Nordkapp dieselheaters
Re: Nordkapp dieselheaters
@Jaap: overweeg eens om de temperatuur sensor te verplaatsen? Bij onze Pössl zit de temperatuur sensor op het keukenblok, zo'n 5 cm onder het werkblad in het "gangetje" tegenover het toilet. Zeker nu we in de huidige camper een Truma CP plus hebben, merken we weinig meer van de schommelingen in de temperatuur.
Buscamper fan
- seth_space
Prima als een bedrijf er gewoon voor uitkomt dat ze de productie naar china verplaatst hebben. Dat zegt verder weinig. Bijv: Vrijwel alle erg dure apple apparatuur komt uit chenzen china.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
Zeker prima maar jet ging erom is deze kachel de uitzondering op heel veel kleurige andere sjineesjes en is er een Europese type goedkeuring.
Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 28 nov 2024, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Misschien mis ik ergens wat, maar waarom maken we ons druk over voorschriften (ECE-R122) die gelden voor voertuigen van de catagorie M,N en O terwijl een camper toch duidelijk onder de categorie SA valt.
Johan en Ina Gols
-
Een camper is M1 SA.johan1950 schreef:Misschien mis ik ergens wat, maar waarom maken we ons druk over voorschriften (ECE-R122) die gelden voor voertuigen van de catagorie M,N en O terwijl een camper toch duidelijk onder de categorie SA valt.
> Lijkt me gewoon dat hij een handige deal heeft gesloten met de Chinese fabrikant.
is niks handig aan, bijna alles wat je op alibaba besteld in grotere aantallen kun je van je eigen merk en doos voorzien
is niks handig aan, bijna alles wat je op alibaba besteld in grotere aantallen kun je van je eigen merk en doos voorzien
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gaat er om of die keuringen/certificaten echt of nep zijn, je hoeft niet handig te zijn om in China wat voor elkaar te krijgen, een beetje geld doet wonderen
Hoax? Kijk toch maar best even naar de link die je zelf post. Lijkt heel hard op "Wij van WC-eend adviseren WC-eend'.seth_space schreef: ↑wo 27 nov 2024, 20:45CE is geen keurmerk maar een verklaring van de fabrikant dat het conform europese normen gebouwd is.
Er is geen china export versie, dat is een hoax bericht. https://www.groups3.com/the-european-ce ... ferent-ce/
Dit bedrijf voldoet volgens eigen zeggen aan meer europese normeringen.
Natuurlijk zegt die invoerder dat. En ik vindt het erg dat je er nog in trapt.
https://europa.eu/youreurope/business/p ... dex_nl.htm
Of als je de EU niet vertrouwt, de link van een bedrijf dat klanten bijstaat bij aankopen in China.
https://www.coolenchina.com/ce-markerin ... uropeenne/
Ik wil helemaal niet zeggen dat alles wat uit China komt rommel is, absoluut niet. Maar de wetgeving daar op consumentenbescherming en eerlijk zakendoen is helemaal niet wat wij westerlingen zijn gewend.
H20
- seth_space
Dat is dus de echokamer waar ik op doelde.
Als het naar vaak genoeg herhaald wordt gaat men het geloven.
https://cemarking.net/chinese-export/
Hier incl reacties in bron van eu commissaris.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/CE_marking
Als het naar vaak genoeg herhaald wordt gaat men het geloven.
https://cemarking.net/chinese-export/
Hier incl reacties in bron van eu commissaris.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/CE_marking
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
- DucatoDolf
Ja dat. Het gaat erom dat een bedrijf de garantie geeft aan de (CE) voorwaarden te voldoen. Dan kan bij een miskleun de desbetreffende verkoper volgens het Europese recht veroordeelt worden. En daar is het in dit topic o.a. om te doen wat betreft de Nordkapp dieselheater.
