Selfsat Snipe 4 vindt Astra 23.5 niet meer

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Franzel

Re: Selfsat Snipe 4 vindt Astra 23.5 niet meer

Bericht door Franzel »

@gredon.

Nieuwe software was niet nodig geweest op de Zgemma.
Een fastscan was voldoende geweest na de wijziging van 22-23 mei. De wijziging van 3B naar 3C hoefde je niets voor te doen omdat de details identiek bleven.
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
GreDon

Bericht door GreDon »

Franzel, jij weet het kennelijk beter dan dat de ogen van ASAT en van mij waarnemen.
En het heeft niets van doen met een fastscan na de wijziging van 22-23 mei.
Nee, het was de verplaatsing van de zenders van 3B naar 3C die ergens in November is uitgevoerd.
Hier is alles gedaan en werd Astra 3B-3C niet gevonden zonder update. Zat niet in mijn versie van OpenPLI.
Nieuwe versie er op en het liep weer. Maar jij bent de beter weter kennelijk?
Dethleffs T7151-4 EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: >3.500 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC40 T5 PHEV Inscription 2-2022
Afbeelding
Beide ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl
Franzel

Bericht door Franzel »

Laat ik het dan zo zeggen. Ik heb die ervaring niet gehad met eender welke Zgemma ontvanger.
Ik wil met alle vormen van plezier één van de vele Zgemma’s die ik hier heb staan met een software van vóór de verplaatsing van Oktober / November van Astra 3B naar 3C eens testen. Ik moet er wel bij vertellen dat ik dát niet op een Snipe 4 kan testen maar enkel op een standaard schotel.

Maar gezien jouw laatste reactie is mijn drive om dit te testen op een verrekte laag pitje. Dus of ik dat nog ga testen is de vraag.
Hoofdnoorman

Bericht door Hoofdnoorman »

GreDon schreef:
do 09 jan 2025, 11:46
Franzel, jij weet het kennelijk beter dan dat de ogen van ASAT en van mij waarnemen.
En het heeft niets van doen met een fastscan na de wijziging van 22-23 mei.
Nee, het was de verplaatsing van de zenders van 3B naar 3C die ergens in November is uitgevoerd.
Hier is alles gedaan en werd Astra 3B-3C niet gevonden zonder update. Zat niet in mijn versie van OpenPLI.
Nieuwe versie er op en het liep weer. Maar jij bent de beter weter kennelijk?
Ik weet eigenlijk zeker dat jij geen gelijk hebt GreDon.
Zoals al geopperd is, OpenPli heeft totaal niets met de transitie te maken. En ik kan het weten, ik heb 138 stuks Zgemma in beheer.
Voor de juiste zenderlijst was inderdaad een Fastscan voldoende geweest.
Wat wel zou kunnen is dat de "Settings van Hans" niet meer actueel zouden zijn. In enkele gevallen kan het dan zijn dat de Fastscan de juiste waarden niet op de plaats kan krijgen. Heel exemplarisch zou inderdaad de software de schuld kunnen krijgen en misschien was jij net spekkoper. Je kunt dit melden op het OpenPli forum, ik neem aan dat je de weg weet. Overigens, als dit fout gaat, staat er vrijwel altijd in de favorietenlijst een Favoriet met "n/a" aanduiding. Soms wordt deze ook veroorzaakt doordat de gebruiker zelf met DCC of Dreamboxedit een eigen Favorietenlijst aan maakt. De transponderinformatie is dan mogelijk corrupt geworden.
Dus, fastscan is een reguliere methode en in een heel uitzonderlijk geval zou een nieuwe settingslijst inlezen nodig zijn. Dit geldt voor OpenPli 8.3, OpenPli 9 en ook voor de nieuwe OpenPli 9.1

Dus voor de duidelijkheid, OpenPli, OpenATV en alle andere schillen, hebben totaal niets met de transponders te maken. Deze gegevens zitten ook niet in de software maar moeten apart gedownloaded worden onder de aplicaties/plugins "Settings"!
Afbeelding
GreDon

Bericht door GreDon »

@Hoofdnoorman:
Wat een zelfverheerlijking. In de Instelling moet de betreffende satelliet juist staan. Hij had geen 3C en ook geen 3B/3C.
Het gaat dus niet om de ZENDERLIJST. Lezen is zeker niet jouw beste schoolvak?
Ik weet het HEEL ZEKER dat bij mij drie keer fastcan zelfs de oplossing niet bracht. Wel een nieuwere versie van OpenPLI en geen van de versie nummers die jij noemt. Maar kennelijk ben jij een van die serverlijntjes beheerders met je 138 "in beheer zijnde ZGemma's".
Zelfs een gerenomeerd bedrijf als ASAT kon het niet anders oplossen. En daarna was zonder fastscan de zenderlijst 100% in orde.
Dus stop svp met jouw beterweterig commentaar.
Afbeelding
Afbeelding
Teisman

Bericht door Teisman »

Gredon. Geen idee hoe lang je op dit forum zit. Maar als je Hoofdnoorman zou kennen zou je, los van wel of geen gelijk, niet zo'n kwetsend lul verhaal posten.

