Denk je dat ik achterlijk ben? Dat doe ik uiteraard ook, en bij mij werkt het dus niet. Zodra ik mijn camperprofiel kies, denkt Sygic dat ik een vrachtwagen bestuur. Ik zie dat niet alleen aan die maximum snelheid van 90 km/uur (daar kan ik mee leven), maar ook aan allerlei wegen die plotseling grijs zijn en worden vermeden bij het berekenen van routes. Vlak bij mij in de buurt is zo’n weg, dus na iedere update hoef ik alleen maar even naar de kaart te kijken om te zien dat het probleem wéér niet is opgelost.
Tip: Sygic Camper Mode
-
- Contacteer:
Re: Tip: Sygic Camper Mode
-
- Contacteer:
Ter illustratie: eerst de kaart als ik het profiel van mijn gewone auto heb geselecteerd:
En dan de kaart als ik het profiel van mijn camper heb geselecteerd:
Kijk naar de weg die langs de Oude Rijn loopt. Die is plotseling grijs. Dat komt omdat er een verbod is voor vrachtwagens om door het dorp te rijden. Sygic denkt dus dat dit voor mijn camper ook geldt, terwijl ik daarvoor heb ingevuld dat die 3400 kilo weegt.Re: Tip: Sygic Camper Mode
Verbod voor vrachtwagens hangt toch niet van de mtm van het voertuig af maar is een klasse, N1 dacht ik terwijl de personenwagen een M1 is? Hier zit het probleem nl. volgens mij.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
In het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) zijn vrachtauto's gedefinieerd als: 'motorvoertuig, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximummassa meer bedraagt dan 3.500 kg'
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
-
Zie net dat er verbeteringen zijn als ik het "camperprofiel" kies in mijn Iphone. Zie ook in de appstore dat het momenteel versie 24.7.0 is van 2 dagen geleden. Mijn referentieadres is alvast bereikbaar (camperplaats Sittard aan het zwembad). Maar mijn eigen huisadres nog niet. Morgens eens uitproberen al rijdende. Bij android (tablet) is het nog steeds versie 24.5.2 van 20 september.
-
- Contacteer:
Ik had die laatste update nog niet binnengekregen, maar het probleem is ook nu nog niet opgelost. Ik zie hetzelfde verschil in kaartweergave tussen het camperprofiel en het gewone auto profiel.
Vandaag getest. Als camper op 3.6 ton staat dan worden op de kaart de wegen die ik niet in mag, getoond met het bord 3.5 t. Indien camper op 3.4 t staat ingesteld, zijn dezelfde straten niet gemarkeerd. Bug blijkbaar opgelost.
H20
Kan het niet gewoon zijn dat de lokale overheid aan de kaartenmakers de routes doorgeven waar ze liever geen grote voertuigen zien (bus, vrachtwagen, campers). Net zoals ze doorgeven dat je beter de rondgaande wegen gebruikt i.p.v. de binnendoorwegen door de dorpskernen.JohanElzenga schreef: ↑zo 24 nov 2024, 0:06Ter illustratie: eerst de kaart als ik het profiel van mijn gewone auto heb geselecteerd:
IMG_1517.png
En dan de kaart als ik het profiel van mijn camper heb geselecteerd:
IMG_1518.png
Kijk naar de weg die langs de Oude Rijn loopt. Die is plotseling grijs. Dat komt omdat er een verbod is voor vrachtwagens om door het dorp te rijden. Sygic denkt dus dat dit voor mijn camper ook geldt, terwijl ik daarvoor heb ingevuld dat die 3400 kilo weegt.
Als ik in google streetview kijk naar de dorpsstraat op jouw kaart, dan is dat zeker goed mogelijk.
