Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Een jaar of 3 terug zag ik in de binnenstad van Deventer de schilder met een bakfiets door het voetgangers gebied naar zijn klus gaan dus het kan wel net zo goed dat er ook al jaren vorktrucks rondrijden die 4 ton tillen op elektrisch het kan wel! Maar er zal meer tijd in gaan zitten en de prijs opvoeren!maar bedenk dat als er niets gebeurd we weleens heel snel met elkaar aan hoestend aan het pootje badend zullen zijn! Om dat te voorkomen zullen we wereldwijd toch moeten opschieten met stoppen om van alles waar we van afwillen maar gewoon de lucht in te blazen of het water in te gooien! Zonder lucht (zuurstof) en water kunnen we nu eenmaal niet leven en dat weg werpen/blazen heeft helaas ook nog vele andere gevolgen. Ik ben nu bijna 68 en als er een elektrische camper beschikbaar komt die aan mijn gebruikseisen voldoet binnen zeg 3tot5 jaar is die van mij! Daarna zal devraag hoelang ga ik er nog gebruik van maken ook mee gaan spelen! Net als de Skoda met 5a6000km per jaar kan die nog heel lang mee! Maar gaat die morgen plat dan zal de overweging voor elektrisch 2e hands toch zeker gemaakt worden
Gr Aad
Gr Aad
- Peter LMC
- Berichten: 11114
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Bij mij in de straat ook een DHL verdeelpunt met vele elektrische voertuigen.
Het is allemaal leuk en ook de trucks Van S L etc maar deze rijden allemaal
een rondje rond de kerktoren en staan aan het eind van de dag rit weer aan de laadpaal.
Het is allemaal leuk en ook de trucks Van S L etc maar deze rijden allemaal
een rondje rond de kerktoren en staan aan het eind van de dag rit weer aan de laadpaal.
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Simon Loos rijd echt geen rondje rond de kerk, vaak word er bij de losadressen geladen, en binnenkort komen de nieuwe E Actrossen er aan die tot 500 km kunnen gaan, en dan is een campertje maar een ukkie er naast.
https://www.simonloos.nl/elektrisch-wag ... kers-copy/
Met een beetje geduld of durf van dit soort bedrijven is er genoeg mogelijk, nu nog genoeg voor de echt lange afstand.
https://www.simonloos.nl/elektrisch-wag ... kers-copy/
Met een beetje geduld of durf van dit soort bedrijven is er genoeg mogelijk, nu nog genoeg voor de echt lange afstand.
- henk en lila
- Berichten: 4011
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Opladen met 500 of zelfs 1000 kW vermogen. Stedin, Enexis en Liander worden al wit om de neus.
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- Marco Polo
- Berichten: 28676
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Ik weet dat OV bedrijven bij nieuwe concessies ook de verplichting krijgen E bussen daarom zijn ze al aan het inventariseren waar in welk gebied bedrijven zitten met hun eigen windmolen (meestal boeren) waar ze wat bussen in de nacht kunnen stallen en aan de paal hangen! Stedin en zijn conculega’s doen erg lastig als ze horen 100 of 200 bussen ff aan de prik
Gr Aad
Gr Aad
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Je denkt dat dat niet allang is geregeld door Simon Loos en zijn opdrachtgevers, die laadstations staan allang klaar bij de verschillende DC's waar men vandaan gaat rijden, ze rijden namelijk al een poosje met 65 electrische trucks met een kortere range rond, er zijn wel wat problemen om te laden op vooral hun eigen vestigingen maar dat tackelen ze uiteindelijk wel.henk en lila schreef:Opladen met 500 of zelfs 1000 kW vermogen. Stedin, Enexis en Liander worden al wit om de neus.
Groet, Henk
Ze hebben in een jaar 3 miljoen km er mee gereden, de vraag of de geteste E-Actros meegeteld is.
https://www.truckstar.nl/simon-loos-rij ... ilometers/
- Marco Polo
- Berichten: 28676
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
@ Aad
Niet alleen bij bussen......
Eigenlijk alle grootschalige initiatieven die er "even bij geprikt" moeten worden in het kader van transitie.
Zelfs onderdelen van het net zelf als mega batterijen ontkomen hier niet aan.
Eerst uitbreiden tegen mega kosten die weer verwerkt worden naar de consument in de vorm van gestegen netwerkkosten.
Niet alleen bij bussen......
Eigenlijk alle grootschalige initiatieven die er "even bij geprikt" moeten worden in het kader van transitie.
