tot 2028 duren volgens deze site.
https://www.campingtrend.nl/nieuws/eind ... -mogelijk/
Er is echter geen zicht op aanpassing van allerlei regels en tolgelden op basis van gewicht.
Daarom is de verwachting dat 3500kg de standaard blijft in camperland.
https://www.campingtrend.nl/nieuws/eind ... -mogelijk/
Er is echter geen zicht op aanpassing van allerlei regels en tolgelden op basis van gewicht.
Daarom is de verwachting dat 3500kg de standaard blijft in camperland.
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Ik wou net schrijven dat ik voor 2030 niets echt concreets verwacht.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Marco Polo
- Berichten: 28828
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
https://www.acsifreelife.nl/campers/nie ... el-camper/
Deze site verwacht eigenlijk dat de verhoging naar 4250kg voor B in de toekomst niet eens boeiend zal zijn voor camperaars.
En dat zelfs halfintegralen in 2035 (slechts 10 jaar) op 3,5 ton kenteken gewicht elektrisch aangedreven verkrijgbaar zullen zijn.
Deze site verwacht eigenlijk dat de verhoging naar 4250kg voor B in de toekomst niet eens boeiend zal zijn voor camperaars.
En dat zelfs halfintegralen in 2035 (slechts 10 jaar) op 3,5 ton kenteken gewicht elektrisch aangedreven verkrijgbaar zullen zijn.
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Met een laadvermogen van 1kg of een actieradius van 50 km.
Ergens moet dat extra accu gewicht bij komen, of ze moeten ergens meer afsnoepen, een accu pakket weegt toch nog heel wat meer dan een traditionele aandrijflijn.
Ergens moet dat extra accu gewicht bij komen, of ze moeten ergens meer afsnoepen, een accu pakket weegt toch nog heel wat meer dan een traditionele aandrijflijn.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 11 jan 2025, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
- Marco Polo
- Berichten: 28828
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton
Op dit moment……
Maar over 10 jaar?
Niet mijn glazen bol. Ik meld het alleen maar
Maar over 10 jaar?
Niet mijn glazen bol. Ik meld het alleen maar