Test je verkeersregels
Re: Test je verkeersregels
Blijkbaar moet ik wat beter in m'n achteruitkijkspiegel kijken die ik in de dagelijkse praktijk dus niet heb.
Maar 4 vragen fout dus blijkbaar toch nog net geslaagd... dat zou m'n verzekeraar ook wel mogen belonen door m'n no-claim korting nog wat verder op te hogen als die 80% maximaal.
Maar 4 vragen fout dus blijkbaar toch nog net geslaagd... dat zou m'n verzekeraar ook wel mogen belonen door m'n no-claim korting nog wat verder op te hogen als die 80% maximaal.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
De vragen opstellers: gezakt!
Na een heftig ongeval met een puber(met wonderbaarlijk goede afloop) en jarenlang schade vrij rijden, laat ik mijn gas toch iets eerder los of rem af!
En verder ben ik ver van truttig!(!)
Peter
Na een heftig ongeval met een puber(met wonderbaarlijk goede afloop) en jarenlang schade vrij rijden, laat ik mijn gas toch iets eerder los of rem af!
En verder ben ik ver van truttig!(!)
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6.0, met onderhoudsvrije opstap en leveller, 4 Seasons, AGM, LiFePO4, Android, zonnepaneeltje en Aqua Kem.
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B)
De eerste vraag gaat al niet over verkeersregels
1. Wat kun je hier het beste doen?
Remmen
Gas loslaten
Niets
En zonder de snelheid te weten zijn alle 3 de antwoorden mogelijk
1. Wat kun je hier het beste doen?
Remmen
Gas loslaten
Niets
En zonder de snelheid te weten zijn alle 3 de antwoorden mogelijk
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Dat bedoel ik met vage onduidelijke vragen.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
- Eric 1962
Er staat toch duidelijk 50 onder in beeld..
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Maar dan nog...de foto van de brandweerwagen moet maar net je oog op het lichte puntje op de cabine vallen. De foto op de snelweg: de knipperende richting aanwijzer suggereert dat de bestuurder je niet ziet. De wegenverkeerswet geeft volgens mij n.l. expliciet aan dat je pas richting aan mag geven om van rijstrook te wisselen "nadat u er zich van overtuigd hebt dat dit veilig en zonder andere weggebruikers te hinderen kan". En verder: zeker met fietsende kinderen/pubers ben ik helemaal op mijn hoede...daar waar niets of gas los het goede antwoord is, is gas los of remmen ook absoluut niet verkeerd.
Buscamper fan
Duidelijk 50 ?
Wat is 50
- 50 km/h ?
van wat
- auto waar je in zit ?
- te gemoed koment Mercedes ?
- Maximum snelheid ?
Het gaat namelijk over die Mercedes die van de ander kant af komt, het zou kunnen zijn dat die stil staat.
Dan kun je gewoon door rijden
Helemaal niks duidelijk aan
Dit valt me behoorlijk tegen van de ANWB
Wat is 50
- 50 km/h ?
van wat
- auto waar je in zit ?
- te gemoed koment Mercedes ?
- Maximum snelheid ?
Het gaat namelijk over die Mercedes die van de ander kant af komt, het zou kunnen zijn dat die stil staat.
Dan kun je gewoon door rijden
Helemaal niks duidelijk aan
Dit valt me behoorlijk tegen van de ANWB
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
zelf nadenken is ook helemaal niet verkeerd
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Degene met een hoop opmerkingen hadden waarschijnlijk een onvoldoende en proberen de zaak zo recht te lullen.
Want het ligt tenslotte nooit aan jezelf.
Want het ligt tenslotte nooit aan jezelf.
- Stieneke en Donald
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Bijzonder. Ik dacht dat juist bij de eerste vraag wél om een verkeersregel ging. Omdat de geparkeerde auto op mijn weghelft staat moet ik immers wel stoppen om het tegemoetkomend verkeer voor te gaan. Ik kon me van mijn theorie-examens trouwens niet herinneren dat d.m.v. van vragen getest werd of ik situaties goed in kon schatten, maar in de praktijkexamens werd dat natuurlijk wel meegenomen. Ooit tijdens eerste rijlessen een ingreep gehad en er werden ook wel vragen gesteld als: “waarom stop je hier”.
Drie foutjes, dus geslaagd. Vond wel de vraag met de voetganger die klaarblijkelijk op het gras loopt discutabel, mijns inziens geen rechtdoor 'op dezelfde weg' maar ala. En als er een brandweerwagen wordt bijgehaald lijkt het me wel voor de hand liggen dat je kijkt of er signalen gevoerd worden.
Eugene
Leuk!
Voor de mopperaars: het is ook een beetje een IQ test.
Op de lagere school 0 fouten bij mijn verkeersdiploma. Ondertussen 2 fouten.
Voor de mopperaars: het is ook een beetje een IQ test.
Op de lagere school 0 fouten bij mijn verkeersdiploma. Ondertussen 2 fouten.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705 Ford Transit Connect zelfbouw minicamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909 Pössl Roadcamp 540 R buscamper