Grtz Jan

Verstuurd vanaf mijn SM-A556B met Tapatalk

Franzel

Bericht door Franzel »

Misschien dat deze twee screenshots van Zgemma hardware met oude Firmware hem kan overtuigen. Enkel het toevoegen van plaatjes op dit forum lukt mij op dit moment niet vanaf mijn IPhone.
Ik heb enkel een fastscan uitgevoerd. En verder geloof ik het verder wel en ‘I rest my case’. Het is mij wel duidelijk op welk technisch nivo deze gebruiker zich bevindt en kan enkel leden die wél kennis van zaken hebben onderuit schoffelen.

Hier nog even aan toegevoegd. Het is dat ik geen zenderlijst van vóór Oktober / November had liggen, anders had ik je ook dat nog kunnen tonen dat met de verplaatsing van 3B naar 3C ook geen zenderscan noodzakelijk is geweest. Wèl met die fijne wijziging van 22-23 mei waar, naast het feit dat veel draaibare schotels geen lock meer konden krijgen op véél ontvangers even een fastscan uitgevoerd moest worden. Maar dat betrof het eerste probleem van CD. Ik heb tussen 23 Mei en eind September tientallen automatische sets gefixt. Maar goed, wij weten toch niets en jij en Asat wel. :-B

Let op de datum van beide builds.
IMG_0779.jpeg
IMG_0779.jpeg (90.23 KiB) 1377 keer bekeken
IMG_0780.jpeg
IMG_0780.jpeg (97.51 KiB) 1377 keer bekeken
Hoofdnoorman

Tsja bij sommige mensen moet je eerst door muren heen breken en dan nog zullen ze proberen hun eigen gelijk te behouden. Want "en plein public" je ongelijk te bekennen is gewoon moeilijk dus zet je gewoon de andere partij in een duister daglicht.

Jammer dat er zulke mensen zijn, zelf zijn ze dus niet eens in staat om hun eigen ZGemma te programmeren. Een fout zelf opzoeken schijnt deze man ook niet te lukken, dus holt hij naar de verkoper van zijn box en dan denkend dat hun waarheid de waarheid is.
Maar, waar is waar, een geheel nieuwe installatie biedt altijd uitkomst. Dit werkt bij iedere sukkel die een fout anders niet kan vinden.
En nee, ik heb geen server. En ja, ik werk al 38 jaar met satellietsystemen.

@ Franzel
Je merkt wel dat het verdomd lastig is om een kluns de juiste weg te wijzen. Toch even de vraag waarom je nightly builds gebruikt? Verstandiger lijkt mij om de stabiele versies te pakken en OpenPli 9.0 werk als een speer, ook bij jouw beide boxen. Heb jij de combo gekoppeld via de fallback tuner? Lukt dat goed met die Twin SE?
Afbeelding
GreDon

Bericht door GreDon »

Kijk dat bedoel in nu met iemand die denkt altijd alles beter te weten en anderen in een kwaad en dom daglicht te plaatsen.
Installeer eens bij een van jouw 138 lijntjes klanten OpenPLI versie 5 op de ZGemma en kijk of je die aan het werken krijgt met Astra 3C.
Afbeelding
Afbeelding
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Teisman schreef:Gredon. Geen idee hoe lang je op dit forum zit. Maar als je Hoofdnoorman zou kennen zou je, los van wel of geen gelijk, niet zo'n kwetsend lul verhaal posten.

Grtz Jan

Verstuurd vanaf mijn SM-A556B met Tapatalk
+1

Bert
Bert is helaas in februari 2026 overleden.
Hein123

Bericht door Hein123 »

+1
Met vriendelijke groet,
Hein en José

Bedford 1979/ Dethleffs alkoof 1994 / Dethleffs integraal 1995/ Hymer B 524 SL/ Pilote P740c

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
rongreven

Bericht door rongreven »

Is 2! :thumbup:
Groet, Ron Greven
Hoofdnoorman

OpenPli 5?

Haha, man jij leeft dus nog in de middeleeuwen. :lol3: :lol3: :lol3: :bow:
En ik denk het niet beter te weten, ik weet het beter!

Tjonge GreDon. Schaam je over jouw uitlatingen.

PS: Pas even die foute opgave over jouw benzineverbruik aan.
Afbeelding
Franzel

Bericht door Franzel »

@Hoofdnoorman,

Hij is na tig jaar onder zijn steen vandaan gekropen. :-b
OpenPLi 5 is, voor zover ik mij kan herinneren, nooit officieel gereleased. Wel circuleerde er destijds een eigen bouwsel van iemand die PLi erg interessant vond. Deze werden wel vaker door bepaalde dealers die nummertjesgeil waren op de door hen verkochte hardware geplaatst omdat zij 5 beter vonden staan als 4. Deze is dus nooit officieel ondersteund.

Waarom ik de nightly build gebruik is gelegen in het feit dat ik een bepaalde binding heb met OpenPLi. Als sinds het PLi was. Dus dat is nu zo’n dikke 20 jaar. Vanaf begin jaren 90 ben ik overigens ook al actief met satellieten. Daarom weten wij ook niets en Asat en uiteraard de TS weten alles.
Plaats reactie