H20
-
- Contacteer:
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat kaartmakers daarop in zouden gaan. Zij moet accurate kaarten maken, geen kaarten zoals lokale bestuurders dat graag zouden willen zien. In mijn dorp is de situatie duidelijk. Er geldt een inrijdverbod voor vrachtwagens (met uitzondering van bestemmingsverkeer), en Sygic gebruikt (ten onrechte) de regels voor vrachtwagens in de campermodule. We zien dat ook bij de maximum snelheid op snelwegen, en ook op veel andere plaatsen zie ik die verschillen in de kaart als ik overschakel van mijn auto-profiel naar mijn camper-profiel. Overigens pakt Sygic juist vaak binnendoorwegen door dorpskernen waar een prima rondweg beschikbaar is, dus dat is precies in tegenspraak van wat jij denkt.
Lees dit dan eens https://www.mobiliteit.nl/mobiliteitsbe ... ogle-maps/
-
- Contacteer:
OK, maar dit gaat vooral over het aanpassen van verkeerde informatie. Daar is hier geen sprake van. En vragen om een weg die langs een school loopt te ontzien is niet hetzelfde als een kaartmaker vragen om een heel dorp af te sluiten voor vrachtverkeer, zonder dat daar werkelijk sprake van is. Dat gaat veel verder en dat leidt mogelijk juist tot gevaarlijke situaties, omdat de app dan omleidingsroutes gaat zoeken die veel riskanter kunnen zijn. Als ik Sygic route naar mijn huis zou volgen, dan zou ik met mijn camper over de Lage Waard moeten rijden (de weg aan de andere rand van het dorp). Dat is een hele smalle weg, met veel fietsers en ook vaak zwaar landbouw verkeer. Daar wil je echt niet met een camper rijden als je daar niets te zoeken hebt…
Ik heb al laten zien dat in mijn dorp echt een inrijdverbod voor vrachtwagens is, dus van een verzoek van plaatselijke autoriteiten is hier geen sprake. Dat Sygic gegevens voor vrachtwagens gebruikt in de campermodule is inmiddels duidelijk. Alle gebruikers klagen daar over. Het is ook weer niet zo onverwacht, aangezien Sygic een oudere ‘Sygic Truck & Camper’ app heeft. Die campermodule voor de gewone app is ongetwijfeld uit die Truck app overgezet, inclusief al de bugs die daar in zitten.
Ik heb al laten zien dat in mijn dorp echt een inrijdverbod voor vrachtwagens is, dus van een verzoek van plaatselijke autoriteiten is hier geen sprake. Dat Sygic gegevens voor vrachtwagens gebruikt in de campermodule is inmiddels duidelijk. Alle gebruikers klagen daar over. Het is ook weer niet zo onverwacht, aangezien Sygic een oudere ‘Sygic Truck & Camper’ app heeft. Die campermodule voor de gewone app is ongetwijfeld uit die Truck app overgezet, inclusief al de bugs die daar in zitten.
Ik heb even een gekraakte Sygic Truck (versie 28.9.2.142 (SDK 25.9.6, Profi 0.12.5.28)) uitgeprobeerd. Deze heeft 4 profielen. Het auto profiel kan ik geen maten wijzigen, het camper profiel vraagt niet om Euro klasse, het vrachtwagen profiel ook niet. Wel kan ik het bestelbus profiel aanpassen met maten en de Euro klasse, of dit profiel de verboden voor vrachtwagens volgt weet ik nog niet. Wil ik hiervandaan Utrecht Centrum in dan mag dit wel met de auto en bestelbus maar niet met de camper en vrachtwagen.
-
- Contacteer:
Dat duidt inderdaad op hetzelfde probleem als de campermodule in de gewone app: campers worden behandeld als vrachtwagens, zelfs als je een gewicht van <3500 kilo invoert. In de Truck app zou je dit mogelijk kunnen oplossen door het bestelwagenprofiel te gebruiken voor je camper, maar de campermodule in de gewone app heeft die optie niet.
In de gewone sygic versie waar de je de campermode kan kopen, kan je wel de euronorm ingeven, zowel bij de personenauto als bij de camper.
H20