Huawei router: hoe instellen?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pwhooftman

Re: Huawei router: hoe instellen?

Bericht door pwhooftman »

PJD schreef:
di 29 okt 2024, 13:07
Ik kreeg op automatisch de verkeerde APN voor vodafone, APN handmatig veranderd en ik kan heel Europa door zowel het Abbonement en de prepaid, prepaid van Vodafone heeft als voordeel als je een weekbundel onbeperkte data neemt dit ook echt onbeperkt is, zowel in NL als de EU landen..
In het buitenland is de limiet 25GB per week, zie https://www.vodafone.nl/abonnement/sim- ... c9acd49cd3
PJD

Bericht door PJD »

Klopt, maar die 25Gb is niet een grens die geblokkeerd word, vooralsnog kan ik onbeperkt gebruik maken van internet.
Dorsthorst
Contacteer:

Bericht door Dorsthorst »

Hoi allemaal, ik geloof dat het gelukt is, de roaming stond uit. Ik heb hem meegenomen naar Duitsland en daar doet ie het. 👍👍👍
PJD

Bericht door PJD »

Top.
pwhooftman

Bericht door pwhooftman »

PJD schreef:
wo 30 okt 2024, 7:03
Klopt, maar die 25Gb is niet een grens die geblokkeerd word, vooralsnog kan ik onbeperkt gebruik maken van internet.
Toen dit voorjaar de grens lag op 2GB per dag hield het internet er regelmatig mee op precies bij de grens. Dus het is onvoorspelbaar of de limiet gehandhaafd wordt.
PJD

Bericht door PJD »

Geen enkel probleem mee gehad in Frankrijk dit jaar, of ik heb te weinig gebruikt, maar elke avond wel een film gekeken, als ik dat nu doet is er zo 6 Gb doorheen.
PJD

Bericht door PJD »

Nu in Frankrijk idd tegen die 25 Gb aangelopen, wat me al opviel toen ik een week bundel aanvroeg dat er nu een teller in de My Vodafone app staat voor NL en 1 voor het buitenland, ik had ondertussen een tegoed van bijna 40 euro opgebouwd, had nog een kleine 2 Gb over, effe niet opletten, nou ja had ook nog gekeken bij een halve Gb, internet er uit, en natuurlijk ook die 40 euro opgebrand in een paar tellen, dus tegoed is nog nul.

Exit dus voor Vodafone Pre-Paid, ten eerste kun je niet zien waaraan je verbruikt plus je kan geen deel blokkeren, wat bij een abonnement van ze wel kan, gratis doorgaan als de bundel op is op 64Kb, kun je niks mee maar kost je geen geld als je het niet scherp in de gaten houd, dacht nog 10 minuten en dan klaar bij die halve Gb, na een paar minuten was die leeg, dit waarschijnlijk omdat het niet real time bijgehouden word, je kan nu ook geen nieuwe bundel afsluiten, deze loopt nog 3 dagen door.
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Begrijp ik het goed dat voordat de bundel dagen op waren, je per Mb bent gaan betalen?

Theo
PJD

Bericht door PJD »

Ja inderdaad, ik heb tot 13-1 een bundel, nu maximaal 25 Gb in de EU en die is opgegaan en het pre-peid tegoed is daarna opgemaakt a 50 cent per Mb geloof ik, is nergens te controleren want ze hebben geen tabje om te zien waaraan je tegoed opgaat.
PE1OPQ Theo

Bericht door PE1OPQ Theo »

Goed dat ik dat weet want waarvoor koop je anders een bundel?
Wel vreemd dat die 25 Gb zo gehandhaafd wordt nu, dat was eerder toch nooit zo?
In de gaten houden dus, en voorzichtig op zoek naar een andere aanbieder met prepaid.

Theo
PJD

Bericht door PJD »

Was er hier voor gewaarschuwd, maar vorig jaar zomer geen enkel probleem mee gehad, en toen keek ik films via sky showtime die data vreten, kwam met mijn 10Gb unlimited start bundel nooit uit in NL en moest me in bochten wringen met aanvullen, nu geen sst en die 25Gb in een paar dagen er doorheen en meer, dus die gaat aan de kant, in 4 dagen 55 euro er doorheen alles bij elkaar, hij is leeg en blijft leeg.

Word zeker zoeken naar iets anders, heb nog 25 Gb van de unlimited bundel, dus kom nu wel uit tot woensdag, blijf daarna toch een tijdje in NL en ik heb bij Vodafone 50 Gb in de EU per maand en die stopt wel als die op is zonder extra kosten.
noneku

Bericht door noneku »

Bedankt voor het melden. Wij gebruiken die van Vodafone ook al jaren. Afgelopen zomer ook niks van gemerkt. Voor ons exit. Denk aan Tiekom.
appellover

Bericht door appellover »

Gebruik om te roamen in EU altijd Tiekom.com .Op de website stond 200 GB maar op de maandfacruur staat 400GB europa ,wat normaal alleen in Spanje is die 400GB .Nog nooit reactie gehad dat ik over de 200 GB ben gegaan.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jacadv

Bericht door Jacadv »

Hallo Appellover,
En betaal je dan het hele jaar iets van 43 Euro per maand, of is het nog steeds zo dat je voor de maanden dat je het
niet gebruikt iets van 3 Euro betaald?
Zit er namelijk ook over te denken om dit abonnement bij Tiekom te nemen.
Plaats reactie