Hallo allemaal,
Ik heb een Peugeot Boxer L2H1 uit 2005 gekocht die door de vorige eigenaar als kampeerauto is geregistreerd, maar gewoon als werkbus is gebruikt. Dat wil zeggen, er zit een heel basic keukentje in en zo'n houten omklapbank/bed die nooit bedoeld is om op te slapen. Het voor ons doorslaggevende voordeel aan deze bus is dat er al een hefdak in zit (anders zou hij door de hoogte niet voldoen aan de RDW-eisen). Het is een fijne 2.8 HDi en heeft pas 100.000 km op de teller staan. Ondanks Euro 3 kan hij dus nog wel een tijdje mee. De bedoeling is er een volwaardige buscamper van te maken. Daarover later meer. Er staan enorm veel handige tips op dit forum, dus ik heb nog uren leesplezier te gaan.
Ondanks die lage kilometerstand heeft de bestuurdersstoel behoorlijke instapschade. De zijwang van de zitting aan de portierkant is er vrijwel helemaal af. Zoals elders op het forum staat en mijn ervaring inmiddels ook is, zijn dit soort stoelen vrijwel alleen via handelaren te krijgen, die rustig 250 euro willen hebben voor een alsnog smerig en goed gebruikt exemplaar. Op zoek dus naar een alternatief.
We willen de opstelling met het voorbankje behouden, zodat we er met z'n drieën in kunnen. Ik wil graag het meubilair bij elkaar laten passen, dus als er een andere stoel in komt, dan vervang ik het bankje ook. In die zin is er voldoende keus aan tweedehands meubilair. Maar, het zou fijn zijn om voor een 'makkelijke' oplossing te gaan en niet te hoeven zagen in stoelonderstellen enzo. Voor een dergelijke Boxer/Ducato/Jumper is niet zo heel veel meer te krijgen voor een schappelijke prijs, maar voor het nieuwere model wemelt het van de stoelen en banken op Marktplaats. Bovendien hebben die m.i. veel betere stoffen bekleding.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van Ducato etc. X250- of X290-stoelen (dus na 2006) in het type van voor die tijd? Past dat 1 op 1?
Stoelen Fiat Ducato/Peugeot Boxer 244
-
Re: Stoelen Ducato/Boxer 244
Makkelijkste manier om het op te lossen: zoek een andere stoel met identieke rails en plaats deze stoel in je wagen. Veel mensen met VW busjes plaatsen Audi RS sportstoelen omdat alles uit de VAG groep vrijwel zonder problemen op elkaar past ware het Lego blokken. Stellantis zal ook deze mogelijkheid bieden en wellicht is er overlap met andere merken buiten de groep.
Succes en ik zie graag hoe je het opgelost hebt.
Succes en ik zie graag hoe je het opgelost hebt.
Klik voor de samenvatting van mijn camperdroom, je gaat daarmee naar het eerste bericht van mijn bouwtopic. Dit bericht is altijd actueel en bevat de laatste stand der zaken.
- DucatoDolf
Re: Stoelen Fiat Ducato/Peugeot Boxer 244
En een nieuwe schuimvulling en stoelhoes?
https://motone.eu/nl/interior-fittings- ... sJEALw_wcB
of
https://www.carseatsandparts.com/produc ... 2002-2008/
Ff goed uitzoeken welk model
https://motone.eu/nl/interior-fittings- ... sJEALw_wcB
of
https://www.carseatsandparts.com/produc ... 2002-2008/
Ff goed uitzoeken welk model
Of neem eens contact op met medeforummer T-Jay viewtopic.php?p=2150517#p2150517
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
En als het forumlid uit Zeeland het niet voor je is (hij was best redelijk met zijn prijzen hoe het nu is ) dan heb je nog de mogelijkheid van een Renault stoel er is 1 model waar draaistoelen inzitten vraag me niet welk met een klein beetje werk en wat handigheid kun je bijna elke autostoel wel monteren in jouw wagen
Gr Aad
Gr Aad
-
Dank allen! Het zitschuim vervangen zou een oplossing zijn, maar dan is de bekleding nog steeds kapot en ik vraag me af of er aan de juiste bekleding te komen is. Stoelhoezen zie ik niet zo zitten. Mocht bij iemand bekend zijn of de stoelen uit een nieuwer type passen, dan hoor ik het graag.
En anders ga ik aan de klus met een setje uit een andere auto. Of ik moet nog een juiste stoel voor een schappelijke prijs vinden
En anders ga ik aan de klus met een setje uit een andere auto. Of ik moet nog een juiste stoel voor een schappelijke prijs vinden
Informeer eens bij Boomkamp Trading in Almelo voor vervangende stoel of bij JT Autobekleding in Almelo voor herstel van de oude stoel.
Beide bedrijven zitten tegenover elkaar en werken veel samen.
Beide bedrijven zitten tegenover elkaar en werken veel samen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...