Zelfs onderdelen van het net zelf als mega batterijen ontkomen hier niet aan.
Eerst uitbreiden tegen mega kosten die weer verwerkt worden naar de consument in de vorm van gestegen netwerkkosten.
- Marco Polo
- Berichten: 28676
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Maar we dwalen af.
Vraag is of campings en camperplaatsen gaan investeren in hoog vermogen laders voor elektrische campers.
En of ze daar de mogelijkheden voor hebben qua netwerk.
In Noorwegen zag je jaren geleden al bij campings van die Tesla laadstations.
Maar beperkt aantal en een best wel laag vermogen volgens mij.
Of je moet voor je stopt of als je in morgen weg gaat naar een snellaad station om weer minimaal een half uur lang weer wat actieradius op te bouwen.
Die 424km haal je niet met een half uurtje laden voor zover ik begrepen heb.
Vraag is of campings en camperplaatsen gaan investeren in hoog vermogen laders voor elektrische campers.
En of ze daar de mogelijkheden voor hebben qua netwerk.
In Noorwegen zag je jaren geleden al bij campings van die Tesla laadstations.
Maar beperkt aantal en een best wel laag vermogen volgens mij.
Of je moet voor je stopt of als je in morgen weg gaat naar een snellaad station om weer minimaal een half uur lang weer wat actieradius op te bouwen.
Die 424km haal je niet met een half uurtje laden voor zover ik begrepen heb.
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Je staat op een camping/camperplaats, dan lijkt het mij dat je daar langer staat, dus op gewoon 230 moet die ook wel langzaam volkomen, je staat er meestal wel minstens 10 uur.
Ik zie dus weer een argument van kan niet, allemaal beren, lastig, onmogelijk, alles moet snel, helemaal niet nodig, men moet gaan omdenken.
Net als de accu opladen, dat moet je doen als je kan, niet als je moet.
Ik zie dus weer een argument van kan niet, allemaal beren, lastig, onmogelijk, alles moet snel, helemaal niet nodig, men moet gaan omdenken.
Net als de accu opladen, dat moet je doen als je kan, niet als je moet.
- Marco Polo
- Berichten: 28676
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Je hebt gelijk
Vraag me alleen af hoe dat gaat op de 230v
Zeker nu al veel campings en vooral camperplaatsen deze flink afknijpen.
Bij 16 ampère aansluiting - wat eigenlijk niet eens standaard is op een camperplaats - ben je een uur of 30 bezig om een lege accu - van de nieuwe e-Ducato - volledig vol te krijgen met 110kWh.
Verbruik je verder nog niets met de camper zelf.
Om een beetje leuk te laden moet je al snel een 30A aansluiting hebben.
Anders kan je alsnog naar de snellader of een paar dagen blijven staan.
En verplicht elke dag 1 of meer keer aan de stekker.
Veel mensen bouwen de e-installatie van de camper juist zodanig om zo min mogelijk aan de stekker te staan.
Vraag me alleen af hoe dat gaat op de 230v
Zeker nu al veel campings en vooral camperplaatsen deze flink afknijpen.
Bij 16 ampère aansluiting - wat eigenlijk niet eens standaard is op een camperplaats - ben je een uur of 30 bezig om een lege accu - van de nieuwe e-Ducato - volledig vol te krijgen met 110kWh.
Verbruik je verder nog niets met de camper zelf.
Om een beetje leuk te laden moet je al snel een 30A aansluiting hebben.
Anders kan je alsnog naar de snellader of een paar dagen blijven staan.
En verplicht elke dag 1 of meer keer aan de stekker.
Veel mensen bouwen de e-installatie van de camper juist zodanig om zo min mogelijk aan de stekker te staan.
- DucatoDolf
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Ik dacht al, er is toch al lang een E-Ducato. Maar dit bericht gaat dan om het nieuwe model. Van de eerste E-Ducato is er een omgebouwd door een jong stel wat ik een jaar of wat geleden las in een van de camperbladen. Die hadden nog wat kinderziektes met de importeur op te lossen, maar waren uiteindelijk redelijk positief. Ik hoop dat artikel nog eens terug te vinden in de zooi hier en misschien het stel op te sporen en te checken hoe het hen en de E-Ducato inmiddels vergaat.Camperbassie schreef: ↑do 28 nov 2024, 17:29Zou wel ff onder de kap willen kijken of deze echt nieuw ontwikkeld is. Al een jaar of 3 sleutelen ze een e- setje in een gewone Ducato. Daar zijn wat testen mee gedaan als bakwagen maar geen echt succes. De vorige E Ducato bakwagen is byv 400kg zwaarder als de Maxum E deliver, die een wagen is ontwikkeld als elektrisch. Wie heeft onder de kap foto's.
