Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
En laden op een camping à €0,50 per Kwh is een dure aangelegenheid.
Nieuw businessmodel voor de campingeigenaar?
Nieuw businessmodel voor de campingeigenaar?
Groet, Ron Greven
Blijven we toch hangen op het gebruikers (on)gemak op diesel na 900a1000km ff 10 minuten tanken en afrekenen en hub weer door zonder omrijden en zoeken elektrisch met huidige stand van de techniek en handel 150 tot 400km zoeken en omrijden om te laden! Laadtijd 30a45 minuten aan de snellader +eventuele wachttijd tot laadpunt vrij komt! Al je wil rij je met je dieselbus vanuit Rotterdam in een 13a14 uur naar de Zuid Franse kust zeker als je samen rijdt. Elektrisch rijden komt er zeker van. Elektrisch camperen zal wat langer op zich laten wachten maar komt eraan!
Binnensteden ik denk dat ze over een jaar of 20 auto vrij zullen zijn grote parkings aan de rand van de steden en OV om de stad in te gaan al dan niet gratis. Laden en lossen waarschijnlijk alleen met ontheffing misschien zelfs wel alleen afgegeven aan 1 of 2 bedrijven per stad via een concessie verlening! Leuk en gemakkelijk is anders maar nodig is het denk ik wel als we de steden leefbaar willen houden. Stadbewoners zullen dan niet vaak meer de stad uitkomen schat ik zo in
Gr Aad
Binnensteden ik denk dat ze over een jaar of 20 auto vrij zullen zijn grote parkings aan de rand van de steden en OV om de stad in te gaan al dan niet gratis. Laden en lossen waarschijnlijk alleen met ontheffing misschien zelfs wel alleen afgegeven aan 1 of 2 bedrijven per stad via een concessie verlening! Leuk en gemakkelijk is anders maar nodig is het denk ik wel als we de steden leefbaar willen houden. Stadbewoners zullen dan niet vaak meer de stad uitkomen schat ik zo in
Gr Aad
Gaat niks worden geloof me je krijgt in het gezin alleen maar ruzie ik wil om 5 uur eten
Maar dan kan ik de kookplaat niet gebruiken , want de buurman staat zijn camper te laden En de investering van laadpalen
voor campings wort ook nog wat , ze zijn al bezig met toevoegingen voor brandstof shell vind wel iets en dan gaan we gewoon weer door met ons dieseltje zit nog genoeg in de grond
2035 zullen er nog weinig zijn die er in investeren en dit is geen doemdenken maar vooruit kijken
Maar dan kan ik de kookplaat niet gebruiken , want de buurman staat zijn camper te laden En de investering van laadpalen
voor campings wort ook nog wat , ze zijn al bezig met toevoegingen voor brandstof shell vind wel iets en dan gaan we gewoon weer door met ons dieseltje zit nog genoeg in de grond
2035 zullen er nog weinig zijn die er in investeren en dit is geen doemdenken maar vooruit kijken
Is een beetje kort door de bocht en wat achterhaald. Ik rij nu 6 jaar elektrisch, inmiddels 2e e-auto, nu een Tesla standard range, met bijna 400 echte km (de longe range doet al 600 km) en opladen van 10-80% (bij de snellader) in minder dan 20 minuten. De ontwikkelingen gaan momenteel razendsnel, in 2025 komt al de solid state batterij en dan wordt laden (en bereik) nog veel beter. Ja, de e-camper is op dit moment misschien nog een stap te ver, maar ook dat verandert snel.AadenAnke schreef: ↑za 30 nov 2024, 13:05Blijven we toch hangen op het gebruikers (on)gemak op diesel na 900a1000km ff 10 minuten tanken en afrekenen en hub weer door zonder omrijden en zoeken elektrisch met huidige stand van de techniek en handel 150 tot 400km zoeken en omrijden om te laden! Laadtijd 30a45 minuten aan de snellader +eventuele wachttijd tot laadpunt vrij komt! Al je wil rij je met je dieselbus vanuit Rotterdam in een 13a14 uur naar de Zuid Franse kust zeker als je samen rijdt. Elektrisch rijden komt er zeker van. Elektrisch camperen zal wat langer op zich laten wachten maar komt eraan!
Gr Aad
Anders gaan denken of omdenken gaat lastig worden voor velen, men ziet alleen de beren, niet de mogelijkheden.
