De keuze: 3,5 ton of 4 ton

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Lebowski
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 31 mei 2024, 12:40

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door Lebowski »

Top. Dan hoop ik dat deze Vmax regels meegaan wanneer de grens van 3500 naar 4250kg gaat, kan je vrij rap Duitsland door, op voorwaarde dat er geen Baustelle ist.
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 9739
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door EasyBee »

Dat van 3500 naar 4250kg traject gaat nog heel lang duren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Lebowski
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 31 mei 2024, 12:40

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door Lebowski »

Wat is jouw verwachting mbt ingangsdatum?
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 28828
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door Marco Polo »

Kan tot 2028 duren volgens deze site.

https://www.campingtrend.nl/nieuws/eind ... -mogelijk/

Er is echter geen zicht op aanpassing van allerlei regels en tolgelden op basis van gewicht.
Daarom is de verwachting dat 3500kg de standaard blijft in camperland.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 9739
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door EasyBee »

Ik wou net schrijven dat ik voor 2030 niets echt concreets verwacht.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 28828
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door Marco Polo »

https://www.acsifreelife.nl/campers/nie ... el-camper/

Deze site verwacht eigenlijk dat de verhoging naar 4250kg voor B in de toekomst niet eens boeiend zal zijn voor camperaars.
En dat zelfs halfintegralen in 2035 (slechts 10 jaar) op 3,5 ton kenteken gewicht elektrisch aangedreven verkrijgbaar zullen zijn.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 1739
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door PJD »

Met een laadvermogen van 1kg of een actieradius van 50 km.
Ergens moet dat extra accu gewicht bij komen, of ze moeten ergens meer afsnoepen, een accu pakket weegt toch nog heel wat meer dan een traditionele aandrijflijn.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 11 jan 2025, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 28828
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De keuze: 3,5 ton of 4 ton



Bericht door Marco Polo »

Op dit moment……
Maar over 10 jaar?
Niet mijn glazen bol. Ik meld het alleen maar :mrgreen:
Plaats reactie