Sommigen alhier willen volledig geïnformeerd zijn en/of alles volgens de juiste regels/voorschriften bouwen. Dan is het belangrijk dat je een apparaat monteert wat voldoet aan die regels. Over de chineesjes zijn we het denk ik allemaal wel eens dat de verkoper niet thuis gaat geven op het moment dat hier een camper afbrandt omdat die kachel in de fik vliegt. Gebeurt dat met een Nordkapp dan is dat net zo sneu voor de bouwer/eigenaar, maar dan kun die in principe wel verhaal halen bij de verkoper als er toch iets mis zou zijn met het apparaat.
In het aanbiedingen topic werd hier ook over gebabbeld. Er wordt geopperd dat de Nordkapp heater wellicht niet zou voldoen aan de ECE R122 regels. Maar in feite is dat niet eens het belangrijkste. Het gaat om het bedrijf dat claimt er aan te voldoen. Is dat een Europees bedrijf dan valt het onder Europees recht en dan is het op het moment dat er stront aan de knikker is het bedrijf wat de problemen mag oplossen en niet de gebruiker.
Sommigen alhier willen volledig geïnformeerd zijn en/of alles volgens de juiste regels/voorschriften bouwen. Dan is het belangrijk dat je een apparaat monteert wat voldoet aan die regels. Over de chineesjes zijn we het denk ik allemaal wel eens dat de verkoper niet thuis gaat geven op het moment dat hier een camper afbrandt omdat die kachel in de fik vliegt. Gebeurt dat met een Nordkapp dan is dat net zo sneu voor de bouwer/eigenaar, maar dan kun die in principe wel verhaal halen bij de verkoper als er toch iets mis zou zijn met het apparaat.
In het aanbiedingen topic werd hier ook over gebabbeld. Er wordt geopperd dat de Nordkapp heater wellicht niet zou voldoen aan de ECE R122 regels. Maar in feite is dat niet eens het belangrijkste. Het gaat om het bedrijf dat claimt er aan te voldoen. Is dat een Europees bedrijf dan valt het onder Europees recht en dan is het op het moment dat er stront aan de knikker is het bedrijf wat de problemen mag oplossen en niet de gebruiker.
-
Nou vandaag een reactie van die Ierse accrediteur gekregen.
Good afternoon,
I can confirm that the details you have given are those related to our type approval certificate number E24*122R00/06*0056*00, granted to Arctic Spot Oy.
Het is dus wel zeker gelukt om op de Nordkapp een ECE R122 certificering te krijgen. Einde aan alle speculaties het is legitiem.
Good afternoon,
I can confirm that the details you have given are those related to our type approval certificate number E24*122R00/06*0056*00, granted to Arctic Spot Oy.
Het is dus wel zeker gelukt om op de Nordkapp een ECE R122 certificering te krijgen. Einde aan alle speculaties het is legitiem.
- DucatoDolf
Mooi, is dat wantrouwen dus niet nodig geweest.
Dus is dit een mogelijke opvolger voor mijn chinees als die het opgeeft.
Dus is dit een mogelijke opvolger voor mijn chinees als die het opgeeft.
Eindelijk een Chinees die zo slim is van een versie op de markt te brengen die zowel ECE R10 als R122 heeft. Daarvoor is die dan ongeveer 50 euro duurder als de andere Chinezenkopies.
Wat blijft is het verschil in kwaliteit zoals het gietaluminium, de niet waterbestendige printplaat en stekkers en minder montagetoebehoren.
Kortere te verwachten levensduur ?
Waarom brengen de Chinezen enkel goedkope kopies van bestaande Duitse kachels op de markt ?
Even wachten tot ze zelf eens een betere maken en eigen innoverende toestellen brengen.
Wat blijft is het verschil in kwaliteit zoals het gietaluminium, de niet waterbestendige printplaat en stekkers en minder montagetoebehoren.
Kortere te verwachten levensduur ?
Waarom brengen de Chinezen enkel goedkope kopies van bestaande Duitse kachels op de markt ?
Even wachten tot ze zelf eens een betere maken en eigen innoverende toestellen brengen.
Groeten Kampo