Hallo,
Mijn naam is Teun en ik zou graag advies willen vragen over een omvormer.
Deze zit bij mij ingebouwd in een burstner ixeo 680.
Nu hebben we per ongeluk kennelijk een verkeerd koffiezetapparaat gebruikt en nu doen mijn stopcontacten het niet meer. Wel als ik aan 230v sta.
Men geeft aan dat dit te resetten is. Heb dit geprobeerd door de aardlekschakelaar uit te zetten en de plus pool eraf te halen maar dit werkt niet.
Iemand een idee?
Grts Teun
Omvormer resetten?
-
Re: Omvormer resetten ?
Misschien beter om deze vraag in Hoofdstuk Algemeen of Techniek te zetten ? Dit Hoofdstuk gaat over reizen.
Waarschijnlijk is de omvormer stuk, te zwaar belast geweest. Koffie moet je gewoon op 230 volt of gas maken.
Wat is dat toch met die koffie.
Mvrgr.Wil
Wat is dat toch met die koffie.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Omvormer overbelast. Afhankelijk van het type (/kwaliteit) en hoe ie aangesloten zit:
- Is de omvormer te resetten en is er een automaat oid getript (weer in te schakelen)
- Is de zekering van de omvormer gesprongen (= zekering vervangen)
- Is de omvormer defect
In alle gevallen kan de dealer of iemand in je buurt met een multimetertje dat in 5min beoordelen.
Vervangen/fixen is afhankelijk van wat er exact aan de hand is natuurlijk.
- Is de omvormer te resetten en is er een automaat oid getript (weer in te schakelen)
- Is de zekering van de omvormer gesprongen (= zekering vervangen)
- Is de omvormer defect
In alle gevallen kan de dealer of iemand in je buurt met een multimetertje dat in 5min beoordelen.
Vervangen/fixen is afhankelijk van wat er exact aan de hand is natuurlijk.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- DucatoDolf
Kun je nagaan om welke omvormer het gaat? Merk/type, fotootje misschien? Je aardlek zit vaak niet op de omvormer zelf, dus misschien ff op zoek naar het apparaat zelf?
En waar heb je de pluspool vanaf gehaald? De accu of de omvormer?
En waar heb je de pluspool vanaf gehaald? De accu of de omvormer?