Van fossiel of Dinosap zoals sommigen het noemen moeten we af, vraag me trouwens af hoelang we nog hebben tot het op is.
Maar er gaat wat veranderen, word het electrisch dan word het electrisch, vind men iets anders, ik laat me verrassen, maar het gaat anders worden in de toekomst en wel op korte termijn.
Van fossiel of Dinosap zoals sommigen het noemen moeten we af, vraag me trouwens af hoelang we nog hebben tot het op is.
Maar er gaat wat veranderen, word het electrisch dan word het electrisch, vind men iets anders, ik laat me verrassen, maar het gaat anders worden in de toekomst en wel op korte termijn.
We roepen allemaal dat het snel gaat maar we zijn al 20 j bezig met E voertuigen .
En een enkeling kan aardig uit de voeten maar de accu,s en auto,s worden ook groter vandaar het verder berijk
maar kijk dan een wat voor investering je daar voor doet is voor de gewone man onbetaalbaar.
en blijft onbetaalbaar, je wort gewoon belazert kijk wat ze doen met zonnepanelen je gaat gewoon er dik voor betalen
in de toekomst
En een enkeling kan aardig uit de voeten maar de accu,s en auto,s worden ook groter vandaar het verder berijk
maar kijk dan een wat voor investering je daar voor doet is voor de gewone man onbetaalbaar.
en blijft onbetaalbaar, je wort gewoon belazert kijk wat ze doen met zonnepanelen je gaat gewoon er dik voor betalen
in de toekomst
Zout water accu in een wissel aanhanger achter de campert, ben je ook met 10 minuten weer weg
Dacht dat dit al gebeurt in de binnenvaart (niet met aanhanger )
Vopper
Dacht dat dit al gebeurt in de binnenvaart (niet met aanhanger )
Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Marco polo schreef;
Mvrgr.Wil
Waarschijnlijk niet want ook dit staat in de kinderschoenen de toekomst zal het leren even geduld.Gaat er niet om dat het de toekomst zal zijn of zou kunnen zijn.
Maar of dat deze specifieke variant al een basis voor een volwaardige camper zou kunnen zijn.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
- DucatoDolf
Je brengt me op ideeën. Kan ik mijn Amerikaan op kosten van de zaak restaureren en als trekker gaan gebruiken Lekker met de 7 liter V8 het centrum van Roffa opschonentranny schreef: ↑za 30 nov 2024, 2:45...DucatoDolf schreef: ↑za 30 nov 2024, 0:18
Nu doe ik ook af en toe hoveniersachtige dingen buiten enzo, dus de 3,5T aanhangwagen kan ik natuurlijk niet met de scooter verslepen. ...
Dat is mede de reden dat de inrichting van m'n inmiddels bijna 55 jaar jonge kampeerbussie zo flexibel en uitneembaar mogelijk moest blijven, want dan kan deze bus ook nog bedrijfsmatig ingezet gaan worden voor het vervoer van gereedschappen/goederen in dit soort milieugebieden.
Want zoals het er nu (nog) voor staat zijn en blijven oldtimers gewoon hartelijk welkom in alle milieu- en zero emission zone's, de enigste beperking die er voor mij rest is dat er slechts 1200 kg aan aanhangergewicht achter m'n Transit MK1 gehangen mag worden maar voor enkel het tuinonderhoud is dat al aardig toereikend.
Met achteruit boeren boer je tegenwoordig ook weer vooruit.
-
Wil je geen last krijgen met de milieu zones dan doe je buitenlandse nummers op je auto!
De camera’s ter controle vergelijken de nummer borden met de Nederlandse database en buitenlandse platen staan er niet in.
Of je huurt een echte buitenlandse zzp in en rijdt met hem mee
De camera’s ter controle vergelijken de nummer borden met de Nederlandse database en buitenlandse platen staan er niet in.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Poolse taxi's, met een katvanger als bestuurder?
Verdienmodel?
Verdienmodel?
Groet, Ron Greven
Hmmm... misschien moet ik dan toch maar even wat van die zolderbalken af gaan halen.Zijspan schreef: ↑zo 01 dec 2024, 11:25Wil je geen last krijgen met de milieu zones dan doe je buitenlandse nummers op je auto!
(en ja, ik weet dat m'n hobbyschuur ook wat netter opgeruimd moet worden )
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gewoon een neutrale plaat gebruiken?
Groet, Ron Greven