En leuk die actieradius masr nu met vol ingebouwde camper en niet aërodynamische panelen luifel max fan meer bouwhoogte. En dan nog eens testen.
Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Op het moment heb ik een klus in noorden van R'dam. Vanuit Zuid een drama met de auto, lees camper/klusbus. Ik heb m'n gereedschap en materialen gebracht met de camper/klusbus en rijd nu elke dag op de (recent gekochte) e-scooter van mijn vrouw er naar toe. Sneller, goedkoper en ook leuk . En tevens meteen een test om te kijken hoe ik straks het ZE gezeik kan bevechten. (ik dacht met de camper de dans te ontspringen, maar bij zakelijk gebruik wordt je in principe ook geweerd met een dieselcamper) Zelfs in de koude valt het me enorm mee. Alleen echte hoosregen doe ik (nog) niet. Beetje miezer is met een regenpakkie goed te doorstaan. Met het nieuwe motorrijbewijs misschien zo'n BMW overdekte scooter. Enfin, ik ben nog aan het oriënteren waar mijn focus komt te liggen, maar echt grote dingen vervoer ik niet met de camper/klusbus. Een karretje achter de scooter waar mijn euronorm kratten op kunnen zou ook prima kunnen werken. Een e-bakfiets lijkt ook leuk, maar ik vind 25km/u net te traag. De 45km/u die mijn scootertje haalt is rap zat om in een kleine ring rond R'dam net zo snel op plaats te zijn van bestemming als de auto. De grote spullen als plaatmateriaal zal ik dan moeten laten bezorgen, maar dat doen al heel veel aannemers/klussers. Dat is dus gewoon omdenken en de vervoersvraag bij de leverancier neer leggen.
Nu doe ik ook af en toe hoveniersachtige dingen buiten enzo, dus de 3,5T aanhangwagen kan ik natuurlijk niet met de scooter verslepen. Dus wellicht dat mijn focus in het werk van overheidswege een wending gaat krijgen.
Ik wacht het jojo bestuur voorlopig gewoon even af, investeer intussen in noodoplossingen en koop wellicht over een jaar of 5-10 een (2ehands) E-Ducato die als nieuwe camper/klusbus gaat fungeren.
Laatst gewijzigd door DucatoDolf op za 30 nov 2024, 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco Polo
- Berichten: 28676
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Net via de ANWB een route uitgerekend naar Split in Kroatië met genoemde e-Ducato (110kWh L4H3).
1660km totaal.
Met ongeveer 10 uur laadtijd gedurende de reis van in totaal 26 uur.
Goede nieuws is dat het kan.
Zoals PJD al zegt. Denken in mogelijkheden.
Wat sommige mensen misschien wat minder vinden is dat je elke 100 a 120km even een 40 a 50 minuten aan de snellader moet langs de snelweg.
1660km totaal.
Met ongeveer 10 uur laadtijd gedurende de reis van in totaal 26 uur.
Goede nieuws is dat het kan.
Zoals PJD al zegt. Denken in mogelijkheden.
Wat sommige mensen misschien wat minder vinden is dat je elke 100 a 120km even een 40 a 50 minuten aan de snellader moet langs de snelweg.
- DucatoDolf
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe Fiat e-Ducato haalt 424 km bij WLTP-test
Die lange heen- en terugreis is voor veel camperaars denk ik inderdaad de bottleneck. In principe is wat jij schetst uurtje op uurtje af. Want je hebt ook niet altijd plek bij de laadpaal, dus die 40-50 minuten kunnen zomaar heel wat langer worden. Ik zou het wat reizen betreft prima kunnen/willen doen. Wij reizen ook niet veel per dag. Alleen willen we wel in max 2 dagen 1500km verderop zitten. Dat vereist dan wel hele goede planning, iets waar we dus juist absoluut geen behoefte aan hebben op vakantie. Maar ja, wie weet is het over een jaar of 10 allemaal veel beter ontwikkeld en lachen we om dit topic.
Ik denk dan altijd aan dat filmpje waarin mensen in de '90er jaren gevraagd wordt of ze een GSM willen hebben.
Ik denk dan altijd aan dat filmpje waarin mensen in de '90er jaren gevraagd wordt of ze een GSM willen hebben.